وزیر مشاور وزارت امور خارجه آلمان ایران را مسئول محقق نشدن تراکنش های مالی از طریق اینستکس میداند

به گزارش “اشپیگل” در پاسخ وزارت امورخارجه آلمان به سوال امید نوری پور، نماینده حزب سبز پارلمان آلمان، آمده است که از طریق “اینستکس” که در ابتدای سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است، تنها یک تراکنش مالی در مارس ۲۰۲۰ محقق شده است.

طبق گزارش اشپیگل، وزیر مشاور وزارت خارجه آلمان، آنتیه لندرسته، در این جوابیه خود به نماینده پارلمان (بوندستاگ) نوشته است: “شرکت های اروپائی بیشماری علاقه خود را به مراودات تجاری بوسیله اینستکس اعلام کردند‌ و وارد مذاکره در خصوص قرارداد (با اینستکس) برای این کار شدند‌…محقق شدن یک تراکنش موفق اما به فاکتورهای بسیار و اغلب پیچیده ای از جمله آمادگی طرف ایرانی برای همکاری بستگی دارد. طرف ایرانی تاکنون اجازه انجام هیچ تراکنش بعدی را نداده است.”

امید نوری پور در مصاحبه ای تلویحا تلاش دولت آلمان در حفظ برجام را ناکافی خوانده است. او در این زمینه اظهار داشت: “برای جلوگیری از خرابکاری های ترامپ در خصوص برجام، دولت فدرال آلمان میبایست در تیم اروپایی زودتر، قاطع تر و مشخص تر عمل می کرد”.

https://www.spiegel.de/politik/ausland/iran-frankreich-und-deutschland-besorgt-ueber-uran-plaene-aus-teheran-a-22d5c403-023d-45b8-821f-aa1e1fc6e935-amp

منبع: 🆔 @IranDachGesellschaft

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»