بعد از مجلس دولت نیز پادگانی می شود، حتی قبل از ۱۴۰۰

مجلس قصد دارد دولت را از هم اکنون همرنگ خود سازد و با سپردن پست های خالی وزارتخانه ها به سپاهیان، دولت را نیز مانند مجلس پادگانی کند.

 

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با وجود افشا و خوانده شدن مدارک فساد مالی او در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، با ۱۷۵ رای موافق و ۸۰ رای مخالف و دو ممتنع رای اعتماد گرفت.

رزم حسینی یک از فرماندهان سابق سپاه در زمان جنگ ایران عراق بود که تا مقام معاونت قاسم سلیمانی فرمانده لشکر کرمان در آن زمان، رسیده بود. وی که مانند بسیاری از مقامات فاسد رژیم دو پاسپورتی است مدتی در کانادا زندگی می کرده و در زمان احمدی نژاد به دعوت او به ایران باز می گردد. در همین رابطه برخی از نمایندگان، وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت را دو تابعیتی خواندند و به روابط مشکوک او اشاره کردند و از وی خواستند «ارتباطاتش را شفاف کند».

بعد از قبضه مجلس شورای اسلامی توسط سپاهیان، اکنون به نظر می رسد نوبت قوه اجرایی کشور و دولت جمهوری اسلامی است که به دست سپاهیان سپرده شوند. برنامه ای که قبلا کلید اجرایی شدن آن توسط رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای زده شده بود. وی پیشتر خطاب به دولت گفته بود: «بنا را بر این بگذارید که تحریم ها تا ۱۰ سال دیگر ادامه دارد». که بسیاری منظور  وی از این سخن را سپردن امور کشور به دست سپاهیان تفسیر کرده بودند.

البته حسن روحانی نیز در جلسه هیئت دولت به نحو دیگری این پیام را تکرار و تکمیل می کند و می گوید «در جنگ اقتصادی هستیم نه تحریم اقتصادی.»

اما در این میان برخی از چهره های اصولگرا پا را از این بیانات نیز فراتر می گذارند و پیام رهبر و رئیس دولت را، به نفع سپاه و عناصر فاسد آن، صریح و بدون تعارف ترجمه و منتشر می کنند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با وبسایت فرارو می گوید: «اصل تشکیل دولتی است که مورد نظر رهبر است و می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد. بحث نظامی فرع بر اصل قضیه است، [اما] حضور نظامیان نیز منعی ندارد و نمی‌توان مانع حضورشان شد».

در سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق نیز مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام می کند: «دولت ۱۴۰۰ کابینه جنگ می‌خواهد» وی در حساب توئیتری خود می نویسد:‌ «امروز جنگ اقتصادی به مراتب پیچیده تر از جنگ نظامی چهل سال قبل است. […] تحریم‌ها سال‌ها می‌مانند، دولت ۱۴۰۰ کابینه جنگ می‌خواهد».

با انتحاب یک سپاهی قدیمی و متهم به فساد مالی به وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی نشان میدهد که پیرو فرامین و رهنمود رهبر جمهوری اسلامی قصد دارد دولت را از هم اکنون همرنگ خود سازد و با سپردن پست های خالی وزارتخانه ها به سپاهیان، دولت را نیز مانند مجلس پادگانی کند.