نامه جمعی از ایرانیان ساکن هلند به وزیر خارجه این کشور، آقای استف بلوک، در رابطه با سرکوب اعتراضات مردم ایران و قطع اینترت

این نامه ابتدا بصورت پتیشن و از طریق رسانه های جمعی در اختیار جامعه ایرانیان هلند قرار گرفت و پس از جمع آوری بیش از صد امضا به وزارت خارجه هلند فرستاده شد. مسئول بالای وزارت خارجه هلند پس از دریافت نامه، ضمن ابراز نگرانی از نا آرامی ها اخیر در ایران، دریافت نامه را اعلام کرد و وعده داد که در اختیار وزیر خارجه هلند قرار دهد.

متن فارسی پتیشن به قرار زیر است:

وزیر محترم امور خارجه هلند، آقای استف بلوک،

همانطور که مطلع هستید خشونت وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم ایران در مخالفت با افزایش سه برابری قیمت بنزین، تبدیل به یکی از اخبار مهم در رسانه های بین المللی شده است.

دولت جمهوری اسلامی یک روز پس از آغاز اعتراضات به افزایش قیمت بنزین و برای ممانعت از انتشار جهانی تعداد جانباختگان و مجروحین ناشی از مقابله خشن نیروهای انتظامی، اینترت را در سراسر کشور قطع کرده است. سرکوب هایی که اگر ادامه یابند و جامعه جهانی در جریان آنها قرار نگیرد، ممکن است به یک فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شوند.

از شما بعنوان وزیر خارجه هلند دوستانه تقاضا می کنم که سفیر جمهوری اسلامی در هلند را فرا بخوانید و موارد زیر را بطور جد از ایشان بخواهید:

  • مردم ایران حق دارند که آزادنه اعتراضات را خود نشان دهند؛
  • مردم ایران حق استفاده آزاد از اینترت را باید داشته باشند؛
  • افرادی که در اعتراضات اخیر دستگیر شده اند باید سریعا آزاد شوند؛
  • مجروحین اعتراضات اخیر باید بدون هیچگونه تهدید امنیتی در بیمارستانها مورد معالجه قرار گیرند.

با حترام

جمعی از ایرانیان ساکن هلند

متن پتیشن به زبان هلندی