تداوم اخراج از کار پنج تن از رانندگان شرکت واحد به دلیل نگاه امنیتی مسئولان به موضوعات کارگری

سندیکا همراه با اعضای اخراجی خود پیگیر بازگشت ‌به کار و حق پایمال شده‌شان می‌باشد.

 

در ادامه پیگیری‌های اعضای اخراجی سندیکای کارگران شرکت واحد برای بازگشت ‌به کار، روز چهارشنبه ۹۹/۷/۱۶ آقایان رضا شهابی، حسن سعیدی، ناصر محرم‌زاده و حسین کریمی ‌سبزوار به وزارت ‌کار مراجعه کردند. نامبردگان و خانم فرحناز شیری، طی روندی غیرحقوقی با فشار نهادهای امنیتی، همچنین کارشکنی وزارت ‌کار، از هشت تا پانزده سال است که اخراج از کار هستند.

شایان ذکر است در سال ۹۴ معاونت وقت روابط کار آقای هفده تن پس از بررسی پرونده‌های نامبردگان در نامه‌ای محرمانه، با توجه به ابعاد غیرحقوقی اخراج از کار نامبردگان، به اداره کار استان دستور بازگشت به کار صادر کرده بود. اما با گزارشات حراست شرکت واحد به نهادهای امنیتی و دخالت دوباره وزارت اطلاعات، متاسفانه بازگشت بکار نامبردگان این بار هم منتفی شد.

در پیگیری روز گذشته، نامبردگان با مدیرکل روابط کار و مسئول حراست وزارت کار گفتگو داشتند. که مقرر شد وزارت ‌کار، مکاتباتی را با شهرداری تهران و شرکت واحد برای بازگشت ‌به کار نامبردگان انجام دهد.

رانندگان اخراجی مذکور، سال‌هاست به دلیل اعتراضات بحق کارگری و دفاع از حقوق کارگران، با پرونده‌سازی و با رویکردی امنیتی و تصمیمات فراقانونی شورای تامین استان از کار اخراج شده‌اند و از نظر اقتصادی خود و خانواده‌شان تحت فشارهای شدید از جمله، عدم تامین هزینه تحصیل فرزندان، درمان، اجاره مسکن مناسب و … بوده‌اند و با بارفروشی، کار خانگی و مسافرکشی همچنین کمک و همراهی کارگران زندگی خود را به سختی گذران کرده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، این قبیل اعمال فراقانونی و امنیتی به مسائل کارگری که کارگران را از حقوق بدیهی خود محروم و باعث تضییع حقشان به لحاظ اقتصادی و اجتماعی می‌شود و ظلم و ستم بر کارگر و خانواده‌اش می‌باشد را قویا محکوم می‌کند. سندیکا همراه با اعضای اخراجی خود پیگیر بازگشت ‌به کار و حق پایمال شده‌شان می‌باشد.