همرزمان و فرزندان نظامی من بهوش باشیم

در آشفته بازار سیاسی کشور، بخصوص شعار «نه به جمهوری اسلامی»، و وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی، نقش ما نظامیان ارتش ملی ایران چیست؟

 

ناخدا محمد فارسی

یادآور می شویم برابر با وظیفه و سوگندی که یاد کرده ایم، به حفاظت از مرزهای کشور ایران، تمامیت ارضی و دفاع از حاکمیت ملی ادامه خواهیم داد، اما هنگام لازم در کنار مردم قرار خواهیم گرفت و از مردم عزیز ایران برای احقاق حق آزادی و حقوق شهروندی خود پشتیبانی خواهیم کرد.

دیگر آنکه ارتش ملی ایران، ارتش عقیدتی نمی شود و خود کشی نخواهد کرد، زیرا عمده امید مردم ایران در هنگام  خیزش مردمی و بحران سیاسی-اجتماعی به نظامیان است و انتظار دارند که ارتش ملی نه تنها از یکپارچگی کشور و استقلال و حاکمیت ملی دفاع کند، بلکه از جان و مال مردم نیز  به هنگام ضرورت دفاع و حمایت کند. جای تردید نیست که نظامیان ارتش ملی ایران به سوگند و وظیفه ملی خود پایبندند و اجازه نخواهند داد که رژیم ستمگر اسلامی آنان را در مواقع اضطراری بعنوان سرکوب گر و کشتن برادران و خواهران ایرانی به کار گیرد.

فرزندان و همقطاران نظامی من،

جمهوری اسلامی ناتوان از تامین معیشت شهروندان کشور است. تنگدستی و گرسنگی شامل خانواده نظامیان ارتش نیز گردیده تاجاییکه سران رژیم فاسد ولایی را بر آن داشته تا نظامیان را هر بیشتر تحت کنترل قرار دهند،  مبادا بدلیل تنگدستی به صف مردم به پا خاسته ملحق شوند. در این راستا فرمانده ارتش سرلشگر موسوی در سخنرانی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش داشت ضمن بر شمردن ویژگی های معنویت محوری، مردمی و بصیر بودن، یادآور شد که ارتش با سه ویژگی انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکنان شناخته شده است. سخنان فرمانده ارتش بیانگر آن بود که بدلیل کمبود های معیشتی خانواده نظامیان، و آینده ای نامشخص، ویژگی انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکنان غیر قابل پیش بینی گردیده است. در این سخنرانی سرلشکر موسوی اذعان دارد ارتش ایران به نسبت برون داد، کم هزینه ترین ارتش در بین همه ارتش های جهان است و کارکنان نیروی هوایی، دریایی، پدافند، زمینی و سازمان‍های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات همیشه در حال محافظت و مراقبت از مرزهای فیزیکی و معنوی و تأمین امنیت ایران اسلامی هستند!

سرلشکر موسوی اظهار داشته «تعداد زیادی کانال در فضای مجازی مشغول عملیات روانی روی ارتش و خانواده های آنها هستند که مشکلی برای ما ایجاد کنند، اما بنیه معنوی و بصیرت همرزمان ما و خانواده‍ های فهیم آن‍ها دشمن را ناکام گذاشته است». لازم است یاد آور شویم ایشان وظیفه دارند در وهله اول از سلامت پرسنل و خانواده آنها، شامل سلامت و معیشت زندگی حفاظت کند، تا نظامیان ارتش ملی ایران با اراده، و استحکام و با فکری آسوده بتوانند به وظایف ملی خود عمل کنند.

فرزندان و همقطاران نظامی من،

برای ما نظامیان ارتش ملی ایران ناشناخته نیست که خامنه ای فرماندهان سرسپرده خود را در رأس نیروهای ارتش ملی ایران قرار داده و مداوم آنها را عوض می کند. همانگونه که سرلشگر موسوی یاد آور شده، ارتش ملی ایران با ویژگی ها انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکان خود انجام وظیفه میکند و کاملاً مشهود است، این ویژگی ها، سرسپردگان خامنه ای را هم در خود هضم کرده است. بنابراین فرماندهان وطن دوست، بمنظور درامان ماندن از گروه های امنیتی و تروریستی خامنه ای و برای استحکام پرسنل خود مجبورند در پاره ای مواقع در سخنرانی هایشان نکاتی را پیرامون تجهیزات نظامی یادآور شوند که با وجود صحت گفتار در مقابل پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات نظامی جهان کم ارزش است. در این راستا فرمانده نیروی زمینی از انواع سامانه موشکی-پهپادی و آرایش حرکت سریع تیپ ها و گردان ها سخن رانده است، فرمانده نیروی دریایی از قابلیت پهپادی و موشکی سطح به سطح نیروی دریای یاد کرده و فرمانده نیروی هوایی تنها از ایمان و امید سخن گفته است، زیرا نیروی هوایی ارتش ایران هنوز با همان تجهیزاتی انجام وظیفه میکند که قبل از انقلاب خریداری شده اند، که در نتیجه آسمان ایران بی دفاع مانده است!

فرزندان و همقطاران نظامی من،

امید مردم ایران به ما نظامیان است و انتظار دارند که ارتش ملی نه تنها از یکپارچگی کشور و استقلال و حاکمیت ملی، بلکه از جان و مال مردم به هنگام بحران دفاع کند. جای تردید نیست که نظامیان ارتش ملی ایران به سوگند و وظیفه ملی خود پایبندند و اجازه نخواهند داد که رژیم ستمگر اسلامی ایشان را در مواقع اضطراری برای سرکوب و کشتار برادران و خواهران ایرانی به کار گیرد، بلکه برابر با وظیفه ملی خود در کنار مردم به پاخاسته ایران خواهند ایستاد.

پاینده مردم ایران

۲۵ مارس ۲۰۲۱