ادامه اعتصاب غذای ۶ تن از زندانیان اوین در اعتراض به قتل بکتاش آبتین

فعالین سیاسی، در وین، به اعتصاب غذا می‌پیوندند

۶ تن از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین، از روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ در اعتراض به مرگ «قتل عمد» بکتاش آبتین دست به اعتصاب غذا زده اند. خواسته آنها روشنگری در پرونده مرگ بکتاش آبتین و بیان واقعیت است.

اسامی زندانیان عبارت است از: صادق امیدی، حمید حاج جعفر کاشانی، محمود علی نقی، پیمان پورداد، علی اصغر حسنی راد و مهدی دارینی.

پیام زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند:

آخرین گزارشات حاکی از این است که دو نفر از زندانیان به دلیل افت فشار خون به بیمارستان منتقل شده اند.

اما در پیام زندانیان اعتصابی می شنویم که ماموران زندان دو تن از زندانیان اعتصابی را به بهانه معالجه از دیگر اعتصاب کنندگان جدا کرده اند. در انتهای پیام نماینده اعتصاب کنندگان اعلام می کنند که اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تر تبدیل می کنند.

در  توییتر سهیل عربی آمده است:

با توجه به پی بردن به نقشه شکنجه گران ؛ مبنی بر ربودن اعتصاب کنندگان و #تبعید آنان به جاهای نامعلوم به قصد شکستن آنها ؛ و نیز برای پایان دادن به نگرانی شما عزیزانی که حامی ما بودید. اعتصاب کامل را به #اعتصاب_غذا تبدیل می کنیم. آب می نوشیم ؛ خوراک نمی خوریم . #دادخواهانِ_دربند.

به گزارش خبرگزاری ها بری روزن، «یکی از گروگان‌های پیشین آمریکایی در بحران گروگانگیری سال ۱۳۵۸ سفارت ایالات متحده در تهران، اعلام کرد که روز سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه، به شهر وین، پایتخت اتریش، سفر خواهد کرد و آنجا در حمایت از شهروندان خارجی زندانی در ایران که جمهوری اسلامی «گروگان» گرفته است، اعتصاب غذا می‌کند.»

پس از آغاز اعتصاب غذای ۶ تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین و اعلام اعتصاب غذای یکی از گروگانهای پیشین امریکایی در اشغال سفارت امریکا، بسیاری از فعالین سیاسی در خارج کشور، از جمله آقای جمشید برزگر، اعلام کرده اند که به وین سفر خواهند کرد و به این اعتصاب غذا خواهند پیوست.

آقای جمشید برزگر در توییتی ضمن بازنشر پیام آقای بری روزن نوشته است بیایید به او بپیوندیم.

در توییت دیگری آقای برزگر اعلام می کند: «به مدت یک هفته مقابل محل مذاکرات هسته‌ای در وین تحصن و #اعتصاب‌غذا می‌کنم؛ در اعتراض به قتل #بکتاش_آبتین و ادامه کشتار زندانیان، و در همراهی با زندانیان شجاعی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب غذا می‌کنیم تا صدایمان بهتر شنیده شود. ما جمهوری اسلامی و شخص #علی‌خامنه‌ای را مسئول قتل زندانیانی می‌دانیم که در ظاهر به مدتی زندان، ولی در عمل به مرگ اعلام نشده محکوم می‌شوند.من همچنین به می‌پیوندم و با ایستادن در کنار او خواستار آزادی همه زندانیان دوتابعیتی هستم که به گروگان گرفته شده‌اند و زندگی و جانشان دستمایه قمارهای جمهوری اسلامی شده.»