آنهایی که با دودوزه بازی انتقادات کوچک از حکومت می کنند اما با تائیدهای بزرگ رژیم را می خواهند نگاه دارند، جرم بزرگی مرتکب می شوند

مهندس حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار

گفتگوی مهندس حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار با دکتر علیرضا نوری زاده در برنامه پنجره ای رو به خانه پدری از تلویزیون ایران فردا:

ایشان در مورد جایزه انجمن قضات آلمان به خانم نسرین ستوده گفت: این جایزه بسیار مهمی است، چون وقتی این جایزه را انجمن قضات آلمان می دهد در حقیقت بطور غیر مستقیم جمهوری اسلامی را محکوم می کند. در ضمن قضاتی در این انجمن هستند که قدرتشان از هر سیاست مداری در آلمان بالاتر است و آلمانی ها برای آنها احترام زیادی قائلند. این جایزه در حقیقت به همه قضات و وکلایی که در زندان هستند تعلق دارد و بی تردید اینها از رهبران برجسته ایران آینده خواهند بود.

ایشان در رابطه با صحبت های اخیر آقای کروبی در مورد ضرورت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ۱۴۰۰ گفت: این گفته آقای کروبی‌ در واقع شرط آزادی او و رفع حصر بوده است؛ و ایشان تن به این تحمیل داده است، که البته در شان او نبود ولی قابل فهم است. ایشان در ادامه گفت: حکومت به این چیزها احتیاج دارد، زیرا می داند که میزان مشارکت مردم بسیار پایین خواهد بود. در ضمن در بین اصولگرایان اختلافات زیادی هست و در انتخابات آینده چندین رأس شرکت خواهند کرد که اختلافات بین آنها زیاد است. اما برای خامنه ای امر انتخابات ناموسی است و می خواهد حتی با تقلب، میزان مشارکت مردم را بالا نشان داده شود. البته مردم بیدار هستند و در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد.

ایشان در همین رابطه اشاره کرد: « ما از دوره انتخاب روحانی با شعار امتناع، کمپین تحریم را شروع کردیم؛ و آن انتخابات در واقع آغاز پایان انتخابات بود. اکنون رژیم دچار مشکل لاینحلی است، اگر مرد میلیونی شرکت کنند، ممکن است اوضاع از دستشان خارج شود، که البته مشارکت میلیونی مردم تحقق پیدا نمی کنند؛ و اگر مردم شرکت نکنند، باعث آبروریزی آنها خواهد شد.

ایشان در پایان این بخش از مصاحبه گفت: «آنهایی که دودوزه بازی می کنند آنهایی که انتقادات کوچک از حکومت می کنند اما با تائیدهای بزرگ رژیم را می خواهند نگاه دارند، جرم بزرگی متوجه آنها است، اینها را باید مردم بشناسند و به مردم شناساند.

مشروح این گفتگو را در اینجا مشاهده کنید: