اگر مردم ایران بطور یکپارچه اراده تغییر حکومت را از خود نشان دهند، قدرت های بین المللی نیز با آنها همراه خواهند شد

مردم از سوراخی که قبلا گزیده شده اند دوباره گزیده نشوند

آقای حسن شریعتمداری دبیرکل شورای مدیریت گذار در گفتگو با آقای علیرضا نوری زاده در برنامه پنجره ای رو به خانه پدری تلویریون ایران فراد به تحلیل اوضاع جهانی و ایران پرداخت.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا موضع اروپایی ها نسبت به برنامه های نظامی رژیم در حال تغییر است و آیا آنها سرانجام به امریکا می پیوندند گفت:

در رابطه به خطر اتمی شدن جمهوری اسلامی اروپایی ها هم موضع با امریکا هستند، زیرا این خطر برای اروپائی ها بیشتر است تا برای امریکا، موشک های حکومت به آسانی به اروپا می رسند. منتها آنها با روش آقای ترامپ موافق نیستند و می خواهند منافع اقتصادی خود و آرامش منطقه را حفظ کنند.

دبیرکل شورا در رابطه با احتمال بسیار قوی حرکت گرسنگان در آینده نزدیک گفت: همین که این احتمال دهن به دهن می چرخد که در آینده نزدیک حرکت گرسنگانی را خواهیم داشت، رژیم را دچار وحشت کرده است و بخاطر همین دست به تغییرات در سطوح سیاسی و به ویژه در سطح فرماندهان نظامی سپاه زده است.

البته موضوع جانشینی خامنه ای نیز بسیار مهم شده است. در بیت خامنه ای تلاش می کنند خانواده های سران و عناصر اصلی نظام  را به بیعت بکشانند و یا حذف کنند. در این شرایط وقتی بیت خامنه ای این قدرت را از خود نشان می دهد که می تواند آقای طبری را به دادگاه بکشاند، موجب نگرانی باندها و مافیای قدرت شده است و انها را به فکر انداخته است که هر کدام لشکر خود را درست کنند. چنین شرایطی مانند چهل دزد بغداد است که هر کدام نیروی نظامی خود را دارد.

اینکه خامنه ای می خواهد نیروی ثارالله را کاملا در دست خود بگیرد فقط بخاطر این نیست که از مردم می ترسد، آنها از خودشان هم می ترسند. بنابراین محتمل ترین سناریو کودتای سپاه نیست، بلکه سپاه یک پارچه نخواهد و آنها به جان هم خواهند افتاد. بنابراین همه مردم ایران باید دست به دست هم بدهند تا این مملکت دچار جنگ بین دزدان نشود و بتوانیم با هم این حکومت را کنار بزنیم.

آقای شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید رژیم دوباره یک فریب اصلاح طلبی را برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای راه بیندازد؟ گفت: بله صدر صدر امکان آن هست که رزیم دباره یک خدعه جدید راه بیندازد و ریاست جمهوری را مهندس کند، اما عامل اصلی مردم هستند و این ظرفیت مقاومت و آگاهی مردم در برابر فریب های جدید حکومت است که همه چیز را تعیین می کند. آنها هستند که باید تصمیم بگیرند که دوباره گول این فریب کاری ها را نخورند.

خطاب ما به مردم ایران این است از سوراخی که قبلا گزیده شده اند دوباره گزیده نشوند. به مجردی که مردم اراده تغییر این رژیم را از خود نشان دهند همه آن سیاست های خارجی که می گویند که ما تغییر رفتار نظام را می خواهیم، ناگهان تفییر جهت خواهند داد و همراه خواست مردم برای تغییر این حکومت می شوند.

مشروح کامل این گفتگو را در اینجا ببیند: