انتشار مستند کودتای خزنده سپاهیان در هنگام جنگ ایران و عراق  – بی آبرویی بیشتر

مردم ایران هیچ گونه اعتمادی به این جانیان تاریخ بشریت اعم از سپاهی و آخوندهای جنایتکار ندارند.

 

ناخدا محمد فارسی، عضو شورای مدیریت گذار

اخیرا انتشار مستند ویدئویی توسط بی بی سی فارسی بیانگر بیخردیهای فرماندهان سپاه و آخوندهای نابخرد رژیم در هنگام جنگ ایران و عراق است. این ویدیو هنگامی منتشر شده است که سران سپاه به علت برقراری رابطه دیپلماتیک بین اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه ای خلیج فارس ( امارات و بحرین )، و همچنین اجرایی شدن سامانه ماشه توسط آمریکا، به پروپاگندا علیه کشورهای عربی و آمریکا پرداختند.

اجرایی شدن سامانه ماشه و عادی شدن روابط سیاسی کشورهای عرب خلیج فارس با اسرائیل در چند هفته گذشته مورد توجه تحلیگران سیاسی خاورمیانه بوده است. هنگام عادی شدن روابط سیاسی بین اسرائیل و امارات و بحرین، سپاهیان رژیم همراه با سیاستمداران بی کفایت دست به تبلیغات بی محتوای بسیار زدند. در این مورد بسیار نگارش شده و مصاحبههای متعدد انجام شده دال بر اینکه برابر با عرف بین الملل، رژیم اسلامی ایران نمیتواند و نباید در امور داخلی کشورها دخالت نماید. لازم به یادآوری است که سران سپاه پاسداران، حاکم بحرین را به مرگ محکوم کردند و گفتند و نوشتند که حاکم بحرین باید منتظر عواقب خطرناک تعهد خود برای عادی سازی روابط با اسرائیل باشد. در این مورد چندین مصاحبه انجام شد که در آن یادآوری گردید، سپاه پاسداران در خلیج فارس امکاناتی برای اجرایی کردن تهدیدهایش ندارد. سپاه پاسداران در خلیج فارس پایگاههایی دارد و تجهیزات دریایی سپاه تنها شامل قایق های تند رویی است که بارها برای کشتیهای در حال تردد مزاحمت هایی داشته است، ولی قدرت دریایی کافی برای پیکار و عملیات نظامی در مقابل نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا را ندارد.

سپس موضوع اجرايی شدن سامانه ماشه توسط دولت آقای ترامپ به میان آمد. اجرایی شدن ماشه باعث شد که سپاه اقدامات پروپاگندایی خود را متوجه آمریکا نماید، که سرپوشی بر پروپاگندای سپاه برای نابود کردن بحرین و امارات بود. اگر بتوان آمریکا را عدو شمرد میتوان اینطور تحلیل کرد که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد». سران سپاه اجرایی شدن ماشه را احتمالاً به فال نیک گرفتند، که راه نجاتی برای سرپوش گذاردن و بیرون رفتن از اجرای تعهد بیجای خود نسبت به نابود کردن امیرنشین های بحرین و امارات بود. در این راستا سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است که برقراری رابطه دیپلماتیک بین اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تنها برای برداشت انتخاباتی ترامپ است و اهمیتی ندارد؛ جالب توجه است که سپاهیان در هفته قبل میخواستند امارات و بحرین را اشغال و سرانشان را نابود کنند، ولی اکنون این روابط تنها پروپاگندای انتخاباتی ترامپ است و اهمیتی هم ندارد!

