وحشت نظام از انتشار مصاحبه دریادار حبیب الله سیاری در رسانه های جهانی، ناخدا محمد فارسی

خبر گزاری تسنیم در پی انتشار گفتگوی دریادار سیاری معاون هماهنگ‌ کننده ارتش ایران با خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی ارتش اطلاعیه ‌ای، دیروز ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، صادر نمود و پیرامون مصاحبه کوشش کرده وانمود کند مصاحبه دریا دار سیاری توسط رسانه های همگانی جهانی تحریف شده است. (۱)

لازم است یاد آور شویم دریادار سیاری حقایق ناگفته ارتش ایران و وضعیت نا بسامان پرسنل نظامی ارتش ایران را از نظر تجهیزاتی و رفاه پرسنلی؛ حقوق و مزایا نسبت به سپاه پاسداران شترمرغ صفت، را باز گو کرد. بهمین دلیل بود که مصاحبه دریادار حبیب الله سیاری در رسانه های بین المللی بازتاب جهانی پیدا کرد. دریادار سیاری حقیقت بی مهری های چندین ساله به ارتش و پرسنل جان برکف ارتش را که همانند آتشی در زیر خاکسر نهفته بود را تبیین داد.

دریادار سیاری نگران آن بود که، میلیتاریزه شدن حکومت گرایان و قرار گرفتن سرداران سپاه در مجلس یازدهم رژیم و همچنین قبضه کردن بسیاری از ارگانهای حکومتی توسط سپاه پاسداران، میتواند بازتاب مخربی در آینده ارتش ایران داشته باشد. او شاهد تبعیض رژیم نسبت به ارتش ایران با مقایسه با سپاه پاسداران، در چندین سال گذشته بوده و نگران آن است که به سر بودجه ارتش در سالهای آینده چه خواهد آمد. اکنون که سران سپاهی اکثر ارگانهای کشوری را در اختیار دارند، آیا میشود با توجه به اقتصاد ورشکسته رژیم، اطمینان داشت بودجه ارتش از این بد که هست  بدتر نشود؟ او نگران آن است که ارتش ایران از نظر تجهیزات نظامی مدرن و آموزش لازم، که در ۴۱ سال گذشته تجربه کرده، نتوانسته خود را بروز کند، زیرا اکثر بودجه نظامی کشور توسط سپاهیان به مصرف تبلیغات و پروپاگندا و اعمال تروریستی رژیم از طریق سپاه قدس در جهان، بویژه در خاورمیانه گردیده است. دریادار سیاری نگران آن بوده که اگر کشور ایران با حمله نظامی حتی از طرف همسایگان خود رو به رو شود آیا ارتش میتواند از تمامیت ارضی و مرزهای کشور ایران حفاظت نماید؟

با توجه به تبعیض و بی مهری هائیکه به نظامیان ارتش ایران شده، نظامیان با خون و دل توانسته اند تجهیزات نظامی کهنه  چندین سال گذشته  خود را به بهترین وجه نگهداری نمایند تا در صورت بروز جنگی بتوانند با از خود گذشتگی در مقابل متجاوزین بایستند. بهمین دلایل است که ارتش ایران مورد مهر و اعتماد مردم ایران قرار دارد. بهمین دلایل است که مردم ایران چه در داخل و چه در خارج از دریادار سیاری پشتیبانی کرده و گفتمان بحق وی را در سراسر جهان منتشر کردند. اکنون نیز ملت ایران حرکات رژیم را بدقت رصد خواهد کرد تا کوچکترین صدمه به این سردار ملی وارد نیاید. ارتش ایران نیز ضمن حفظ کارایی خود در حد امکان، از افشاگری های دریادار سیاری پشتیبانی میکند و اگر اتفاقی برایش رخ دهد دور نیست که  انتقام وی را از رژیم سفاک اسلامی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار گفتگوی دریادار سیاری معاون هماهنگ ‌کننده ارتش ایران با خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی ارتش دیروز اطلاعیه‌ای صادر کرد. که متن آن بشرح زیر است:

«ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر همدلی و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح و سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره اصل وحدت را به‌عنوان تکلیف شرعی و وظیفه ذاتی خود دانسته و فرماندهان ولایتمدار، انقلابی و بابصیرت ارتش از آغازین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا امروز با وجود توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان از هیچ کوششی در جهت وحدت و انسجام دریغ ننموده‌اند.» گزارش خبرگزاری تسنیم نشان میدهد که رژیم بدلیل آنکه تبعیض بین ارتش و سپاه بوضوع روشن گردیده، از عواقب آن در هراس است. خبرگزاری بیشتر توضیح میدهد که «مصاحبه اخیر دریادار سیاری در قالب گفتگوی تصویری با خبرگزاری ایرنا یک مصاحبه تفصیلی به ‌مدت نود دقیقه بوده که فرازهایی از عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در برهه‌ های مختلف پس از پیروزی انقلاب را تشریح و تبیین کرده و این خبرگزاری در بخش اول تنها سیزده دقیقه از آن را منتشر کرده است.» خبر گزاری تشریح میکند متأسفانه دشمنان حسود و عنود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تقطیع و سوءاستفاده، این گفتگوی انجام ‌شده را مغرضانه و مزوّرانه تفسیر، تحلیل و منتشر نموده‌اند.» اما پیام ما به این خبر گزاری و سران فاسد سپاهیان و رژیم آنستکه  بهتر آن بود مصاحبه ۹۰ دقیقه ای دریادار سیاری را بطور کامل پخش کنید و نه آنکه  مصاحبه را بکل از روی سایت حذف نمایید.

