سرازیر شدن تجهیزات نظامی به منطقه خلیج فارس – خطر درگیری نظامی، ناخدا محمد فارسی

رژیم اکنون به دلایل شکست اقتصادی، انزوای سیاسی و ناتوانی در مدیریت اداری و امنیتی لازم در کشور مشروعیت خود را از دست داده است.

 

ناخدا محمد فارسی، عضو شورای مدیریت گذار

خبر گزاری رادیو فردا، چهار شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹، از شکست طرح نمایندگان سنای آمریکا برای جلوگیری از فروش تسلیحات پیشرفته به امارات متحد عربی، خبر داده است. با شکست این طرح سدّ فروش جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ به امارات عربی برداشته می‌شود. در نتیجه نیروی هوایی امارات اولین نیروی نظامی یک کشور عربی است که با جنگنده پیشرفته اف ۳۵ همراه با دیگر تجهیزات پیشرفته نظامی مجهز خواهد شد. فروش تجهیزات جدید آمریکا به امارات متحده عربی ۲۳ میلیارد دلار برآورد شده است که شامل خرید جنگنده‌های اف ۳۵، پهپاد مسلح «ام کیو ۹ بی» و موشک‌های هوا به هوا  می‌باشد (۱).

از سویی شاهد آن بوده ایم که دو فروند هواپیمای جنگنده بی-۵۲ آمریکایی به منطقه اعزام شدند. این جنگنده ها همراه با جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه آمریکا در قطر در نزدیکی مرزهای جنوبی کشور ایران دیروز، ۲۰ آذر ۱۳۹۹، مانور هوایی داشتند. لازم به توضیح است که رژیم اسلامی، با اقدامات بی‌خردانه و هزینه کردن بودجه ملی کشور در راه بسط اهداف ایده ایدئولوژیک خود ، کشور ایران را از نظر نظامی در مقابل کشورهای منطقه، بی دفاع گذارده و به دروغ به مردم ایران اعلام می کند، ایران از نظر دفاع نظامی خود کفا است. سرداران بی‌خرد سپاهی بارها اعلام کرده اند که قدرت دفاعی رژیم باعث گردیده که دشمن جرات تصور حمله به ایران را نداشته باشد. در صورتی که در برابر این مانور هوایی در کنار آبهای ساحلی ایران، تا کنون، هیچگونه عکس‌العملی دیده نشده است. در چندین سال گذشته نیز شاهد آن بوده ایم که نیروی دریایی سپاه قدرت دریایی خود را بطور غیر واقعی به رخ مردم ایران کشیده و در هفته های گذشته نیز از ناو مجهزی با تجهیزاتی مدرن  صحبت کرد که می‌تواند اقیانوس ها را در نوردیده  و زیر پوشش داشته باشد. در این راستا در اواخر آبان ۱۳۹۹ سپاه پاسداران از ناو «شهید رودکی» پرده برداری کرد که مورد تمسخر تحلیل گران نظامی قرار گرفت.

در مقابل جنگنده های مستقر در کشورهای حاشیه ای خلیج فارس، کشور ایران از امکاناتی برخوردار است که از نظر توان و کاربرد نظامی با تجهیزات هوایی این کشور ها قابل مقایسه نیست. در این رابطه چارلی گائو خبر نگار نظامی نشریه (National Interest)  خبری را پیرامون وضعیت دفاع هوایی ایران منتشر کرده است، در این تحلیل از هواپیماهای تام کت اف ۱۴ نیروی هوایی ارتش ایران نام برده شده که، با وجود آنکه عمری از آنها گذشته است هنوز یکی از بهترین جنگنده های ای هستند که می‌تواند در هوا با دشمن روبرو شوند و در نبرد هوایی بهترین (interceptor) بوده اند. این جنگنده ها به موشک های هوا به هوای فینیکس آ ای ام ۵۴ آ و سایدوایندر مجهز بودند که در جنگ ایران و عراق توانستند نیروی هوایی عراق را در آسمان نابود کنند. این جنگنده ها با رادار های بسیار دقیق می‌توانند چهار جنگنده دشمن را همزمان هدف قرار دهند؛ کارایی این جنگنده ها در جنگ ایران و عراق با نابود کردن نیروی هوایی عراق به اثبات رسید. پس از انقلاب منحوس اسلامی ، سران نا بخرد رژیم تجهیزات نظامی خریداری  شده از آمریکا را که شامل این موشک های مورد نیاز نیروی هوایی نیز بود، بدون توجه به نیازمندیهای دفاعی کشور، لغو کردند. پس از مصرف این موشکها، جنگنده های نیروی هوایی ارتش کارایی خود را تا حد بالایی از دست داده‌اند (۲).