از فرصت اجرایی شدن ماشه برای سرپوش گذاردن بر پروپاگندای سپاهیان بر علیه بحرین، فرمانده کل سپاه سرلشگر سپاهی سلامی، ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، گفت که سپاه قادر است تمام پایگاههای آمریکا را در سراسر دنیا اشغال کند (۱). این گونه سخن گفتن تنها توسط سردار بیخردی مانند سردار سلامی ممکن است، سخنان سردار سلامی یاوه گویی بیش نیست زیرا برای هیچ کشوری درجهان امکان اشغال تمام پایگاههای آمریکا وجود ندارد چه رسد به سپاهیان جنایتکار رژیم! او میگوید آمادگی جنگ با قدرتی که ذخیره کرده‌اند میتواند در یک جنگ طولانی مدت در مقابل آمریکا بایستند. سردار سلامی از کدام قدرت ذخیره صحبت دارد نا مشخص است. همانگونه که گفته شد سپاه در خلیج فارس تعدادی قایق تند رو دارد که میتوانند برای کشتی ها تجاری درد سر بسازند، ولی در مقابل نیروهای ائتلاف حافظ تردد کشتی ها هیچ گونه امکاناتی ندارد. در این مورد قبلاً یادآور شده ایم، هنگامی که قایقهای سپاه پاسداران در خلیج فارس برای ناوهای آمریکایی درد سر ایجاد کردند، رئیس جمهور آمریکا دستور داد اگر بار دیگر قایقهای سپاه به ناوهای آمریکایی نزدیک شدن، به آنها شلیک کنند. از آن پس سردار سلامی و قدرت ذخیره شده او به سوراخهای موش خود خزیدند و دیگر خبر از مزاحمت قایق ها برای ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نشد.

ایشان خود را در پشت گفته های آیت الله خمینی پنهان کرده و گفته است «آمریکا نمیتواند هیچ غلطی بکند». این سخن بی محتوای خمینی هنگامی بود که دیپلمات های آمریکا را به گروگان گرفته بودند و خمینی این را به خوبی می دانست دولت آمریکا برای نجات گروگان ها جان آنها را بخطر نمی اندازد. اگر در زمان حال خمینی در حیات بود هرگز به خود اجازه نمیداد چنین جمله ای را ادا کند. در آن هنگام آمریکا در اطراف ایران قدرت نظامی نداشت. نیروهای نظامی ایران حافط منطقه بودند، ولی اکنون وضعیت متفاوت است. اکنون براحتی میتوان به سردار سلامی بیخرد هشدار داد «آمریکا میتواند غلط های بسیاری بکند» و با امکانات نظامی ای که در خلیج فارس ذخیره کرده است قادر است رژیم فاسد اسلامی ضٌد بشری را از بنیان برکند. اما این اکنون در راستای منافع آمریکا نیست.

افزون بر قایقهای تندرو، سپاه پاسداران موشکهای مختلفی از کره شمالی، چین و روسیه خریداری کرده است. این موشکها را رژیم یا تحت مجوز در ایران ساخته است و یا مستقیماً به ایران تحویل داده شده، و به درخواست رژیم روی بدنه موشکها نیز نام موشکهای مختلفی آمده که رژیم ادعا دارد طرح و ساختش توسط مهندسین ایرانی است. تخصص و کارایی مهندسین ایران زبانزد جهانیان است. مهندسین ایران در کشورهای خارج و آمریکا مانند شرکت بوئینگ، جت پروپلژن اینجین و دیگر کشورهای جهان کارايی خود را به اثبات رسانیده اند. اما، رژیم جنایت پیشه که تنها به عملیات تروریستی فکر کرده است از این مهندسین زبردست و کارا استفاده نکرده و مهندسین ایرانی در کشورهای آزاد جهان توانسته اند تبحر و کارایی خود را به نمایش در آورده و شرکتها نیز قدردان قدرت خلاقه آنها بوده و هستند. امکان پذیر نیست که مهندسین ایرانی تحت نظر یک مشت آخوند و سپاهی بیخرد و دزد قدرت خلاقه خود را نشان دهند؟

سردار سلامی جنگ هشت ساله رژیم با عراق را نیز به رخ مردم ایران کشیده است که رژیم از آن با نام دفاع مقدس نام میبرد. جالب توجه که مستند ویدیویی که از طریق تلویزیون بی بی سی فارسی پخش شد بی لیاقتی، بی کفایتی، دروغها و لاف زنی های سرداران رژیم را در طول جنگ ۸ ساله ایران و عراق برملا کرده است. این مستند که با نام کودتای خزنده عنوان گردیده است (۲) نشان از تشتت و اختلافات شدید بین سرداران سپاه دارد. نشان از آن دارد که سرداران سپاهی با بیخردی و بی کفایتی دانسته برای بدست آوردن جاه و مقام دست به عملیاتی نظامی زده اند که نتیجه آن تنها میتوانسته شکست باشد. با فتواها و تصمیمات غلط و اختلاف شدید بین خود، عدم آموزش لازم و عدم امکانات لازم، مدت شش سال بعد از بیرون راندن ارتش عراق توسط ارتش ملی ایران جنگ ادامه یافته که باعث خسارات جانی چند صد هزارنفری جوانان ایران و ثروت مردم ایران بوده است. لازم به توضیح است که پس از اشغال استانهای غربی کشور توسط ارتش عراق، ارتش ملی ایران علارغم کشته شدن و یا برکناری فرماندهانش، توسط ملاهای خونخوار رژیم، پا به میدان گذاشت و با تاکتیکهای نظامی زمینی، دریايی و هوایی، ارتش عراق را از کشور ایران بیرون راند تا جایی که رژیم صدام حسین متقبل به پرداخت خسارات جنگی شد. ولی سپاهیان بی کفایت و بی لیاقت همراه با آخوندهای خونخوار مدت ۶ سال دیگر به جنگ بی نتیجه ای ادامه دادند تا آنکه با حمله بیخردانه سپاهیان، با قایقهای مجهز به موشکهای ار پی جی، به نفتکش ها در خلیج فارس، پای نیروی دریایی آمریکا به میان کشیده شد، و با غرق چند ناو نیروی دریایی در بندرگاه ها و سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایران ایر بر فراز آبهای خلیج فارس، همگام با شکستهای پی در پی سپاهیان، آیت الله خمینی با سرکشیدن جام زهر و قبول قطعنامه پایان جنگ از طرف شورای امنیت سازمان ملل، جنگ ۸ ایران با عراق پایان گرفت.

سردار سلامی گفته «اساسا جامعه آمریکا به لحاظ روانی پذیرش تلفات زیاد را ندارد». سردار سلامی بیخرد میگوید اگر آمریکاییها بخواهند، در کشور ما بجنگند باید در منطقه باشند. وقتی در این منطقه مستقر شوند همه جا زیر دید و تیر ما هستند و ما قادریم تمام پایگاههای آنها را اشغال کنیم. این گونه سخن گفتن سردار سلامی نشانگر بی سوادی مطلق نظامی این شخص است، همانند مستند ویدیویی که عده ای در آن فریاد میزنند که سرداران سپاه بخصوص سردار محسن رضایی از عملیات رزمی سررشته ای ندارد. این سردار میگوید چون آمریکا در منطقه نیست پس اگر وارد جنگ زمینی در ایران شود، پایگاههای آمریکا را اشغال میکنند، کدام پایگاه هم مشخص نیست؟ مردم شریف ایران باید در نظر داشته باشند که، این سرداران تا بدین حدّ بی سواد میتوانند باعث اضمحلال کشور ایران شوند. سردار سلامی آنقدر در این سخنرانی خود احمقانه سخن میگوید که انسان از بازگو کردن آن بعنوان یک ایرانی وطن دوست شرم دارد. او گفته است که سربازان آمریکایی بر پایه دستور فرماندهان خود عمل میکنند و اگر سربازی در جنگ زخمی شود او را از صحنه خارج میکند و او میگوید کمکم کنید «میخواهم زنده بمانم». سردار سلامی میخواهد بگوید که در سپاه پاسداران سیستم فرماندهی منسجمی وجود ندارد و سپاهیان از کشته شدن واهمه ندارند. این همان طرز تفکری است که در ویدیو مستند بی بی سی فارسی مشاهد میشود. سیستم فرماندهی وجود ندارد، و سربازان سپاهی دستورالعملی برای جنگیدن ندارند، همانگونه که در جنگ ایران و عراق، هزاران هزار را بکشتن دادند. او بصراحت میگوید که سپاهیان وقتی به جنگ میروند، اشتیاق برگشت از جنگ را ندارند و میروند که شهید شوند!

