آیا اپوزیسیون شانسی برای گذار از نظام موجود را دارد؟

مصاحبه پانته آ مدیری با مهران براتی معاون سیاسی شورای مدیریت گذار فردای سقوط نظام، این رای مردم است که تعیین کننده خواهد بود

دکتر مهران براتی، معاون سیاسی شورای مدیریت گذار، در گفتگوی اینستاگرامی با پانته‌آ مدیری، ضمن نگاهی به شورای مدیریت گذار در پاسخ به شانس اپوزیسیون در گذار از نظام موجود گفت: «الان شانس گذار از نظام بیشتر از گذشته است. تردیدها کم شده و تمایل به هم پیوستن در بین اپوزیسیون‌های خارج از کشور بیشتر شده است. پیش از این بی اعتمادی مهلکی در میان اپوزیسیون وجود داشت که اکنون در حال از بین رفتن است. هدف این است که هرکسی بتواند در ستاد هماهنگ نیروهای گذار شرکت کند و خودش را آلترناتیو بداند. فردای سقوط نظام این رای مردم است که تعیین کننده خواهد بود.»

آقای براتی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «اپوزیسیون ایران عادت به مظلوم‌نمایی دارد و به جای مبارزه، شاکی حکومت بوده است. معنای کلمه اپوزیسیون در کشورهای دموکراسی خواه این است که گروهی نوید سیاست بهتری را نسبت به سیاست فعلی به مردم می‌دهد. این نظام در حال اضمحلال است و سرنگونی به زودی اتفاق می‌افتد. جمهوری اسلامی در جنگ با تمام دنیاست و مواضع استراتژیک درستی ندارد. حکومت در حال ریزش است. گرچه تاکنون اپوزیسیون‌ها همیشه در تردید زندگی کرده‌اند لیکن همه باید بدانند بدون وجود یک اپوزیسیون قوی این حکومت رفتنی نخواهد بود. در اعتراضات اخیر شاهد این بودیم که مردم در حال پیوستن به یکدیگر هستند و وضعیت قبل از انقلاب ۵۷ در حال رخ دادن است. یک انسجام سیاسی در راه است و ما وظیفه داریم از آن حمایت کنیم.»

مشروح این مصاحبه را در اینجا مشاهده کنید:‌