اعتراضات سراوان در جهت گذار نهایی از نظام جمهوری اسلامی، جواد- ع

همانطور که میدانیم حق دفاع از خود در برابر حمله، ضرب و شتم، تجاوز و تخریب، در قوانین بین المللی و حتی قوانین جزایی کشورها نیز به رسمیت شناخته شده است.

 

جواد- ع

جمهوری اسلامی ایران با چالشهای جدی و سرنوشت ساز بین المللی بویژه داخلی روبرو می باشد. بحرانهایی که با عملکرد نابخردانه دستگاه ولایی ایران بوجود آمده است، نظام حاکم را محاصره کرده اند.

علت اصلی این بحرانها و بدنبالش اعتراضات و اعتصابات در تمامی ۴۲ سال، درواقع جعلی بودن جمهوریت حاکم بوده است.
این نظام در قبال اینهمه اعتراضات بویژه سالهای ۹۶ و ۹۸ نه تنها لیاقت درس گرفتن نداشت بلکه بر سرکوب و کشتار و جنایاتش هم افزود.

هر کدام از این تکانه های اجتماعی و اعتراضات خیابانی، پیامهایی نیز داشته و دارند. محور همه این پیامها, بطور خلاصه یعنی مردم ایران با اکثریت بالا از تمامی این حکومت عبور کرده اند. آنها درصدد اتحاد بزرگ و جهشهایی عظیم جهت گذار نهایی از تمامیت این جمهوری جعلی ولایت فقیه می باشند.

رئیس کنونی مجلس آقای محمد باقر قالیباف در رقابتهای انتخاباتی! دوره قبل می گفت: ۹۶ درصد مردم ناراضی هستند که تایید ضمنی عبور مردم از تمامیت این حکومت می باشد.

مردم در سخت ترین و جانکاه ترین شرایط معیشتی به سر می برند. قیامهای ۹۸ معروف به انقلاب گرسنگان شد.

سوختبران و کولبران بویژه در شرق و غرب کشورمان ایران در ردیف همان بپاخاستگان گرسنه ای هستند که هر روز هم جانهای خسته و دردمندشان آماج تیر و تفنگ گزمه های نابخرد این حاکمیت عوام‌گرا می شوند.

در همین راستا به خیابان آمدن گسترده هموطنان به جان آمده در سیستان و بلوچستان بویژه مردم محروم سراوان (۴ اسفند امسال)، کاملا عادی، مشروع و مدنی برگزار می شد که با هجوم ترس آلود و وحشیانه آدم کشان بسیج و سپاه پاسداران مواجه شدند

در قیام سراسری ۹۸ این پاسداران رژیم بودند که حداقل ۱۵۰۰ نفر از هموطنان را کشتند رقمی که مورد تایید رسانه های جهانی هم هست.
اما جنبش اخیر سیستان و بلوچستان یک فرق اساسی با ۹۸ داشت و آنهم شلیک متقابل بود.

همانطور که میدانیم حق دفاع از خود در برابر حمله، ضرب و شتم، تجاوز و تخریب، در قوانین بین المللی و حتی قوانین جزایی کشورها نیز به رسمیت شناخته شده است.

به نظر نگارنده این اتفاق مهم را تمامی مخالفان رژیم جمهوری اسلامی ایران باید مورد توجه قرار دهند. پیام این عکس العمل مردمی و پیامدهای آن برای گذار نهایی را چگونه باید سنجید؟ آیا دفاع از خود، حتی با اسلحه، قابل تکرار خواهد بود؟ جواب آری یا نه به نظر می آید که در استراتژی گذار نهایی از این حکومت تمامیت خواه را نمی شود نادیده گرفت.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»