محمد نوری‌زاد به زندان اوین منتقل شد

پس از اقدام به خودکشی و پیگیری رسانه‌ای همسر و خانواده دکتر محمد نوریزاد، مسئولین رژیم ایشان را از زندان وکیل آباد مشهد به تهران که‌ محل اقامت خانواده است، انتقال دادند.

پیش از این وکیل ایشان وضعیت ایشان را (پس از اقدام به خودکشی) به این گونه گزارش کرده بود: “شروع به احوال‌پرسی نموده و حال همدیگر را جویا شدیم که جناب نوری‌زاد با آن بیان شیوا و شیرین سخن گفت، و بنده شنیدم، درحالیکه لبخند بر لبان ایشان جاری بود، فرمودند؛ وضعیت مرا می‌بینی، همینطور به خانواده بگو…

یک پارچه یا لوازم پزشکی که حالت سوراخ سوراخ یا شبکه به شبکه داشت بر سر نازنینشان بسته٬ و دست چپ هم با پارچه سفیدی بسته شده بود. گفتم حتما زمین خوردید، که فرمودند؛ نه، زمین نخوردم، در حمام رگ خود را زدم، که متوجه شده و به درمانگاه منتقل شدم، و در آنجا تاکید کردم در همین حال مرا به بند ببرید. بعدا درمانگاه نهایتا قبول کردند و به بند خدمت آقای خواستار و سپهری رسیدم، و حالتم را که سالم بودند، دیدند.”

خانم فاطمه ملکی همسر آقای محمد نوری‌زاد نیز که برای پیگیری وضعیت آقای نوریزاد رفته بود در جلوی درب زندان وکیل آباد٬ توسط عوامل ماموران امنیتی دستگیر شد، اما پس از پخش ویدئو صحبت هایشان در برابر سالن ملاقات زندان وکیل آباد که سریعا در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد، آزاد گردید.