راه کارهای پیشنهادی دبیر کل شورای مدیریت گذار در مرحله کنونی جنبش آزادیخواهانه مردم ایران

مهندس حسن شریعتمداری دبیر کل شورای مدیریت گذار در مصاحبه های اخیر خود با ایران اینترنشنال، شبکه کلمه و ایران فردا، پیشنهادات و راه کارهایی را در این مرحله از جنبش با نهادهای مدنی، اپوزیسیون جمهوری اسلامی و مردم ایران در میان گذاشت. او ضمن تاکید بر اتحاد نهادهای مدنی و نیروهای اپوزیسیون و کنار گذاشتن اختلافات گفت که در این مرحله حساس لازم است خرده حساب های شخصی و سیاسی را کنار گذاشت و سعی کرد بر اوضاع فعلی مسلط شد. همچنین ضورت دارد برای روزهای آینده برنامه داشته باشیم و با همکاری با یکدیگر اعتماد مردم را جلب کنیم.

آقای شریعتمداری گفت که ما در یک نقطه عطف تمدنی قرار داریم، یا مضمحل می شویم و یا موفق می شویم که این تمدن را زنده و شکوفا نگاه داریم. بنابراین این درنگ و تردید برای چیست؟ وی تاکید کرد که در این شرایط حساس سه کلمه  اتحاد، استقامت و امید سه کلمه طلایی هستند.

گزیده ای از راه کارهای پیشنهادی دبیر کل شورای مدیریت گذار در مصاحبه های اخیر :

  • دفاع از خود به معنی تخریب اموال عمومی نیست؛
  • مردم  نمازهای جمعه را از آن خود بکنند و به منازل افراد مهم و قابل اعتماد در منطقه محل سکونت خویش مراجعه نمایند؛
  • مردم با ریختن بر درب منازل مراجع قم آنها را زیر فشار بگذارند. چون اين نظام دينی است و فشار به حوزويان باعث فشار به حكومت ميشود. حتی شما ميتوانيد دين دار نباشيد اما حکومت را از این طریق تحت فشار بگذارید.
  • افراد و نهادهای قابل اعتماد ملت سه روز اعتصاب و تعطیل عمومی به عنوان عزاداری اعلام کنند؛
  • مردم و نهادهای مدنی کمیته های اعتصاب در مدارس و دانشگاهها و ادارات دولتی و در بخش انرژی و حمل و نقل تشکیل دهند و اعتصابات محلی، صنفی و سراسری را سازماندهی کنند.