از بیانیه تشکل‌های صنفی در خصوص حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل: «مردم صلح و زندگی می‌خواهند و از جنگ و مرگ و ویرانی بیزارند.»

چهار تشکل مستقل کارگری، معلمان و بازنشستگان در ایران در بیانیه هایی جداگانه از حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل در ساعات پایانی شنبه ۲۵ فروردین انتقاد کردند.

این تشکل ها، این اقدام نظامی جمهوری اسلامی را «ماجراجویی» و «حمله از جیب مردم» و پیامد آن را «تعرض به سفره کودکان و فرودستان» و «قربانی شدن تهیدستان» دانسته اند.

جمهوری اسلامی در واکنش به حمله به کنسولگری اش در دمشق در روز ۱۳ فروردین، که به اسرائیل منتسب شده است، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سوی آن کشور شلیک کرد.

در جریان آن حمله، شماری از فرماندهان ارشد و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. اسرائیل تاکنون مسئولیت حمله روز ۱۳ فروردین را بر عهده نگرفته است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با «ماجراجویانه» توصیف کردن حمله نوشت، حکومت به جنگی دست زده که با «گسترش محتمل عمق و دامنه آن، یک جامعه ۹۰ میلیونی به زمین سوخته تبدیل خواهد شد.»

در این بیانیه آمده است، «حکومتگران در حال انجام آخرین ماموریت خود برای ویرانی ضربتی ایران در پی ۴۶ سال نابودی تدریجی هستند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «مردم صلح و زندگی می‌خواهند و از جنگ و مرگ و ویرانی بیزارند.»