دو سوال از آقای خامنه‌ای و مشاوران ایشان در ارتباط با سخنان روزهای اخیر

ابوالفضل رحیمی شاد-

با سلام و احترام

جناب آقای خامنه ای در سخنان اخیر جنابعالی در نظر بسیاری از مردم دو نکته مبهم وجود داشت. به همین دلیل تقاضا دارم جهت برطرف شدن ابهامات ایجاد شده، جنابعالی یا مشاوران تان به این دو سوال پاسخ بفرمایید.

سوال اول: در پیام نوروزی به مشکلاتی که دشمنان جنی و انسی برای ایران ایجاد کرده اند اشاره داشتید. جدا از بحث وجودی و اعتقادی درباره جن لطفا بفرمایید کدام بخش از مشکلات کشور را جنیان برای ما ایجاد کرده اند؟ بحران آب؟ سد سازی های اشتباه؟ آلودگی هوا و ریزگردها؟ مرگ و میرهای جاده ای؟تخریب محیط زیست؟ زمین خواری؟جنگل خواری؟تورم؟ بیکاری؟رکود اقتصادی؟ ناتوانی رقابت در تولیدات صنعتی در مقایسه با دیگر کشورها؟فساد مسئولان،بستگان و مرتبطین با آنها؟ تبعیض و اختلاف طبقاتی؟ نبود آزادی های فردی،مدنی و سیاسی؟ فرار نخبگان؟ بحران ناکارامدی؟بحران مشروعیت؟صدور جواز کشتار مردم معترض در خیابان ها؟ شلیک موشک سپاه به هواپیمای مسافربری؟عدم وجود انتخابات آزاد؟ قرنطینه نکردن قم و شیوع گسترده بیماری کرونا؟ یا مشکلات دیگر؟ دقیقا جنیان باعث ایجاد کدامیک از این مشکلات شده اند و یا اگر موارد دیگری است که مردم مطلع نیستند لطفا صریح و آشکار اعلام بفرمایید! چون تصور بسیاری از مردم این است که ریشه این مشکلات به رویکرد ایدئولوژیک، مطلقگرایی، وفادار سالاری،بی توجهی به شایسته سالاری در عرصه مدیریت،ساختار بیمار و به هم ریخته نظام حقوقی و حقیقی کشور، مداخله روحانیون و نظامیان در همه امور کشور و عواملی از این دست باز میگردد. و اعتراضات مردم در همه این سال ها ناشی از همین نگاه و تصور است. بنابراین اگر برای مردم ثابت شود که مشکلات کشور به این عوامل باز نمیگردد و جنیان در کنار دشمنان خارجی عامل اصلی بروز این مشکلات بوده اند حتما نگاه و رفتار اعتراضی مردم فهیم ما تغییر خواهد کرد.و از این جهت تبیین و شفاف سازی این مسئله بسیار حائز اهمیت است‌.

سوال دوم: در ارتباط با بیماری کرونا جنابعالی از ابتدا نوعی رویکرد توطئه محور به این مسئله داشته اید و در آخرین سخنان خود صراحتا به احتمال ساخت ویروسی منطبق بر ژن ملت ایران از سوی دشمن اشاره کردید.

حتما مستحضر هستید که واژه ملت یک مفهوم سیاسی_فرهنگی منطبق بر قراردادهای اجتماعی است. مثلا اگر قرار دادهای دوران قاجار نبود الان افغان ها،ازبک ها،تاجیک ها،ارمنی ها،گرجی ها و دیگر ایالات جدا شده از ایران نیز ملت ایران محسوب میشدند.همین الان در ایران اقوام آذری،ترک،کرد،لر،بلوچ،گیلک، ترکمن،عرب و بسیاری اقوام دیگر زندگی میکنند که ممکن بود بر حسب قراردادهای مشابه امروز جزء ملت ایران نباشند یا بالعکس ممکن بود اقوام دیگری در جغرافیای سیاسی ایران ساکن بودند و ملت ایران محسوب میشدند. به همین دلیل اصطلاح ژن ملت ایران و ویروس منطبق بر این ژن برای من و احیانا برخی دیگر از مردم مبهم و نامفهوم است.و دقیقا این ژن وجه مشترک کدام اقوام است و آیا اینکه مهاجرین افغانی،پاکستانی،عراقی و لبنانی ها و روحانیون آفریقایی و دیگر ملل ساکن ایران را مبتلا نمیکند؟

البته میدانم همانطور که در موضوع بنزین با وجود عهده داری هشت سال مسئولیت ریاست جمهوری،بیان داشتید که”چون در آن حوزه تخصصی ندارم از تصمیم و نظر آقایان حمایت کردم” در این زمینه نیز قطعا مشاوران علمی شما این نظر را ارائه کرده اند و شما صرفا به نظر آنها اعتماد کرده اید. بنابراین امیدوارم پاسخ سوال اول از طرف جنابعالی و پاسخ سوال دوم از طرف مشاورانتان باعث رفع ابهامات ایجاد شده و روشن شدن افکار عمومی گردد.

با سپاس از شما

منبع:

✅@Kaleme

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»