دکتر کاوه موسوی، مشاور عالى حقوقى شورای مدیریت گذار، در مصاحبه با شبکه تلویزیون آزاد: اعتماد و اطمينان به ماشين عدالت جهانى مطمئن ترين راه پيشبرد دعاوى شما خواهد بود و به سيستم قضايى جمهوری اسلامی اعتماد نكنيد

دکتر كاوه موسوى، مشاور عالى حقوقى و از دبيران شوراى مديريت گذار طى مصاحبه اى با شبكه تلويزيون آزاد اعلام داشت، از آنجا كه هيچ اميدى به سيستم قضايى كنونى كه در راس آن ابراهيم رئيسى -متهم تراز اول جنايات هولناك تابستان ١٣٦٧-و داديارانى كه در دستگاه قضايى آدمخوارى جمهوری اسلامی كار ميكنند، نيست و همينطور به دليل جناياتى كه در ايران در حال وقوع است كه نظم و امنيت جامعه بين المللى را بر هم ميزند و جامعه جهانى تحمل چنين جناياتى را كه وجدان بشرى را جريحه دار ميكند را ندارد، به شوراى امنيت سازمان ملل، زير فصل هفتم رجوع كرديم.

نامه اى از طرف شوراى مديريت گذار به دبير كل سازمان ملل و همينطور كميسارياى عالى سازمان ملل نوشته شده و كوشش داريم كه از طريق گزارشگران ويژه سازمان ملل، پرونده جنايات جمهوری اسلامی را به شوراى امنيت سازمان ملل ارجاع داده و تلاش كنيم كه اين اختيار به دادستان ديوان عالى جنايى بين المللى داده شود كه به جنايات جمهوری اسلامی رسيدگى كند.

به طور قطع جرمهايى كه بعد از جولاى ٢٠٠٢ به وقوع پيوسته است، قابل بررسى حقوقى در ديوان جنايى بين المللى خواهد بود.
كاوه موسوى در ادامه افزود، ما امكان اين را داريم كه به غير از اسناد شاهدان در صحنه و استشهاد خانواده ها و همينطور اطلاعاتى كه نيروهاى جدا شده از بدنه ج.ا. به ما ميرسد، از طريق برقرارى ارتباط با كمپانى هاى دارنده قمر مصنوعى در مناطق مورد نظر به مدارك قابل توجهى دست پيدا كنيم.

روى سخن من به كسانى است كه متهم به جرايمى از قبيل دستگيرى، شكنجه، قتل هستند، هشدار من را به عنوان وكيل مدافع خود بپذيريد، مسئوليت كيفرى فردى، يك جرم بين المللى محسوب شده و اين اقدامات اخير، جنايت عليه بشريت محسوب شده و در نهايت اين افراد در مسير دادرسى قرار خواهند گرفت.

افرادى كه در به وقوع پيوستن اين جنايات نقش دارند، ميدانند كه امكان خروج از ايران را نخواهند داشت و به محض خروج دستگير خواهند شد و در نهايت در داخل ايران قفل ميشوند.

آقاى موسوى در جاى ديگرى از سخنانش از هموطنان خواست كه اسم عزيزانشان كه دستگير يا شكنجه شدند را به همراه آدرس زندانها و مسببين آنها و زندانبانها و افسران كشيك آنجا را براى ما بفرستند.

او تاكيد كرد كه اعتماد و اطمينان به ماشين عدالت جهانى مطمئن ترين راه پيشبرد دعاوى شما خواهد بود و به سيستم قضايى جمهوری اسلامی اعتماد نكنيد زيرا تنها وقت شما را، بدون نتيجه قابل توجه خواهد گرفت.

ویدیوی این مصاحبه را در اینجا ببینید: