اعدام هایی که دیگر ترس ندارند

«نوید افکاری» بهانه ای برای زهرچشم گرفتن حکومت از جوانان

رژیم روزهای سختی را در دی ماه ۹۶، مرداد ۹۷ و آبان ۹۸ مقابل جوانان و نسل های بعد از انقلاب داشت که به نوبه خود در عمر جمهوری اسلامی بی سابقه بود. روزهایی که جوانان محافظه کاری پدرانشان را کنار گذاشتند و درمقابل ظلم و جور حکومت مشت گره کردند و فریاد اعتراض سردادند. هر چند که حکومت در پاسخ به این اعتراضات، خون جوانان وطن را ریخت و تعداد کثیری از آنها را به شکنجه و حبس محکوم کرد و همچنان درحال انتقام گیری از آنها و خانواده هاشان می باشد.

امروز «نوید افکاری و برادرانش» در آتش انتقام گیری رژیم دامنشان شعله ور شده و حکومت درصدد است تا آنها را در آتش خشم خود بسوزاند. نوید افکاری در جریان اعتراضات ۹۸ بازداشت شد و بعد دو سال پرونده ای متفاوت برای وی ساخته اند و او را قاتلی بی رحم و در زمره اراذل و اوباش قرارش داده است.

نوید از کشتی گیران دارای مقام در سطح ملی و به کارگری ساده بود و همچون دیگر جوانان کشورش به سبب اعتراضات معیشتی و بی عدالتی های حکومتی دست به اعتراض زد و همچون بسیاری از جوانان دیگر توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی های بسیج بازداشت شد و پس از مدتی دو برادر دیگرش نیز دستگیر شدند. نوید افکاری و برادرانش به جرم تشکیل دسته معاند،سرقت و نگهداری اموال مسروقهوقتل یک کارمند حراست آب و فاضلابمتهم شده‌اند. نوید به دوبار اعدام و برادرانش به بیش از ۷۰ سال حبس و شلاق محکوم شده اند.

وکیل نوید افکاری درمورد ادله دادگاه نسبت به احکام صادره اعلام کرده است که هیچ فیلم و مستنداتی دال بر محکومیت موکلش وجود ندارد اما علیرغم این مسائل باز دادگاه اصرار به اجرای حکم اعدام دارد.

نوید نیز خود طی دو فایل صوتی ضبط شده درون زندان اعلام کرده است که اعترافاتش تحت شکنجه بوده و برای نجات از زیر بار فشارهای جسمی و روانی آن اظهارات را علیه خود و برادرانش نوشته است. در همین رابطه یک شاهد نیز در مورد شکنجه های صورت گرفته روی نوید افکاری شهادت داده، اما دادگاه آن را نپذیرفته و مسئله را تبدیل به یک پرونده علیه امنیت ملی قلمداد کرده است.

مادر برادران افکاری نیز درمورد حسن اخلاق فرزندانش در کلیپی اعلام کرده است که فرزندانش زیر شکنجه مجبور به اعترافاتی شده اند که دادگاه و قوه قضائیه به آن استناد می کنند. وی از کنشگران و فعالان حقوق بشر در داخل و خارج از کشور خواسته تا مانع از اعدام و اجرای ناعادلانه پسرانش شود.

نکته اینجاست که اگر نظام درمورد نوید افکاری و برادرانش مستنداتی داشت و اگر آنها مرتکب جرمی شده بودند، محال بود که صدا و سیما به همراه “بازجوخبرنگار” های خود به سراغ این سه تن نرود و سناریویی جنایی از آنها نسازد. اگر فیلمی از ارتکاب جرم نوید وجود داشت قطعاً بخش های خبری رسانه میلی جمهوری اسلامی روزی صدبار آن را نشان می داد تا به مردم بگوید که این اعتراضات توسط اوباش و مزدوران مواجب بگیر خارجی صورت گرفته است! البته این سناریو قبلا نیز اجرا شده، اما درمورد برادران افکاری به سبب نداشتن ادله ای نتوانسته چنین شانتاژی را به راه بیندازند و صرفاً با استناد به وقوع قتل و شرکت در اعتراضات این احکام را پیگیری می کنند.

اما هدف از این حکم و اصرار ناعادلانه به مرگ یک جوان و حبس طولانی مدت دو تن دیگر، صرفاً زهرچشم گرفتن از مردم و خط و نشان کشیدن برای خانواده های ایرانی است تا جوانان خود را از ترس این احکام خانه نشین کنند و در اعتراضات آتی که قریب الوقوع است آنها را بترسانند.

نکته قابل توجه اینجاست که جوانان ایرانی دیگر از این مرحله گذشته اند و نظام بیهوده سعی در ترساندن اقشار مختلف جامعه دارد. چراکه قطع به یقین در اعتراضات بعدی و بعدی و بعدی دیگر معترضین از اقشار ضعیف و حاشیه نشین نخواهد بود و اینبار نظام با همه گیری جامعه مواجه خواهد بود و بسیاری از وابستگان به نظام نیز سر باتوم و تفنگ خود را به سمت مردم نخواهند گرفت و به جمع معترضان خواهند پیوست.

امثال نویدافکاری و نویدهای بسیاری تاکنون قربانی آزادی ایران شده اند و قطعا این خون های ریخته شده پای مال نخواهد شد و بسیاری از خانواده های داغدار که جوانانشان در اعتراضات چند سال اخیر کشته و دستگیر شده اند، با گذار از این رژیم سفاک به آرامش خواهند رسید.

باید تمام جوانان ودیگر اقشارجامعه با تمام توان و با اعتقاد راسخ باور کنند که ظلم و ظالم به پایان عمر خود رسیده اند و درجهت حمایت از مبارزین در چنگال رژیم با کلام، با قلم، باثروت، با دانش، باتوئیت با هشتگ و با جان خود حمایت کنند و ادامه دهنده راه آنها باشند. پیروزی نزدیک است…