هیچ تقلایی نمی‌تواند مانع ادامه اعتراضات ما شود

کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه: «درود به همه همکاران که با اعتصابی تاریخی در بیش از ٧٠ روز حماسه آفریدید»

دست‌مریزاد به همه کارگران درون شرکت، کارگران آبیاری، کارگران دفع آفات، کارگران غیر نیشکری، و همه عزیزان که چنین محکم و استوار متحدانه کنار هم ایستادیم و در برابر دزدان و چپاول‌گران از زندگی و معیشت و حرمت انسانی‌مان دفاع کردیم.

ما کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعتراضات متحدانه خود توانستیم همکاران بازداشتی خود را آزاد کنیم. کاری کنیم که پرونده امنیتی‌ای که برایشان تشکیل شده بود لغو شود، اسدبیگی و باند مافیایی اش را به دادگاه بکشانیم و دو ماه دست‌مزد پرداخت نشده مان را نقد کنیم و قول تمدید دفترچه‌های بیمه را بگیریم و دارند از بازگشت به کار همکاران اخراجی‌مان صحبت می‌کنند و با فشار بیشتر می‌توانیم تک تک آنها را به کار بازگردانیم.

ما کاری کردیم که هم‌دستی باند مافیایی اسدبیگی با مقاماتی از استان٬ مجلس٬ دستگاه قضایی و غیره را جلوی چشم جامعه بگذاریم و آنچنان فشاری بیاوریم که ما را به مجلس دعوت کنند و در مقابل چشم جامعه به ما حساب پس دهند.

سعی کردند ما را آنقدر بدوانند و فرسوده کنند که صف اعتراض‌مان از هم بپاشد، اما ما ثابت قدم ایستادیم و پیگیر خواست‌هایمان شدیم.

سعی کردند بین ما تفرقه بیندازند اما با تصمیم‌گیری شورایی آ‌ن‌را خنثی کردیم. و حالا بعد از همه این تقلاها و نتیجه نگرفتن‌هایشان، روز گذشته دوباره نیروی انتظامی را به سراغ ما فرستادند و نگذاشتند جمع شویم و حتی یکی از همکاران را بازداشت کردند که بعد مجبور شدند آزاد کنند. اما همین‌جا اعلام می‌کنیم که هیچ نیرویی نمی‌تواند ما را از اعتراض‌مان عقب زند، چون مطالبه‌گریم و خواست‌هایمان را طلب می‌کنیم. فقط برای گرفتن دو ماه مزد نبود که بیش از هفتاد روز، آن‌هم در گرمای طاقت‌فرسای تابستانی به خیابان آمدیم و فریاد زدیم. دو ماه مزدمان را به زور گرفتیم اما آنقدر مقروض بودیم که تامین نان فردای ما نا روشن است. دو ماه دیگر دست‌مزد طلبکاریم و باید پرداخت شود. همکاران اخراجی ما سر کار برنگشته‌اند. باید هر ٤ نفر آنها به کار برگردند.

هنوز همکاران نی بر و غیر نیشکری ما قراردادشان تمدید نشده است و شماری از همکاران دفع آفات ما اخراج از کار شده‌اند، قراردادهای این کارگران باید تمدید شود و اخراجی‌ها سر کارشان باز گردند. ما همه با هم تن واحد نیشکر هفت‌تپه هستیم و یک شرط مهم بقای هفت تپه و داشتن امنیت شغلی و توان امرار معاش برای همه ما در این مجتمع کارگری که حقیقتا متعلق به خود ما است، داشتن اتحاد و همبستگی است. پس بیایید متحد بمانیم. اینها همه خواست‌های فوری ما و مساله معاش و زندگی ما است و نمی‌شود بر روی آن سازش داشت. در عین حال خواست اساسی ما پایان دادن به حاکمیت این بخش خصوصی چپاول و دزدی است که هفت‌تپه را چنین به نابودی کشانده است. چون تنها راه نجات هفت تپه همین است. ما می‌خواهیم یک نفر از دولت بیاید و زیر مشورت و نظارت خود ما این شرکت اداره شود. دولت باید به این خواست‌ها جواب دهد. حال اگر باز هم با نیروی انتظامی بخواهد جلوی ما را بگیرد، ممکن است وقفه‌ای در اعتصاب ما ایجاد کند. اما مطمئن باشید که در اعتراض ما وقفه‌ای ایجاد نخواهد شد و بازهم خواست‌هایمان را بر روی بنری نوشته و بر سنگرمان نصب خواهیم کرد و این جدال ادامه خواهد یافت و هر بار گسترده‌تر خواهد شد.

در خاتمه جا دارد از همه مردم شوش و همه کسانی که چنین جانانه و در حد توان ما را همراهی و حمایت می‌کنند، قدردانی کنیم.

کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه