محبوبیت نظامیان ارتش ملی ایران، هراس رژیم و احتمال حذف فرماندهان؛ ناخدا محمد فارسی 

نظامیان ارتش ایران وظیفه خود را خوب میدانند و در حفاظت از مرزهای کشور ایران، تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی ادامه خواهد داد و در هنگام لازم هم در کنار مردم قرار خواهند گرفت و از مردم عزیز ایران برای احقاق حق آزادی و حقوق شهروندی آنان حمایت خواهند کرد.

ناخدا محمد فارسی، عضو شورای مدیریت گذار

همرزمان ، همقطاران  نظامی  داخل و خارج از کشور ، در آشفته بازار بی کفایتی رژیم اسلامی در اداره کشور و برقراری امنیت برای مردم، امید مردم ایران است که بسوی نظامیان ارتش ملی خود روآورند و انتظار داشته باشند که ارتش ملی ایران برابر با وظایف اصولی خود شامل حفاظت از تمامیت ارضی و مرز و بوم کشور، استقلال و حاکمیت ملی، بویژه حمایت هنگام بحران از جان و مال مردم حفاظت کند. نظامیان ارتش ملی ایران برابر با قسمی که یاد کرده اند وظیفه ملی خود را در مواقع اضطراری انجام خواهند داد و اجازه نخواهند داد تا رژیم سفاک اسلامی حاکم کشور ایران را نابود کند.

مردم عزیز ایران و بخصوص جوانان کشور، جان برکف به میدان آمده اند  تا از این رژیم قرون وسطائی عبور کنند. جوانان ما مصمم اند از طریق اعتراضات خیابانی،  نافرمانی مدنی و اعتصابات سراسری رژیم را ساقط کنند۰ با ترور محسن فخری زاده مشخص شده که سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم قادر نیست کنترل اوضاع را در دست داشته باشد. رژیم از این واهمه دارد که از جانب ارتش اقداماتی انجام شود تا به مردم عزیز ایران در راه آزادی وطن کمک شود.

لازم به یاد اوری است که، صحبت از آن نیست که ما نظامیان برعلیه نظام آخوندی مستقیماً  قد علم کنیم، «نه». این کار را مردم عزیز ایران انجام خواهند داد. وظیفه نظامیان است که وظیفه برقراری امنیت در کشور، و یاری رسانی به مردم را بعهده بگیرند. به همین دلیل رژیم به فکر افتاده تا با بازنشسته و یا برکنار کردن فرماندهان ارتش ساختار و انسجام ارتش را به هم ریزد تا بتوانند از کمک نظامیان به مردم جلوگیری نماید.

همانگونه که در چند سال گذشته شاهد بوده ایم ارتش ایران بهنگام بروز سوانح  طبیعی و نیز در حال حاضر در جریان بحران شیوع کرونا به نحو احسن به مردم ایران یاری رسانیده اند. اقدامات وطن دوستان نظامیان ارتش در تقابل با اقدامات سرکوبگرانه سپاهیان و بسیجیان رژیم و دزدیهای آنها بوده و، این باعث هراس خامنه ای، سپاه پاسداران و بسیجیان گردیده است.

چنین بنظر میرسد که آیت الله خامنه ای یکی از فرماندهان وطن دوست کشور دریادار حبیب الله سیاری که در کمک رسانی به مردم در هنگام سوانح طبیعی مانند سیل و زلزله و در دوران کرونا محبوبیت بسزایی کسب کرده است، را تهدیدی  برای رژیم خود احساس کرده و تصور میرود با دسیسه سران سپاهی او را برکنار کرده باشد. مدتی است که این فرمانده با کفایت در انظار دیده نشده و گفته می‌شود از انجام وظایف وی جلوگیری شده و در خانه امنی از وی نگهداری می‌شود. ما نظامیان ارتش ملی ایران نگران سلامت این سردار ملی کشورمان هستیم، و به آیت الله خامنه ای و عمال وی هشدار می‌دهیم که هر گونه اقدام سوئی علیه این سرباز وطن را برنخواهیم تابید. نظامیان ارتشی از مردم شریف ایران انتظار دارند به کمک این سردار میهن پرست و مردم دوست بشتابند تا مبادا جنایتکاران حاکم به فکر آن باشند تا وی را نیز همانند سرداران دیگر ارتش که در چند روز اول انقلاب نامبارک اسلامی نابود کردند بخواهند از میان بردارند. در چند سطر پایین گزیده ای از فداکاریهای این افسر شرافتمند را یادآور می شوم:

دریادار سیاری چندین سال است برای عدم برابری بودجه برای تجهیزات و آموزش ارتش و احقاق حقوق و مزایای  نظامیان ارتش در مقایسه با امتیازات سپاهیان مقابل سران رژیم ایستاده است. وی در آذر ماه ۱۳۹۸ با حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با ارائه گزارشی از عملکرد و نقش ارتش در تامین امنیت مرزها و حوادث غیرمترقبه، مسائل آمادی و عمرانی، نیازهای ارتش در سال ۹۹ را تشریح کرد. دریادار سیاری، وضعیت اعتبارات بودجه‌ای ارتش ایران در قانون بودجه سال ۹۸ را تشریح و مشکلات حقوقی کارکنان شاغل، بازنشستگان و ضرورت همسان‌سازی حقوق آنان را برای اعضای کمیته بیان داشت و درخواست کرد این نقص در بودجه سال ۹۹ مورد توجه قرار گیرد. در پایان این مصاحبه  کمیسیون عمران مجلس از تجزیه و تحلیل دریادار سیاری رضایت داشته و پیشنهاد کمیسیون بررسی از طریق سازمان برنامه و ستاد کل ارتش را می‌دهند و یادآور شده‌اند که ارتباطات، تعاملات و پیگیری ها با تدبیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء‌ توانمندی‌های ارتش در حوزه‌های مختلف در دستور کار ستاد ارتش قرار گیرد.

