اعتصاب کارگران پالایشگاه گاز پارسیان لامرد و تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت نفت

 بنا به گزارش منابع کارگری در پتروپالایش لامرد، کارگران پالایشگاه گاز پارسیان لامرد روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۹، از محل استراحت خود به نشانه اعتراض بیرون نیامده و اعتصاب را ادامه دادند و روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه نیز به اعتراض خود ادامه داده و کسی سر کار نرفته است.

از روز ۲۶ مهر ماه ۹۹، کارگران پتروپالایش پالایشگاه لامرد به دلیل فریب و عهدشکنی کارفرما، در محوطه پالایشگاه گاز پارسیان دست به اعتراض و اعتصاب زدند. در پی اعتراضات قبلی، کارفرما موافقت نموده بود تا نسبت به افزایش حقوق های مصوب کمپین اعلامی از سوی گروه پایپینگ و اکیپ پروژه‌ای‌ها اقدام کند. بر این اساس کارگران معترض به سر کار خود برگشته بودند اما او اکنون به وعده خود عمل نکرده است.

در مرداد ماه ۹۹، به دنبال اعتراضات سراسری کارگران پالایشگاه‌ها، پتروشیمی و نیروگاه‌های برق، کارفرما قول داده بود که دیگر هیچ حقوقی عقب نیفتد و برای نشان دادن حسن نیت خود، حقوق‌ها را تا آخر تیر ماه با کارگران اعتصابی تسویه کرد؛ اما در حال حاضر حقوق مرداد و شهریور ماه کارگران را تسویه نکرده و حتی افزایش حقوق‌ها را هم اعمال ننموده است.

روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۹ که کارگران از خوابگاه‌های خود به نشانه اعتراض بیرون نیامدند، سرپرستان به خوابگاه‌ها سر زده و اعلام کردند که حق با کارگران است.

لازم به یادآوری است که پالایشگاه گاز پارسیان واقع در بزرگراه لامرد ـ مهر ـ عسلویه، در ۳۰ کیلومتری شمال غربی لامرد و ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی مهر در استان فارس، واقع شده‌است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت نفت نسبت به پایین بودن حقوق

روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه ۹۹، جمعی از بازنشستگان صنعت نفت اهواز، در اعتراض با پایین بودن سطح حقوق، عدم همسان‌سازی حقوق با شاغلان، عدم پرداخت مطالبات و عملکرد صندوق بازنشستگان، در مقابل ساختمان صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در اهواز، در منطقه امانیه این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان معترض در این تجمع اعتراضی خواستار اجرای موارد زیر شدند:

ـ تغییر و اصلاح اساسنامه صندوق بازنشستگی نفت

ـ اصلاح اضافات با توجه به تورم و اجرای آن از فروردین ماه ۹۹

ـ همسان‌سازی حقوق با کارکنان شاغل نفت

ـ احقاق حق بازنشستگان کد ۲۳

ـ اجرای مصوبه ۲۷۲۷ مجلس و پرداخت مزایای مناطق جنگی ایثارگران و بازنشستگان

منبع: سایت ایران کارگر