مصاحبه ایران اینترنشنال با مهندس حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار، در مورد خیزش اخیر مردم ایران

مهندس حسن شريعتمدارى دبير كل شوراى مديريت گذار طى مصاحبه با تلويزيون ايران اينترنشنال ضمن حمايت از اعتراضات اخير مردم در سراسر كشور، جمهورى اسلامى خامنه اى را نظام يا بى نظمى سركوبگرى خواند كه عامل قتل عام ها و جنايت هاى آبان ماه ٩٨ است.

وى بر اين نكته تاکید كرد، كه اعتراضات اخیر باعث شد تا مردم در خيابان هم خودشان را و هم همنوعانشان را پيدا كنند. ایشان آغاز و ادامه اين جنبش را نوعى پيروزى خواند كه باعث از بين بردن نقاب تزوير، دروغ، خشونت و بى رحمى از چهره حكومت شد.

دبیر کل شورای مدیریت گذار در ادامه این مصاحبه اضافه کرد اين اتفاق باعث شد تا نيروهاى واسطه كه به دروغ، سعى در معتدل نشان دادن چهره نظام را داشتند، توان اجرايى خويش را از دست بدهند.

آقای شریعتمداری انگيزه اوليه جمهورى اسلامى، براى بالا بردن قيمت بنزين را انگيزه اى اقتصادى دانست، اما با ناتوان خواندن جمهورى اسلامى در انجام پروژه هاى اينچنينى، تاكيد كرد كه پس از اين اعتراضات، با قطع اينترنت چندين ميليارد دلار به اقتصاد ايران آسيب وارد شد و اگر اين هزينه را بعلاوه هزينه هاى تخريب اماكن عمومى كه به واسطه خود حكومت صورت گرفته در نظر بگيريم، باید تصميم حكومت را تصميمى احمقانه و نابخردانه توصيف کرد، كه اين حكومت حتى اين روزها نميتواند به نفع خودش هم تصميمى بگيرد.

رهنمود آقاى شريعتمدارى براى شكست ساختار حكومت، راه اندازى اعتصابات سراسرى در مدارس و دانشگاهها و ادارات و غيره بود، حرکتی كه منجر به امکان ادامه مسير مبارزه خواهد شد، البته با مركزيتى در خارج از كشور، تا حكومت نتواند به آن مركزيت آسيب بزند.

وى تاكيد كرد كه اگر شوراى گذار بتواند اعتماد مردم را جلب كند، مى توان همان نقطه ای را ايجاد كرد كه مردم را به هم وصل ميكند و اعتراضات را مديريت می نماید.

ویدیوی کامل این  مصاحبه را در اینجا ببینید: