گزارشی از ادامه اعتصابات کارگری در ایران

مجید ناصری، عضو کارگروه کارگران، مزدبگیران و فرودستان شورای مدیریت گذار

امروز دوشنبه مرداد ۹۹ اعتصاب سراسری کارگران پالایشگاههای و نیروگاهها در ۲۰ شهر از ۱۲استان در ۴۶ نقطه ادامه یافت.

کارگران شرکت حلقه صنعت ایرانیان (پایپینگ)، شرکت تنش گستر و پیمانکاری طریفی (برق) در نیروگاه بیدخون در عسلویه در استان بوشهر نیز از روز شنبه به سایر کارگران اعتصابی، پیوستند

مراکز کارگری در حال اعتصاب :

نیشکر هفت تپه

هپکو در اراک

پالایشگاه پارسیان

شرکت آسفالت طوس

کارگران پیمانکاری فولاد سنگان

پالایشگاه اصفهان

میدان نفتی آزادگان شمالی در هویزه

رانندگان ٣۵٠ناوگان اتوبوسرانی ارومیه

پتروشیمی لامرد فارس

پالایشگاه لامرد جوشکاران گروه درخشنده و جاور

پالایشگاه های فازهای ۲۲ و ۲۳ پارس جنوبی کنگان

بخشی از کارگران پروژه ای آبادان، پتروپالایش کنگان

پالایشگاه نفت سنگین قشم در استان هرمزگان

پالایشگاه جفیر اهواز، پتروشیمی سبلان

نیروگاه برق رودشور تهران، نیروگاه ایرانشهر

شرکت آذران گستر و شرکت آویژه صنعت در پالایشگاهنفت سنگین قشم

شرکت آی.جی.سی در پالایشگاه آبادان

شرکت سینا صنعت در پتروشیمی پارس فنل

سیکل ترکیبی ارومیه، شرکت تناوب در فاز ١۴

فاز ١۴ پیمانکاری مطوری در پارس جنوبی

شرکت پتروهمگام ماهشهر

پتروشیمی هنگام ماهشهر

پالایشگاه ماهشهر شرکت تهران جنوب

نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در نیروگاه بیدخونشهرستان عسلویه

نیروگاه سیکل ترکیبی مپنا بویلر در مشهد

شرک تارتو پارت پیمانکاری باقری

پتروشیمی رازی، شرکت جهانپارس ایلام، مهران

کمپ امام حسین در فاز ۱۳

فاز ۱۳ شرکت لیدما

شرکت اکسیر صنعت در فاز ۱۳ در اسلکه تنبک

گروه پیمانکاری آریا نگین خوزستان NGL

فاز ۱۳ تمبک

نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز هم جوشکارها وهم فیتره

فولاد سنگان پیمانکاری قیصری شرکت فولاد کوشان

شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان

نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی

پتروشیمی بوعلی

سایت پتروشیمی عسلویه

اعتراض جمعی از کارگران واحد پاکبانی و فضای سبز شهرداری خوی

صبح امروز دوشنبه ۲۰مرداد ماه، جمعی از کارگران واحد پاکبانی و فضای سبز شهرداری خوی در مقابل ساختمان شورای شهر این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. این شهروندان که از نواحی ۴گانه شهرداری شهرستان خوی هستند با تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر در این شهرستان نسبت به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق ماهیانه, حق بیمه و سایر معوقات مزدی اعتراض کردند.

تجمع پرستاران ارومیه مقابل درب استانداری

اکثر پرستاران بخش کرونایی جز نیروهای شرکتی بوده که متاسفانه مزایا و اضافه کاری خود را از اسفند ماه سال گذشته دریافت نکرده اند..

تجمع کارگران پیمانکار اداره آب و فاضلاب اهواز

امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، شماری از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق  خود  مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان تجمع کردند.

اعتراض کارگران شهرداری میرجاوه نسبت به عدم پرداخت ماه‌ها حقوق‌شان

روز شنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۹، کارگران شهرداری میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، منتظر ۵ ماه مطالبات عقب‌افتاده خود بودند، اما شهرداری تنها وعده پرداخت حقوق را در صورت بهبودی وضعیت مالی شهرداری، به کارگران داد. کارگران شهرداری میرجاوه که در وضعیت سخت معیشتی مشغول به کار هستند، در مقابل بی‌عملی و وعده‌های توخالی شهردار، خواستار حمایت دیگر ارگان‌ها شده و می‌گویند: «نهادهای دولتی، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها و دیگر ارگان‌های مسئولان به شهرداری میرجاوه کمک کنند تا از بحران مالی خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران یک بار برای همیشه حل شود»

کارگران می‌گویند: «با احتساب مرداد ماه، ۵ ماه مطالبات معوق دارند و همچنین منتظر پرداخت عیدی سال ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ خود هستند.» .