این خبر نگار میگوید متأسفانه موشکهای هوا به هوای این گونه جنگنده ها مرتب در حال بهینه سازی هستند و عمر طولانی ای ندارند و انواع جدیدی از آنها طرح و به بازار عرضه می‌شوند. در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ میلادی نوع جدید موشکهای فینیکس، آ ای ام ۱۲۰ دی،  به بازار آمد که جنگنده های تام کت ایران از آن بی بهره ماندند. رژیم کوشش کرده که نوع اولیه موشک فینیکس و سایدوایندر را مهندسی معکوس و تولید کند. نام نوع بازسازی شده موشک فینیکس فکور ۹۰ و کپی سازی سایدوایندر بنام  فاطر ارایه شده و با تغییراتی در سیستم  رادار سوار بر تام کت های اف ۱۴، کوشش شده جایگزینی برای سیستم های نصب بر روی تام کت ها و افزایش کارایی آنها در مقابله با دشمن ایجاد گردد. ولی تاکنون به نظر نمیرسد موفقیتی بدست آمده باشد. بهر روی جنگنده های اف ۱۴، اف ۴ و اف ۵ ایران نا گزیر است با جنگنده های کشور های جنوب خلیج فارس و جنگنده های مستقر در پایگاه آمریکا در قطر و جنگنده های سوار بر ناوهای هواپیمابر آمریکایی از جمله جنگنده های اف ۱۵، اف آ  ۱۸ ای اس و اف ۳۵ روبرو شوند که در عین حال  این جنگنده ها با رادار ردگیر (AESA)، بروزترین و کارآمدترین، از نظر تکنیکی و تاکتیکی، مجهز هستند که با رادار نصب روی جنگنده های ایران قابل مقایسه نیست. لازم به یادآوری است که این گونه تجهیزات نظامی جدید از طریق جی پی اس قابل هدایت هستند که نیروی هوایی ایران از آن بکل بی بهره است.

خلبانان دلاور نیروی هوایی ایران با تجهیزات موجود جان بر کف آماده دفاع از حریم هوایی کشور هستند و از آن دفاع می کنند. اما شوربختانه رژیم فاسد اسلامی با طرز تفکر آخوندیسم و بسط اهداف ایده ایدئولوژیکی بودجه دفاعی کشور را در ساخت موشکهای بدون نیاز نیرو های مسلح کشور و هزینه برای ایجاد گروهای شبه نظامی و تروریست در کشورهای همسایه به هدر داده است. افزون بر این رژیم، کشور ایران را بمدت ۸ سال درگیر جنگ داخلی سوریه و یمن کرده است که، خرید تجهیزات نظامی برای دفاع از کشور ایران به بوته فراموشی سپرده شده است.

ایلان برمن، تحلیلگر سیاسی و معاون اندیشکده شورای روابط خارجی در واشنگتن سفر وزیر خارجه جدید سوریه به تهران را بازتاب داده است. حسن روحانی در دیدار با وزیر خارجه سوریه گفته است که استراتژی رژیم در کشور سوریه تغییر ناپذیر است و رژیم در کنار بشار اسد برای همیشه باقی خواهد ماند. درصورتیکه هنوز مشخص نیست که در آینده سوریه، ایران چه نقشی می‌تواند داشته باشد. از طرفی کارشناسان بر این باور هستند که سوریه در نظر دارد که آینده روابط سیاسی خود با ایران را به نحوی پیش به برد که به حق حاکمیت دولت دمشق آسیبی وارد نیاید. این تحلیلگر سیاسی گمانه میزند که عمیق تر شدن جای پای رژیم اسلامی در سوریه چیزی نیست که کشور اسراییل و حتی کشور سوریه بتوانند آنرا را تحمل کنند. رژیم  با آموزش هزاران شبه نظامی حزب الله لبنان، تیپ های مختلف از داوطلبانی از کشور افغانستان و پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی، و وارد کردن آنها به جنگ داخلی سوریه متحمل هزینه بسیار سنگینی گردیده است که نمی‌خواهد به سادگی از آن دست بردارد و از سوریه خارج شود. هزینه این بی خردیها تا کنون بیش از ۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