دریادار حبیب الله سیاری با ایرنا در اویل خرداد ۱۳۹۹ مصاحبه ای داشت که منجر به بازداشت ۵ خبرنگار صدا و سیما از جمله مدیر خبرگزاری پس از انتشار قسمتی از مصاحبه در شبکه اینترنتی ایرنا و تسنیم بود. سردمداران رژیم پس از چند ساعت انتشار ویدیوی مصاحبه را حذف کردند. حبیب‌الله سیاری در این مصاحبه، با انتقاد تلویحی از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران، به مواردی از نادیده گرفته شدن ارتش در دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی اشاره کرد؛ ایرنا ویدئوی این مصاحبه را با عنوان «ناشنیده‌های ارتش از زبان امیر سیاری» منتشر کرد اما ویدیوی کامل مصاحبه روز یکشنبه ۱۱ خرداد ساعاتی پس از انتشار در این خبرگزاری بدون هیچ توضیحی حذف شد.

دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ ‌کننده ارتش در نشست چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز بر اهمیت آموزش و آمادگی ارتش تأکید نمود، و توجه داد باید سعی کنیم تا، برنامه‌های پیش‌بینی شده در سطوح مختلف ارتش را با جدیت دنبال کرده و به آثار و نتایج مثبت آن دست یابیم. دریادار سیاری تأکید کرد باید از تجربیات جنگ هشت ساله با عراق بهره‌ گیری کنیم. وی در این مصاحبه نیز تلویحاً از کمبود بودجه برای آموزش و آمادگی ارتش سخن گفت.

در هنگام بروز کرونا، دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده رئیس ستاد ارتش ایران، «قرارگاه زیستی ارتش»  را تشکیل داد۰ این قرارگاه از جمله شامل قراردادن ۳ بیمارستان ارتش در تهران در اختیار ستاد مبارزه تحت کنترل دولت، برای مقابله با شیوع کرونا بود. وی در مدت کوتاهی مواد غذایی مورد نیاز ارتش را از محل های مطمئن خریداری و توسط پزشکان مجرب کنترل نمود و اگر کسی علائمی از ویروس داشت بلافاصله تحت مراقبت قرار می‌گرفت و افرادی که برابر سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه هائی برای آسیب دارند را به مرخصی استعلاجی فرستادند و یگانهای ارتش را از ویروس کرونا مصون نگهداشت. وی اضافه میکند ارتش در هر دو بعد حفظ سلامت محیط های سازمان ارتش و همچنین حفظ آمادگی دفاعی کشور اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است تا توان دفاعی کشور، پادگان ها و نیروی انسانی را در سلامت کامل حفظ نمایند. دریا دار سیاری یاد آور می شود که: «سربازان و کارکنان ارتش ایران به خوبی می دانند که هدف و ماموریت اصلی ارتش حفاظت و حراست از میهن عزیز ایران است و به همین دلیل در بدترین شرایط نیز ضمن حفظ سلامت خود باید به بهترین شکل از کشور و امنیت ملی، حفاظت و حراست کنند.

سپاهیان جنایتکار همگام با بیت خامنه ای از این خدمات مدبرانه دریادار سیاری انتقاد داشتند که ایشان از قبل پیرامون بیماری کرونا خبر داشته و به همین دلیل بخوبی توانسته پیشگیری های لازم را انجام دهد. وی درباره شایعات انتقادی از ارتش ملی ایران در مصاحبه ای گفت، «کاری که ما (ارتش ملی ایران) کردیم یک پیش بینی و پیشگیری عقلانی بود تا با این ویروس مهاجم قبل از ورود به کشور آمادگی‌های لازم را ایجاد کنیم.» اقدام عقلانی ارتش ملی ایران، نظامیان را از سرایت ویروس کرونا مصون نگهداشته و توانسته اند در سلامت وظایف محوله خود را انجام دهند۰

لازم به یادآوری است، هم اکنون رژیم با راه انداختن حرکات مزورانه برای شناخت دلاوران نظامی و غیر نظامی در کشور بدنبال آن است که وطن دوستان را شناسایی و قتل عام کند. نظامیان ارتش ایران وظیفه خود را خوب میدانند و در حفاظت از مرزهای کشور ایران، تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی ادامه خواهد داد و در هنگام لازم هم در کنار مردم قرار خواهند گرفت و از مردم عزیز ایران برای احقاق حق آزادی و حقوق شهروندی آنان حمایت خواهند کرد.

ما نظامیان ارتش ایران  اکیداً به آیت الله علی خامنه ای، بیت رهبری و سران سپاه پاسداران دزد و جنایتکار وی هشدار می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که نظامیان وطن دوست از فرمانده شجاع و با شهامت ایران زمین دریادار حبیب الله سیاری حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و هرگونه اقدام برعلیه این سردار ملی را محکوم نموده و فراموش نخواهیم کرد.

۴ دسامبر ۲۰۲۰