پیوستن کارگران شرکت آزمون فلز پارس به اعتصابات سراسری

کارگران شرکت آزمون فلز پارس که بیش از ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، به اعتصابات سراسری پیوستند.

به گزارش رسیده، به دنبال وضعیت بغرنج اقتصادی حاکم بر ایران که ناشی از مدیریت بی‌کفایت سران این نظام  است، هر روز تعداد بیشتری از کارگران دست به اعتصاب می‌زنند. .

جرقه اعتصابات سراسری از پالایشگاه‌ها زده شد و حال از نقاط مختلف ایران خبر می‌رسد که گروه‌های کارگری به این اعتصابات سراسری می‌پیوندند.در تازه‌ترین خبرهای از ایران، منابع داخلی اعلام کردند که کارگران شرکت آزمون فلز پارس شاغل در پروژه جدید پردیس در فاز ۹ نیز دست به اعتصاب زده‌اند. این کارگران از اسفند سال ۹۸ هیچگونه حقوقی دریافت نکرده و اکثر آنها نیز دارای قرارداد مکتوب نیستند. مدیران شرکت آزمون فلز پارس که با اعتراض کارگران روبرو شده‌اند، با توجه به اینکه این کارگران فاقد قرارداد رسمی و مکتوب هستند،‌ آنها را تهدید به اخراج می‌کنند.

تجمع اعتراضی نیروهای شرکتی بهداشت و درمان، جهت حذف شرکت‌های پیمانکاری

نیروهای شرکتی شاغل در حوزه‌ بهداشت و درمان کشور، امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه ۹۹، مقابل استانداری‌های مختلف کشور دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروهای شرکتی شاغل در حوزه بهداشت و درمان کشور، مقابل شماری از استانداری‌ها از جمله استان‌های یزد، خوزستان، کرمان، مرکزی، لرستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، نسبت به حذف شرکت‌های پیمانکاری، تجمع اعتراضی برپا نمودند..

خواسته مشترک معترضان در تجمع اعتراضی امروز، دخالت وزارت بهداشت برای حذف شرکت‌های پیمانکاری است؛ شرکت‌هایی که صرفا در چارچوب قانون کار پرداختی دارند، در حالی که شاغلان رسمی حوزه بهداشت و درمان کشور چند برابر این میزان را از وزارت بهداشت دریافت می‌کنند.

کارگران شرکت پیمانکاری همپا دست به اعتصاب زدند

کارگران شرکت پیمانکاری همپا، شاغل در مجموعه پالایشگاهی پارسیان سپهر دست به اعتصاب زدند

این کارگران به تاخیر چند ماهه پرداخت حقوق و دستمزد و همچنین اندک بودن دستمزدها اعتراض دارند

در حال حاضر کارگران فعال در گروه برق شرکت همپا دست از کار کشیده و چند روزی است که فعالیتی انجام نمی‌دهند. شرکت پیمانکاری همپا تمام کارگران معترض را تهدید به اخراج کرده است

اعتراض بیش از ۵۰۰ نفر کارگر پتروشیمی رازی

بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان پیمانکاری در پتروشیمی رازی در اعتراض به اختلاف پاداش بین پیمانکار و نیروهای رسمی اعتراض کرده اند. اختلاف در واریز پاداش تولید بین نیروهای پیمانکاری و رسمی حدود ۱۰ میلیون تومان است. کارگران پتروشیمی رازی در ماهشهر از جمله واحدهای اعتصابی در موج اخیر اعتصاب در بخش نفت و گاز و پتروشیمی است و یکی از مطالبات اصلی این کارگران که سه شنبه گذشته ۱۴ مردادماه اعلام شد «رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا  بین کارگران رسمی و قرارداد مستقیم و پیمانکاری» بوده است

تجمع کارکنان طرح تحول سلامت با تجمع در مقابل استانداری خوزستان،

امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، جمعی از کارکنان طرح تحول سلامت با تجمع در مقابل استانداری خوزستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله «اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت منظم حقوق، تبدیل وضعیت و حذف شرکت‌های پیمانکاری» شدند.