دریادار حبیب الله سیاری در مصاحبه خود از فعالیت های سیاسی و اقتصادی (دزدیهای) سپاه پاسداران انتقاد کرده است. او از بیخردی ها، از جنایات سپاه پاسداران خبر میدهد. او از رسانه های رژیم انتقاد میکند که به جای بازتاب جنایات سپاهیان  در رسانه های کشور و شناخت آنها به مردم ستمدیده ایران بعکس، در  رسانه های رژیم بر روی اعمال جنایتکارانه سپاه پاسداران سرپوش گذارده میشود و از آنها، بدون توجه به شرافت رسانه ای بدروغ، با عنوان قهرمانان حافظ مردم و حامیان مستضعفان خبر میدهند.

لازم به یاد آوری است که تنها مصاحبه دریادار سیاری نبوده است که در رسانه ها جهانی بازتاب داشته بلکه، پیرامون بی کفایتی، و عدم انضباط مدیریت ، و اعمال مافیایی و تروریستی سپاهیان هرروزه شاهد تحلیلهای انتقادی بسیاری بوده ایم. جنایات مافیای سپاه پاسداران هر روزه بیشتر و بیشتر در رسانه ها بازتاب مییابد. کشور همسایه افغانستان نه تنها جنایت غرق کردن پناهجویان افغانی در مرز بین ایران و افغانستان را بشدت محکوم کرد، جنایت اخیر حکومتگران در به آتش کشیدن خودرو حامل پناهجویان، دیروز ۱۷ خرداد که بر اثر شلیک سپاهیان به خودرو حامل پناهجویان در منطقه مرزی بین ایران و افغانستان اتفاق افتاده را نیز بشدت محکوم کرده است. این حادثه باعث کشته شدن تعدادی پناهجو شد که خبر آن در سراسر جهان پخش گردید. در این رابطه وزارت امور خارجه افغانستان اقدام جنایتکارانه رژیم را محکوم و سفیر افغانستان در تهران، آقای غفور لیوال، با خبرگزاری بی بی سی مصاحبه ای برقرار کرده و انزجار کشور افغانستان را از آن واقعه دلخراش اعلام نموده است. در این گزارش آمده است که پسر بچه ای که از شدت حرارت فریاد میزده تشنه است و آب میخواسته، مأموران رژیم توجهی به او نکرده و پسر بچه با لب تشنه در آتش میسوزد وجان میدهد.!

خبر در آتش سوزاندن پناهجویان افغانی در سراسر جهان از جمله در خبرگزاری رویترز هم بازتاب داشته است.(۳)

باز هم یادآور میشویم  ارتش ملی ایران بوجود سربازان وظیفه شناسی مانند دریادار حبیب الله سیاری مباهات می کند. دریادار سیاری از درون سرداران سپاهی بیرون نیامده است، سپاهیانی که اعمال تروریستی و چپاول ثروت مردم ایران در نهادشان سرشته است. سپاه پاسداران جنایات خود را بنام انجام وظیفه حفاظتی از مرز ها اعمال میکنند ،  اما در اصل حفاظت از قاچاق و قاچاقچیان مواد مخدر انجام میدهد، که از جمله نتایج آن برخورد با پناهجویان افغانی، غرق کردن و آتش زدن آنها و خدشه دار کردن آبرو و حیثیت ملت و کشور ایران در سطح جهانی است.

در مقابل اعمال جنایتکاران سپاهیان و حکومتگران رژیم، ارتش ایران به وظایف ملی خود عمل میکند و مانند سپاه پاسداران نقشی در اعمال مافیایی و تروریستی نداشته و نخواهد داشت. ارتش ایران اگر چه از نظر بودجه های اختصاص به آن (حتی حقوق و مزایای پرسنل) در مقایسه با سپاهیان  مظلوم واقع شده است، اما در هر مأموریتی به وظیفه ملی خود بنحو مطلوب عمل کرده و خواهد کرد.

نظامیان ارتش ملی ایران سلامت و موفقیت هر چه فزونتر دریادار حبیب الله سیاری را در راه انجام وظیفه و خدمات ارزنده وی به کشور و مردم ایران  آرزومند است.

ناخدا محمد فارسی

۷ ژوئن ۲۰۲۰

۱) https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/03/13/2278753/اطلاعیه-روابط-عمومی-ارتش-درخصوص-مصاحبه-اخیر-امیر-دریادار-سیاری

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-52949429  (۲)

ttps://uk.reuters.com/article/uk-afghanistan-iran-migrants/afghans-condemn-iranian-police-after-refugees-killed-in-car-blaze-idUKKBN23D0AU (۳)

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.