یاوه گویی های سپاهیان پایانی ندارد، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح برای سرپوش گذاشتن بر روی پروپاگنداها، گفته است که حکومت ایران قصد دارد پدافند هوایی سوریه را تقویت کند. لازم به یادآوری است که چندین ماه قبل پس از مسافرت سردار باقری، رئيس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم به سوریه، این بحث مطرح شدِ، ولی تاکنون خبری از آن نشده است، قرار بر این بود که در پایگاه بوکمال چنین سیستم پدافندی را برقرار کنند، ولی چنین امکانی وجود ندارد و اقدامات اولیه آنان را هم هواپیماهای اسرائیل در چندین حمله به بوکمال منهدم کردند. لازم به توضیح است که اسرائیل بارها اعلان کرده است که چنین اجازه ای را به رژیم نخواهد داد.

اختلافات بین سراداران سپاهی تا آن حد آشکار شده که رژیم را بوحشت انداخته است. در این راستا معاون هماهنگ کننده سپاه سردار محمد رضا نقدی در مصاحبه تلویزیونی گفته است هیچ نهادی مثل نیروهای مسلح زیر ذره‌بین دستگاه‌های امنیتی نیست، و اگر تخلفی شود، دستگاه‌های نظارتی متعدد مانند بازرسی، حراست، حفاظت در سلسله مراتب مستقل از فرمانده وجود دارد. سردار نقدی میگوید که سیستمهای امنیتی رژیم مستقل از فرماندهان عمل میکند و اعمال فرماندهان را زیر ذره بین دارند (۳). این جنایتکاران همان گونه که در ویدیوی مستند آمده است اعتمادی به یکدیگر ندارند. پیرامون دزدیهای سپاه سردار نقدی گفته است که در واقع عمده‌ترین نقشی که سپاه در کشور دارد، در حوزه سازندگی است. سردار نقدی در برابر سئوالی که چرا «امکان فعالیت‌های اقتصادی بیش از دیگران برای سپاه فراهم شده» است هم میگوید، «این به دلیل اعتمادی است که سپاه کسب کرده». این درحالی است که وقتی با مردم صحبت میشود، مردم فریاد بی اعتمادی از سپاه و دزدیهای آنان دارند، و تنها به اینکه «همه چیز در دست خودشان است» بسنده میکنند. او گفته است اگر ساختن مترو را به سپاه نمیدادند باید به خارجیها میدادند. این بیخرد نمی فهمد که در کشور سیستمهای اقتصادی، کارخانجاتی و دیگر سامانههای غیر دولتی-سپاهی وجود دارد که میتوانند اینگونه پروژه ها را در دست بگیرند و در مقابل دولت هم جوابگو باشند، نه مانند سپاه شترمرغی که به هیچ شخص و یا سازمانی جوابگو نیست. هنگامی که خبرنگار از او سئوال میکند که چرا سپاه در اقتصاد، سیاست و دیگر امور کشوری دخالت دارد، میگوند سپاه وارد اینگونه مذاکرات حاشیه ای نمیشود.

باعث تأسف است که ملت شریف ایران در دست یک مشت جنایتکار حرفه ای تحت فشار غیر قابل تحمل خرد می شوند. مردم ایران هیچ گونه اعتمادی به این جانیان تاریخ بشریت اعم از سپاهی و آخوندهای جنایتکار ندارند. تنها امید مردم شریف ایران به ارتش ملی ایران است که در هنگام مقاومت مدنی برای گذار از رژیم اسلامی در کنار مردم ایران قرار میگیرد و در هنگام بحران فروپاشی رژیم در کنار مردم ایران قرار گرفته و در مقابل جنایتکاران سرکوبگر رژیم از آنان حمایت مینمایند. ارتش ملی ایران قبل و بعد از انقلاب با کنار ایستادن از سیاست، اقتصاد و تجارت، به وظیفه ملی خود، یعنی حفاظت از مرزهای کشور، تمامیت ارضی و حاکمیت مردم عمل کرده، و در هنگام بحران فروپاشی نیز در کنار مردم شریف ایران باقی مانده و از حرکت مدنی مردم برای عبور از رژیم دفاع خواهد کرد.

۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/29/2352266/ (۱)

https://www.youtube.com/watch?v=_yLXjHIUCas (۲)

https://www.farsnews.ir/news/13990706000265 (۳)

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.