حسن شریعتمداری:‌ جمهوری اسلامی، که مدعی بود قوی‌ترین سیستم های امنیتی را دارد، معلوم شد که زورش فقط به فعالین مدنی، سیاسی و مردم بیگاه می رسد

حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار،‌ در مورد موقعیت کنونی جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان می گوید:

«موقعیت جمهوری اسلامی در عرض یک سال گذشته بعد از قتل قاسم سلیمانی که نقطه عطف فعالیت سپاه در خارج کشور بود، افول زیادی پیدا کرده است. چون جایگزین مناسبی برای این تروریست ماهر  پیدا نکرده‌اند و البته کفگیر اینها هم به ته دیک خورده است و همچنین مردم عراق، لبنان، سوریه و بحرین نیز بیدار شده‌اند و به نیات شوم این رژیم پی برده‌اند و بارها برای اخراج سپاه قدس از کشورشان  قیام کرده‌اند.»

«صلح برخی کشورهای عربی و اسراییل ضربه بزرگی به جمهوری اسلامی بود،‌ دشمنان دیرین از ترس جمهوری اسلامی دوست هم شدند و اسرائیل از این طریق الان هم مرز با جمهوری اسلامی شده است. قتل فخری زاده نیز نشان می دهد که اسراییل اشراف کامل اطلاعاتی به صحنه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دارد.

«در چنین وضعیتی که جمهوری اسلامی اقتدار خود را شکست ناپذیر جلوه می داد و می گفت که قوی‌ترین سیستم های امنیتی را دارد، معلوم شد که زورش فقط به فعالین مدنی، سیاسی و مردم بیگاه می رسد؛ و وقتی که پای قدرت های بزرگ در منطقه و جهان به میان می آید چه اندازه عاجز است.

مشروح این گفتگو را در اینجا مشاهده کنید:‌