عفو بین‌الملل:‌مقامات ایران باید ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی را كه در زندان زاهدان در بازداشت به سر می‌برد، فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند

مقامات ایران باید ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی را كه در زندان زاهدان، استان سیستان و بلوچستان در بازداشت به سر می‌برد، فورا و بدون قید و شرط آزاد كنند. او یک زندانی عقیدتی است که تنها به دلیل استفاده از حق آزادی عقیده و مذهب از طریق عمل به ایمان مسیحی خود بازداشت شده است.

ابراهیم فیروزی در ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ پس از احضار برای بازجویی به دفتر دادستانی در سرباز، استان سیستان و بلوچستان، در رابطه با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلامی» بازداشت شد. وی در اعتراض به بازداشت و اتهامات علیه خود، چند روز بعد در ۲۵ بهمن اعتصاب غذا کرد. او به اعتصاب غذای خود در روز ۲۸ بهمن، پس از وعده آزادی و رفع اتهام از سوی وزارت اطلاعات، پایان داد.

پیش از بازداشت اخیر، ابراهیم فیروزی بارها در ارتباط با فعالیت‌های مسالمت آمیز خود در عمل به ایمان مسیحی‌اش، هدف بازداشت خودسرانه قرار گرفته بود. وی در دو پرونده جداگانه به ۶ سال زندان و دو سال «تبعید» داخلی محکوم شده بود. در رابطه با این موارد، او بین مارس ۲۰۱۳ و اکتبر ۲۰۱۹ زندانی شد و ۱۵ ماه در تبعید داخلی در شهر دورافتاده راسک، استان سیستان و بلوچستان، هزار کیلومتر دورتر از خانه خود در رباط کریم، استان تهران بود. محکومیت تبعید داخلی وی پس از اینکه وی از شهر تعیین شده خود در تبعید خارج شد تا به مدت دو هفته به امور اساسی خانواده نزدیک رباط کریم بپردازد، ۱۱ ماه دیگر با طی مراحل قضایی برای مجازات وی افزایش یافت.