بیانیه وزارت امور خارجه آلمان در مورد حکم اعدام نوید افکاری در ایران

 

 

Auswärtiges Amt

نماینده دولت آلمان برای حقوق بشر و کمک های انساندوستانه خانم دکتر Bärbel Kofler در مورد حکم اعدام علیه نوید افکاری در ایران:

به مناسبت گزارش های روز در مورد حکم اعدام علیه یک شرکت کننده در اعتراضات اوت ۲۰۱۸ در ایران نماینده حقوق بشر دولت فدرال در وزارت خارجه فدرال خانم دکتر Bärbel Kofler امروز دهم سپتامبر گفتند:

من در مورد مسئله نوید افکاری و دو برادرش وحشت زده ام. باری دیگر سه جوان در ایران به جرم اعتراض علیه حکومت به احکام سنگین محکوم شده اند. من از مسئولین در ایران می خواهم که مجازات اعدام علیه نوید افکاری را به حالت تعلیق درآورند و به او و همچنین برادرانش وحید و حبیب امکان دادرسی عادلانه و مطابق با قانون را بدهند. این شامل اعترافاتی نیز می شود که زیر شکنجه و به اجبار حاصل شده باشند!

این چنین مواردی نشان می دهند که وضعیت حقوق بشر در ایران به طور مداوم در حال خراب تر شدن است و حکومت از تعهدات بین المللی پذیرفته شده خود عدول می کند.

دولت فدرال آلمان مجازات اعدام را به عنوان مجازاتی بی رحمانه و غیر انسانی تحت هر شرایطی رد می کند. ما به همراهان خود در اتحادیه اروپا سالهاست که برای لغو مجازات اعدام در سراسر جهان تلاش می کنیم.