فراخوان سراسری: روز جهانی کارگر روز اعتراض به حجاب اجباری، به اعدام، به فقر و فلاکت؛ پیش بسوی اعتصاب و اعتراض در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز جهانی کارگر، برای ما نماد مبارزه علیه اقلیت حاکم جنایتکار و مفتخور جمهوری اسلامی است؛ نظامی که مجری تحمیل حجاب، اعدام، استثمار و به بردگی کشاندن عموم جامعه در راستای منافع مشتی اختلاسگر، مافیای حکومتی و سرمایه‌دار مفتخور هست؛ این روز، برای ما نماد ایستادن بر آرمان ایجاد یک جامعه انسانی است.

برای ما زنان، دانشجویان، جوانان، کارگران، معلمان، پرستاران و کادر درمان، دانش‌آموزان، بازنشستگان، رنگین‌کمانی‌ها، کشاورزان و تمام بخش‌های تحت استثمار و سرکوب جامعه، این روز، یعنی ایستادگی بر ارزش‌های انقلاب «زن زندگی آزادی» و اعتراض و «نه» گفتن به رژیم مافیایی و دزدسالار اسلامی. حکومتی که با تحمیل فقر و فلاکت و حجاب و اعدام به جان تک تک ما افتاده.

روز جهانی کارگر، روز تک تک ماست که زندگی چندین برابر زیر خط فقر را قبول نمی‌کنیم و تا رسیدن به حق‌مان، یعنی «رفاه همگانی» دست از مبارزه برنخواهیم داشت.
همانگونه که زنده یاد سارینا اسماعیل‌زاده گفت: «مگه مردم یک کشور چه میخواهند جز رفاه رفاه رفاه!»

روز جهانی کارگر امسال، روز گسترش بی‌حجابی سراسری برابر تحمیل حجاب و اعتراض علیه هر شکلی از اجبار و سلب حق انتخاب است؛ این روز فرصتی دیگر برای تودهنی زدن به حکومت ضدزن و تماما ضدانسانی جمهوری اسلامی است.

روز جهانی کارگر روز اعتراض به حکومت اعدامی و علیه صدور حکم اعدام برای توماج‌ صالحی، رضا رسایی، عباس دریس، مجاهد کورکور و حبیب‌ دریس و ده‌ها نفری است که حکومت از بین آنها دنبال گردن برای طناب دارش می‌گردد.

روز جهانی کارگر، روز سوخت‌بران و کولبران و همه هیچ بودگانی است که برای «نان»، جان می‌دهند.

از این رو و برای زیر و زبر کردن وضع موجود، شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزادی فراخوان می‌دهد که روز جهانی کارگر را به‌عنوان یک فرصت برای پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به حکومت ببینیم و با اعتراض و اعتصاب این روز را گرامی بداریم!

 

از این رو فراخوان ما رو به عموم جامعه برای اعتصاب و اقدامات اعتراضی:

➖ اقدامات گسترده اعتراضی و میدانی: شعارنویسی، پخش و نصب تراکت و دست‌نوشته و اعلامیه و شبنامه علیه حجاب اجباری، علیه احکام اعدام، علیه فقر و تورم و گرانی و اختلاس
➖ اعتصاب در مراکز تحصیلی و تعطیلی تحریم کلاس‌های درس
➖ اعتصاب در محل کار، مراکز تولید، بین کسبه و بازاریان، توقف خرید و فروش و خدمات حمل و نقل عمومی
➖ حضور حداکثری و جمعی بی حجاب در مراکز تحصیلی و کار و در محلات و سطح شهرها
➖ شعاردهی شبانه

روز جهانی کارگر
شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزادی (شامل تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی و گروه های مبارزاتی شهری و محله محور زنان و جوانان)
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

منبع: تلگرام همراه_با_جنبش_زن_زندگی_آزادی