فراخوان جمعی از کارگران ایران خودرو دیزل برای اعتراض به پایمالی حقوقشان

کارکنان ستمدیده دیزل، لطفا با هم متحد باشیم و با انسجام و اتحاد حقمان را بگیریم.

 

روز شنبه ۳ آبان، جمعی از کارگران ایران خودرو دیزل واقع در ابتدای چهار دانگه، جاده تهران – ساوه با انتشار نامه ای سرگشاده همکارانشان را به اعتراض به پایمالی حقوق شان فراخواندند.

متن این نامه سرگشاده تحت عنوان«همکاران ایران خودرو دیزل بیایید نسبت به حقوق پایمال شده مان اعتراض کنیم »به نقل از کانال رسمی کارگران سندیکای کارگران فلزکار مکانیک به قرار زیر است:

۱-کم کردن سنوات بازنشستگی از ۴۵ روز به ۳۰ روز و یک جا پرداخت نشدن آن

۲-پرداخت نکردن به روز حواله ها و از همه مهمتر مطابقت ندادن آن با حواله ایران خودرو که بجای ۲ میلیون ما ۱۲۰میلیون تومان منفعت و سود می کنند.

۳-ندادن معوقه مزد رتبه که باید هر۴ سال یک بار پرداخت بشود. مدیریت حدود ۷ ماهه آن را پرداخت نکرده در حالی که حق قانونی ماست و باید پرداخت کنند.

۴-پرداختی های شب عید ما از جمله: پاداش رکورد و پول کفش و روز زن و مرد را کنسل کرد و مزایای ایران خودرو را نمی دهد که طبق نامه شماره۸۰/۴۵۷۷ مورخ ۸ مهر ۱۳۸۰ ایران خودرو بخاطر انتقال اجباری پرسنل آن زمان، مکلف به پرداخت مزایای ایران خودروست.

۵-بموقع پرداخت نکردن آکورد و بن کارت که همیشه اواخر ماه انجام می شود

۶-پیگیری نکردن بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و حل نکردن مشکلات پیمانکاری و آرای تناقض کارگران و شفاف نکردن سابقه و عنوان شغلی همکاران ” اصرار منابع انسانی به استفاده از نفراتی که در حوزه های مربوط به بازنشستگی و کارگزینی و طب کار و امور بیمه و…اشباع شدند و ریشه کردند و سالها سوابق و عناوین شغلی ما را خراب کردند و با اشتباهات خودشان افراد را بعد از ۲۰ سال زحمت به دردسر انداختند و گاهی بداخلاقی و تندی هم می کنند و برای خودشان تا توانسته اند گروه گرفتند. مثل رئیس کارگزینی که سابقه کار کمی دارند ولی یک شبه ره صد ساله رفته و همه پله ها را بالا پریدن و گروه ۱۶ هستند و الان برای حفظ میزشان بر علیه کارگر و کارشناس و…خط و خطوط داده و جلوی همه چیز را گرفتن و متاسفانه تصمیمی به عوض کردن این افراد و یا جابجایی شان نمی کنند، چون آدمها و گماشته های خودشان هستند”.

۷-تمدید نکردن قرارداد برخی از پرسنل قراردادی و وارد نمودن استرس به آنها جهت عدم امنیت شغلی و رسمی نکردن شان حتی با ۱۷سال قرارداد

۸-قطع نمودن کلیه وامهای رفاهی شرکت که حدود۵ ماه بود ایشان جلوی همه وامها را گرفته و فقط ظاهرسازی و وعده وعید میداند و آخرش هم با بانک رسالت جوری این همه وام را قرارداد بستند که در واقع به هیچ احدی در حال حاضر وام تعلق نگیرد.

۹-حذف سفر زیارتی مشهد مقدس و نداشتن برنامه مثل سالهای گذشته و استفاده نکردن کارگران از امکانات رفاهی شرکت اعم از: تربیت بدنی و ‌….عمومی نبودن امکانات و کیفیت نامطلوب غذای شرکت و فرسوده بودن سرویسهای ترابری و کم کردن مسیرها

۱۰-پرداخت نکردن چند ماهه و به تعویق انداختن هزینه های بیمه تکمیلی و دندان پزشکی و….پایین بودن سقف تعهدات پزشکی و نبستن قرارداد با بیمه ای با کیفیت تر. دریافت هزینه بیمارستان از پرسنل حادثه دیده حین کار و سلیقه ای برخورد کردن در استفاده از مرخصی مددکاری کارکنان.

۱۱-تعلق نگرفتن سهام سلیم و سهام ترجیحی به همه همکاران و اهمال کاری کارگزینی همانند خیلی از کارهای دیگرشان و پاسخگو نبودن آنها.

۱۲-کم کردن نیم درصد از اضافه حقوقی نیروهای پشتیبانی در حالی که سالهای قبل مثل ایران خودرو می گرفتند.

۱۳-استفاده از افراد بی لیاقت و ناتوان در پستهای سازمانی و ادامه دادن به پارتی بازی و باند بازیهای خودشان و اهمیت ندادن به شایسته سالاری و تجربه افراد و بها دادن به نفرات خودشان ولو ضد کارگر باشند و ناحقی کنند.

۱۴-استفاده شخصی مدیران از خودروهای شرکت و استفاده از بنزین و ….که بیت‌المال و حق الناس است که این استفاده های شخصی از بیت‌المال با رفتارهای ظاهری مدیرعامل که خود را فردی باخدا می داند و مدعی حلال و حرام است، مطابقت ندارد!!!!

۱۵-از بین بردن مرخصی استحقاقی کارکنان که عرف بود و در ایران خودرو هنوز هم می توانند مانده مرخصی خود را بفروشند ولی اینجا….!!!

۱۶-حذف کردن فیش حقوقی نیمی از کارکنان شرکت که در واقع برنامه و هدف دارند بقیه کارکنان را نیز همین کار را انجام دهند.

۱۷-حذف کردن مرخصی امتحانات و اعمال نکردن مدرک تحصیلی و ندادن حتا هزینه آن. متوقف کردن ارتقا کارشناسی و…که همه این موارد همچون کم کردن سنوات پیشنهادهای رئیس کارگزینی برای خودشیرینی و محکم کردن جای پای خودش است که متاسفانه  با دورویی و نیرنگ و نشان دادن چهره مظلومانه به کارکنان، اهدافش را جلو می برد.

کارکنان ستمدیده دیزل، لطفا با هم متحد باشیم و با انسجام و اتحاد حقمان را بگیریم.