محمدجواد ظریف؛ آمادگی رژیم برای مبادله تروریست های زندانی در اروپا با گروگانهای دو تابعیتی اسیر در ایران

در واقع زمانی که وزیر خارجه جمهوری اسلامی رسما آمادگی رژیم را برای مبادله گروگانهای اسیر در ایران با تروریست های محبوس در خارج اعلامی می کند، عملیات تروریستی و جاسوسی رژیم در خارج کشور را به رسمیت می شناسد.

حمید آقایی

بعد از اعلام خبر امیدوارکننده منتقل نشدن احمدرضا جلالی، پزشکی که به  اتهام جاسوسی در ایران به اعدام محکوم شده است، به زندان رجایی شهر و گفته وکیل مدافع این متهم، خانم هلاله موسویان که اجرای حکم «فعلاً متوقف شده است»، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ در نشست مجازی «گفت‌گوهای مدیترانه‌ای» گفت که ایران آماده مبادله زندانیان بیشتر با ایرانیانی است که در خارج از این کشور زندانی شده‌اند.

این پیام ظریف زمانی بخوبی معنا پیدا می کند که به گفته وکیل مدافع احمدرضا جلالی در مصاحبه با ایران اینترنشنال توجه کنیم: «تنها راه لغو حکم اعدام احمد رضا جلالی، مذاکره دولت سوئد با جمهوری اسلامی است». پیامی که قطعا مقامات امنیتی رژیم به او منتقل کرده اند و وی فقط آنرا از طریق رسانه ها به مقامات ذیربط سوئدی رسانده است.

در گزارش رادیو بین المللی فرانسه نیز آمده است: «خانم آن لیده، وزیر امور خارجه سوئد هفته گذشته در پی انتقال احمدرضا جلالی به زندان اوین و تهدید به اجرای حکم اعدام درباره او، در توئیتی اعلام کرد که با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف، گفتگو کرده و در تلاش است تا از اجرای این حکم جلوگیری کند.»

اکنون، امروز پنج شنبه ۱۲ آذرماه و پس از این رد و بدل پیامهای اولیه، وزیر خارجه نظام اسلامی اعلام می کند: ‌«می‌توانیم فردا اقدام به این کار کنیم و حتی می‌توانیم امروز چنین اقدامی را انجام دهیم.»

که به احتمال زیاد منظور وی مبادله اسدالله اسدی، دیپلمات-تروریست متهم به نقش داشتن در طرح بمب‌گذاری نشست مجاهدین خلق، و یا حمید نوری شکنجه‌گر رژیم که اکنون در سوئد در بازداشت است، با احمدرضا جلالی می باشد.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه هفته گذشته کایلی مور گیلبرت، شهروند استرالیایی-بریتانیایی با سه تن از عوامل تروریست رژیم مبادله شدند.

پیام جواد ظریف به کشورهای اروپایی مبنی بر آمادگی رژیم برای مبادله دو تابعیتی های متهم به جاسوسی و زندانی در ایران با عوامل تروریست حکومت اسلامی نشان دهنده این واقعیت است که رژیم بسیاری از دو تابعیتی های بیگناه را با پرونده سازی های دست پخت روزنامه کیهان خامنه ای فقط برای اخاذی، دریافت پول و یا معاوضه با تروریست های زندانی در کشورهای اروپایی، در زندانهای خود گروگان نگاه داشته است.

در واقع زمانی که وزیر خارجه جمهوری اسلامی رسما آمادگی رژیم را برای مبادله گروگانهای اسیر در ایران با تروریست های محبوس در خارج اعلامی می کند، عملیات تروریستی و جاسوسی رژیم در خارج کشور را به رسمیت می شناسد.