خامنه ای نیز مانند خمینی جنگ هشت ساله با عراق را نعمت می داند

خامنه ای: «نظام بعد از جنگ، خیلی توانمندتر از ابتدای جنگ بود»

علی خامنه ای در مراسمی که دوشنبه ۳۱ شهریور بصورت آنلاین به مناسبت پایان جنگ با عراق بدنبال پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی آیت الله خمینی برگزار شده بود گفت: «قبول قطعنامه ۵۹۸ در آن شرایط که امام از آن به نوشیدن جام زهر تعبیر کرد مدبرانه و عاقلانه بود.»  و سپس می گوید«نظام بعد از جنگ، خیلی توانمندتر از ابتدای جنگ بود».

وی در سخنان خود دخالت های خمینی در کشور عراق و تشویق مردم و سربازان این کشور به قیام علیه صدام حسین را که یکی از دلایل اصلی آغاز حمله عراق به ایران دانسته می شود را اینگونه وارونه نشان داد: «طرف اصلی ما در جنگ صدام و حزب بعث نبودند بلکه اینها عناصری بودند که در پشت آن قدرت‌هایی اصلی مانند آمریکا که از انقلاب ضربه خوردند یا برخی دیگر که از شکل‌گیری یک حکومت اسلامی در منطقه هراس داشتند هم حضور داشتند. از کشورهای اروپای غربی و شرقی گرفته تا شوروی».

وی در حالی در این مراسم از این سخن می گوید که «دفاع مقدّس از اول تا آخر عقلانی بود.» که بر همگان آشکار و در تاریخ نیز ثبت شده است که شعار اصلی رژیم پس از فتح خرمشهر و آمادگی عراق برای صلح، «جنگ جنگ تا پیروزی» و «راه قدس از کربلا می گذرد» بود، و نه دفاع مقدس.

 

 

 

 

اما شاه کلید صحبت های خامنه ای در این جمله نهفته است که «نظام بعد از جنگ، خیلی توانمندتر از ابتدای جنگ بود». همانطور که خمینی گفته بود جنگ نعمت بزرگی برای حکومت اسلامی بود و به بهانه آن توانست مخالفین را سرکوب و نظام پادگانی را در ایران نثبیت کند.