گفتگوی ایران اینترنشنال با حسن شریعتمداری در مورد پیام تبریک دبیرکل شورای مدیریت گذار به رئیس جمهور جدید آمریکا

گفتگوی حسن شریعتمداری دبیرکل شورای مدیریت گذار با ایران اینترنشنال در مورد پیام تبریک دبیرکل این شورا به آقای جوزف بایدن رئیس جمهور آمریکا

حسن شریعتمداری:

«معمولا زمانی که یک رئیس جمهوری جدید انتخاب می شود ادب و آداب دمکراتیک حکم می کند که یک سازمان معتبر اپوزیسیون که مدعی آلترناتیو بودن این حکومت هست و یا میخواهد باشد، یک پیام تبریک بنویسد. در این پیام تاکید شده است که ما روابط خود را همچنان با شما می خواهیم مستحکم داشته باشیم و به آن ادامه دهیم. همچنین در این پیام ما بر این واقعیت که سخنان ایشان دلگرم کننده بود دست گذاشتیم. از این جهت که رسالت اصلی امریکا برای برقراری دمکراسی و حقوق بشر از بدو تشکیل امریکا در راس سیاست ها امریکا بوده است.»

ایشان در ادامه اضافه کرد: «اکنون مردم ایران هم انتظار دارند که در کوششی که خودشان با تمام وجود می کنند، مردم امریکا و دولت امریکا در بر قراری حقوق بشر و دمکراسی را در کنار خود ببیند. در این نامه نوشته شده است که این موضع استراتژیک باید در سیاست ها امریکا و دادوستد با جمهوری اسلامی انعکاس کافی داشت باشد و این هدف استراتژیک در زیر دست و پای سیاست گذارانی که مشغول معامله هستند ناپدید نشود.»

دبیرکل شورا در این گفتگو تاکید کرد: «ما دمکراسی خواهان که با این نظام دینی می جنگیم و همچنین مردم ایران که آرزوی برقراری دمکراسی و حقوق بشر در کشورشان دارند، یک اشتراک استراتژیک با امریکا داریم، امیدواریم با کنار گذاشتن این حکومت این رابطه محکم استراتژیک در آینده هم ادامه داشته باشد.»

آقای شریعتمداری همچنین گفت: لابی های رژیم مانع بسیار بزرگی در تحقق خواسته های مردم ایران هستند و اینها در حقیقت به خواست مردم خیانت می کنند. البته فرد پشت پرده لابی ها ظریف بود که الان وضعیت خوبی ندارد. اما اگر نظامیان سرکار ببینند معلوم نیست که چه کسی برای چه جناحی لابی خواهد کرد. از چه دفاع خواهند کرد و آیا یکپارچه خواهند بود.

.