طی یک سال و نیم گذشته، شعله های جنگ داخلی سوریه کاهش داشته است و مشخص نیست که رژیم ایران در سوریه چگونه نقشی در آینده سوریه می‌تواند ایفا کند. رژیم کوشش کرده راه های جدیدی را پیدا کند تا حضور خود در سوریه را توجیه کند. در این راستا رژیم سعی دارد از طریق ایجاد مؤسسات خیریه مانند ساختن بیمارستان و دانشگاه و اقدامات خیرخواهانه بهداشتی به حضور خود در سوریه ادامه دهد. اما این گونه عملیات رژیم را هم اسراییل و هم ترکیه تحمل نخواهند کرد. از سوئی دیگر کمک های نظامی و اقتصادی ترکیه به جمهوری آذربایجان قابل تأمل است. ترکیه با اعزام شبه نظامیان تحت کنترل خود، که در جنگ داخلی سوریه آموزش دیده و تجربه آموخته بودند را، به آذربایجان اعزام نمود و با شرکت آنها در جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، که پیرامون منطقه کوهستانی قره باغ با هم می‌جنگیدند، از جمهوری آذربایجان حمایت نظامی کرد. این جنگ با پیروزی آذربایجان پایان یافت. کشور ترکیه همراه با روسیه در مذاکرات صلح بین دو کشور نقش موثری داشتند و رژیم اسلامی را در  مذاکرات دخالت ندادند و ترکیه از نظر اقتصادی و نگهبانی صلح در منطقه شریک تجاری و اقتصادی جمهوری آذربایجان گردیده و از این طریق هم به اقتصاد تجاری ایران با همسایگان شمال غرب کشور، سالیانه میلیاردها دلار خسارت وارد کرده است.

در هفته گذشته شاهد مسافرت وزیر امور خارجه آذربایجان به ایران بوده ایم که از طریق رسانه های رژیم و جهان بازتابی چندانی نداشت و مشخص نشد که هدف از این دیدار چه بوده است. اما پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹، شاهد شرکت اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان بودیم که، اردوغان در سخنرانی خود  از الحاق استان زرخیز آذربایجان ایران به جمهوری آذربایجان سخن راند. اگر چه محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم  در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رئیس‌جمهور ترکیه، در توئیتر خود نوشت که او درباره جدایی مناطق شمالی ارس از ایران شعر خواند اما هیچ کسی نمی‌تواند درباره «آذربایجان عزیز ما» صحبت کند. این نشانگر آنست که رژیم جنایتکار اسلامی با نفوذ و دخالت بیجا در کشور های منطقه بمنظور بسط ایده ایدئولوژیک اسلامی شیعی در خاورمیانه و جهان، کشور ایران را به انزوای کامل سیاسی کشانده، و از نظر نظامی کشور ایران بی دفاع مانده است ۰ سرمایه های کشور از بین رفته و کشور ایران از نظر نظامی و اقتصادی به مرحله ای رسیده که رئیس جمهور ترکیه بخود اجازه می‌دهد در باره طرح تجزیه کشور ایران بوضوح سخن به میان آورد.

مردم عزیز ایران و سازمانهای سیاسی مخالف رژیم، باید به سرعت وارد عمل شویم، و با هماهنگی و اتحاد یکپارچه ، رژیم جنایتکار اسلامی را از کشور بر افکنیم . احتمال تکه پاره شدن کشور بسیار بالا است. رژیم اکنون به دلایل شکست اقتصادی، انزوای سیاسی و ناتوانی در مدیریت اداری و امنیتی لازم در کشور مشروعیت خود را از دست داده و به هر گونه ترفندی برای باقی ماندن در قدرت دست خواهد زد. چند پارچگی کشور و تجزیه ایران بسیار محتمل است؛ ایران در خطر تجزیه است، باید اقدام کنیم. اختلافات سیاسی بین مردم و گروه های سیاسی باید کنار گذاشته شود، باید کشورمان را دریابیم. در این راستا ارتش ایران وظیفه خطیری بعهده دارد۰

پایدار ایران

۱۲ دسامبر ۲۰۲۰

https://www.radiofarda.com/a/senate-failed-block-arms-sales-uae/30992734.html (۱)

https://nationalinterest.org/blog/reboot/iran-loves-its-f-14a-tomcats-too-bad-they-dont-have-enough-missiles-174144 (۲)