خانواده امضاکنندگان بیانیه ۱۴ امضا: عزیزان و یاران‌مان را آزاد کنید

هم‌میهنان ارجمند

همان‌گونه که آگاهید، در خرداد ۹۸ ما چهارده تن از کنشگران درون میهن، با امضا و انتشار بیانیه «موسوم به چهارده نفر» خواهان برکناری رهبر، گذر از جمهوری اسلامی، انتخابات آزاد، قانون اساسی نوین و آزادی همه زندانیان سیاسی شدیم، و پس از آن چهارده تن از بانوان کنشگر درون میهن نیز در همین راستا بیانیه دیگری را امضا و منتشر کردند.

این دو بیانیه با اقبال همگانی هم‌میهنان و کنشگران درون و برون میهن روبه‌رو شد و یک ماه بعد در مرداد ماه ۹۸ بازداشت فعالان امضاکننده بیانیه در مشهد آغاز گردید و گروهی از یاران زندانی گردیدند. اینک پس از پایان دو سال از امضای بیانیه ۱۴ تن و آغاز سومین سال انتشار آن، شوربختانه چند تن از یاران و عزیزان ما از جمله آقایان: «محمد نوری‌زاد» و «رضا مهرگان» در زندان اوین و آقایان: «هاشم خواستار» ، «محمدحسین سپهری» و «کمال جعفری یزدی» در زندان وکیل آباد مشهد، و بانوان: «گیتی پورفاضل» و «زهرا جمالی» از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ تن از زنان کنشگر درون میهن نیز در زندان اوین اسیر بی‌عدالتی هستند.

ما امضاکنندگان بیانیه ۱۴ تن و خانواده‌های زندانیان این بیانیه، خواهان آزادی بدون قید و شرط یاران و عزیزان خود هستیم و ابراز عقیده، مخالفت، انتقاد و اعتراض علیه استبداد را از حقوق قانونی و اساسی خود و همه شهروندان ایران می‌دانیم.

زندانی کردن کنشگران آگاه و آزادی‌خواه؛ نقض حقوق شهروندی و مغایر با قوانین حقوق بشری است و رژیم حاکم موظف می‌باشد، دست از قانون‌شکنی و استبداد برداشته و زندانیان سرافراز سیاسی از جمله؛ عزیزان در بند «بیانیه ۱۴» را بدون قید و شرط آزاد کند.

امضاکنندگان :

۱- خانواده محمد نوری‌زاد
۲- خانواده سپهری
۳- خانواده هاشم خواستار
۴- گوهر عشقی
۵- محمد کریم بیگی
۶- حوریه فرج زاده
۷- جواد لعل محمدی
۸ – عباس واحدیان شاهرودی
۹ – محمد مهدوی فر
۱۰ – فرنگیس مظلوم
۱۱ – شهلا جهان بین
۱۲ – پوران ناظمی
۱۳ – شهلا انتصاری
۱۴ – نرگس منصوری
۱۵ – زرتشت احمدی راغب