کسانی که در این نظام دخیلند و می توانستند جلوی این احکام را بگیرند، همه متهمند و باید پاسخگو باشند

حسن شریعتمداری دبیرکل شورای مدیریت گذار

حسن شریعتمداری: ضمن عرض تسلیت به خانواده افکاری و همه معترضین به این حکم و نیز به ملت شریف و شجاع ایران، امیدوارم که این تلاشها باعث شود مردم بیشتر علیه این قتل فراقانونی بسیج شوند، قتلی که اسم اعدام به خود گرفته است.

آقای افکاری را کشتند در حالیکه هدف آنها احراز حقیقت نبود؛ آنها خود را در جزیره ای تنها می بینند که در محاصره نهنگی بنام ملت ایران افتاده است. اینها می ترسند که می ترسانند، ‌اینها دچار خوف شدید از ملت هستند؛ بذر کینه کاشته اند و نفرت درو می کنند.

حکومتی که تنها راه مقابله آن با ملت این است که یا آنها را حبس و یا شکنجه و زندان و اعدام کند، در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و به نقطه بی بازگشت اضمحلال نزدیک شده است. در جهان نیز نفرت از آن باعث خواهد شد که کشورهای اروپایی و حتی روسیه و چین در مناسبات خود با این حکومت تجدید نظر کنند.

بالاخره حاکمیتی که از قسی ترین حکمرانان جهان بشمار می آید و هر جنایتی که تصور کنید در داخل و خارج مرتکب می شود، چیزی نیست که هاضمه جهانی بپذیرد و بزودی سران آن پشت نیمکت های اتهامات بین المللی به جرم ادم ربایی و قتل فراقانونی خواهند نشست.

همه افرادی که در این نظام دخیلند و می توانستند جلوی این احکام را بگیرند و به این قوانین ظالمانه اعتراض کنند، همه متهم هستند و باید پاسخگو باشند.

مشروح این گفتگو را در اینجا ملاحظه کنید: