كنفرانس امنيتی مونيخ و ايران ما

آریا قچر-

كنفرانس امنيتي مونيخ و وقوع زماني آن در پي تشنجات بين المللي در حوضه اقتصاد ، امنيت ، دفاع ، روابط بين الملل از اهميت ويژه تاريخي برخوردار است .

اختلافات كلان در حوضه هاي استراتژيك در كل ٤ حوزه ياد شده مشهود است و تاثيرات آن و اختلافات در سخنراني سخنرانان اصلي اين نشست نيز مشهود به نوع ديالوگشان در اين چهار حوضه !

مهمترين سخنران اين نشست آقاي اشتاين ماير رئيس جمهور فدرال آلمان بودند ، موضع و بياناتشان

نشان از اراده والا براي بقاي كشورش و اروپا، نقش برجسته آلمان در رهبري و حفاظت از فروپاشي اتحاديه اروپا و نگرانيهايشان در حوضه بين الملل ، استراتژي نويني رامطرح

كردند كه همصدايي آقاي مكرون را نيز در كنار خود داشت !

آقاي اشتاين ماير در حين اينكه خود را نماد جمهوريت و عدم دخلات

در سياست معرفي ميكند ، دخالت آشكار در سياست هاي كلان نه تنها المان بلكه اتحاديه اروپا تا واشنگتن و پكن …!

طرح استراتژي كه تقابل كامل با استراتژي ملي امريكا به رهبري پرزيدنت ترامپ دارد !

او در سخنراني ١٠ صفحه اي خود به سياستهاي پيش رو و خطرات رشد ناسيوناليزم ملي مبگويد .

حمله روسيه(پوتين) به اكراين را نيمه موجه ياد ميكند و آن تجاوز به مرزهاي جغرافيايي كشور ديگري را با عنوان ؛ به غلط و يا درست ياد ميكند !! و از عادي سازي روابط با روسيه متجاوز ميگويد و از نياز همكاري و همراهي و پيشبرد ديالوگ با كرملين ، زماني كه محبوبيت ديكتاتور كرملين به پايين ترين سطح خود رسيده !

در زماني كه تجاوزات روسيه در گرجستان و اكرايين آن هم نظامي بر كسي پوشيده نيست .

تهديد كرملين در حوضه موشكهاي بالستيك با كلاهك اتمي ، موشكهاي بالستيك مافوق صوت بر سياستمداران بخصوص در حوضه نظامي آشكار و عيان است .

نفوذ و دخالت و شراكت در فجايع سوريه و كشتار و قتل ، جنايت و اوارگي ميليونها انسان از خانه و كاشانه و كشتار ادلب در حال حاضر بر كسي پوشيده نيست !

حمايت كرملين و شخص پرزيدنت پوتين از مخوف ترين توتاليتر تاريخ ؛ جمهوري اسلامي ايران حامي درجه يك تروريسم منطقه اي و بينالمللي .

حمايت لژستيكي ، نظامي ، امنيتي ، اقتصادي از نظام تروريستي توتاليتر اسلامي در ايران و متعاقبا از تروريسم منطقه اي در لبنان ، عراق ، سوريه و يمن تا قاره افريقا و أمريكاي شمالي و تبلور آن در ونزويلا .

آقاي اشتاين ماير با حمايت تلويحي و تاريخي و بر شمردن نقاط اختلاف و آن هم فقط در اكراين ، صحه كامل بر استراتژي آقاي پوتين در حوزه انرژهاي فسيلي ، نفت،گاز ميگذارد كه در تضاد كامل با استراتژي امنيتي ايالات متحده امريكا و پرزيدنت ترامپ است !

آقاي اشتاين ماير در روابط استراتژيك با چين اختلاف چنداني ندارد و فقط در حوزه اقتصاد اختلافات كوچكي وجود دارد !

در صورتي كه استراتژي امنيت ملي امريكا ، چين و پكن را در اولويت خطر امنيت ملي يعني در رتبه خطر قرمز ! بر آورد كرده است .

سخنراني ژنرال جان هيتون (General John E Hyten ) معاون ستاد مشترك ارتش ايالت متحده در ماه گذشته در مركز مطالعات استراتژيك بينالمللي ،

شروع رشد اقتصادي ، سياسي ، نظامي ، اجتماعي چين را سال 1979 !! ( انقلاب ايران ?) بيان ميكند و چين را در اولويت اول خطر در حوزه امنيت ملي عنوان ميكند و استراتژي خنثي كردن اين خطر در دراز مدت ، خطر كره شمالي را مانند دستي نشان ميدهد در جلوي صورت كه چين بدن كامل است و نقش كره شمالي گمراه كردن جهان از ابر خطر جهان (چين كمونيست )!

ژنرال hyten , در جواب سؤالي در مورد خطر روسيه ميگويد ؛

Right on the table !

الان پرونده خطر روسيه روي ميزه !

خطر نظامي و تهديدات كرملين براي منطقه و صلح بينالملل !

و همين ديدگاه را در سخنان ريس ستاد مشترك آقاي ژنرال ميلي ، وزير دفاع دكتر اسپر ، وزير امور خارجه آقاي مايك پومپيو نيز ميشنويد و فراي آن سخنراني خانم هسپر رئيس CIA در مورد خطرات چين و روسيه در حوضه امنيت ملي امريكا و جهان .

آقاي پرزيدنت ترامپ هم كه مواضعشان كاملا مشخص است .

آقاي اشتاين ماير در موضع ديگري به موضوع مهم ديگري پرداختن و آن برجام است .

آقاي اشتاين ماير با تاكيد بر حمايت بي چون و چرا از جمهوري اسلامي و پشتيباني استراتژيك از برجام ، مخالفت كامل خود را با كاخ سفيد اعلام كرد و استراتژي مقابله ديپلماتيك و پيشبرد ديپلما سي را در اولويت قرار داد ، راه ديپلماسي فشار حداكثري براي پايان دادن به برنامه اتمي و تروريسم ناميدن جمهوري اسلامي و برون رفت يكطرفه پرزيدنت ترامپ از برجام را خطري براي صلح و ثبات جهاني دانست ، در حقيقت اينگونه بيان كردند كه امريكاي ترامپ مقصر اصلي است و جمهوري اسلامي بي گناه داراي خطا .

آقاي اشتاين ماير در خصوص ناتو ، سهم اروپا در ناتو در تامين مالي آن و اختلافات موجود در ميان اعضاي ناتو بخصوص اعضاي اتحاديه اروپا نيز هشدار داد و لزوم نيروي نظامي اروپا كه پيشنهاد وزير دفاع آلمان به اتحاديه اروپا بود را برجسته تر كردند و هم آواز با همتايش آقاي مكرون .

آقاي اشتاين ماير در مورد آب و هوا نيز انتقادات سختي از كاخ سفيد داشتند و آن را خطري جهاني براي كودكان و نوجوانان و آينده بر آورد كردند .

آقاي اشتاين ماير در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه يا مقاوت كنيم و يا به دوران تاريكي خواهيم رسيد كه ديگر سياست اين نيست كه الان هست !

آقاي اشتاين ماير خطري بزرگتر و جدي تري را نيز گوشزد كردن ، خطر برگشت به هويت خواهي ملي ! در اروپا كه خطري بزرگ براي سوسيال دمكراسي !!! اروپا در حال حاضر است .

هشداري كه براي تقابل و رفع آن ميبايستي در مقابل كاخ سفيد ترامپ ايستادگي كرد .

استراتژي مقابله با America first again پرزيدنت ترامپ كه نوعي هويت خواهي مليست و حامياني بسياري در امريكا تا امريكاي جنوبي ، خاورميانه از لبنان و عراق گرفته تا ايران !

هشداري كه ميتواند و توانسته اثرات خود را در اروپا و بخصوص آلمان نمايان كند و باعث كم رنگ شدن سياستهاي چند دهه گذشته بخصوص از سال ١٩٧٩ كشورهاي اروپايي شود .

آقاي اشتاين ماير آلمان ، اروپا ، روسيه ، چين و دمكراتهاي امريكا را تشويق به برقراري نظم استراتژيك نو و همصدايي در اتخاذ اين سياست شدند !

البته ناگفته نماند كه اين نوع نگاه و نقطه شروع آن ، پاره كردن متن سخنراني پرزيدنت ترامپ در سخنراني او در كنگره امريكا است ! عملي كه از خانم پلوسي سر زد ، او نيز مانند آقاي اشتاين ماير با سياستهاي ضد سوسياليستي ترامپ مخالفت دارند ، سياستي كه سوسياليسم را برابر با رشوه و نتيجه آن برده داري مدرن مينامد .

Sozialismus + couroption = modern sklaver / Islamic terrorism

در هر دو سوي أتلانتيك تا پكن و مسكو پيام كنفرانس امنيتي مونيخ در سال 2020 بخصوص آلمان و فرانسه كاملا مشخص است ، حمايت تمام و كمال از جمهوري اسلامي و آن هم در زماني كه مردمان لبنان و عراق هم چشم اميد به مردمان ايران براي گذار از نظامهاي سياسي خود به دلايل عديده هستند كه در اين مقاله نميگنجد .

مشروعيت بخشيدن به نظام توتاليتر تروريستي جمهوري اسلامي و جنبشهاي اسلامي و إسلام راديكال سياسي و چهره مظلوم دادن به آنان .

حمايت از مهمان مخصوص محمد جواد ظريف كه در سخنرانيش ، پوزخند به مردمان ايران و خوش رقصي براي دعوت كنندگانش و دروغهاي پي در پي در سخنراني و پانل سياسيش كه كامل كننده استراتژي نو مورد نظر آقاي اشتاين ماير و ماكرون و ديگر سياستمداران ، عكس تبليغاتي گرفتن جاستين ترودو با يكي از آمرين و قاتل ١٧٦ مسافر پرواز اكرايين ، تا وزير خارجه المان و فرانسه و نمك پاشيدن به زخم دل خوانواده ها و ياران و همسنگران كشته شدگان , بخصوص آبان ماه . حفظ و هراست تمام قد از آبت الله خامنه اي و نظام توتاليتر تروريستي او كه آشي است پخته شده براي ما ايرانيان از سال ١٩٧٩ تا ٢٠٢٠ و ادامه آن ، در واقع بيان اين نكته و گوشزد به مردمان ايران كه ؛

آش خالتونه بخوريد پاتونه ، نخوريدم پاتونه!

يعني حمايت ١٠٠٪؜ از توتاليتر اسلامي در ايران كه ؛

راي بدي يا راي ندي ، ما از اين نظام توتاليتر جمهوري اسلامي نه تنها حمايت بلكه بخاطرش چشم بر جناياتشم ميبنديم !

حال كه اروپا و متحدينش آب پاكي را بر روي دستان مردمان ايران و اپوزوسيون دمكراسي خواه كه خواهان گذار از كليت نظام جمهوري توتالتر اسلامي هستند ريخته اند ، وظيفه مهمي بر عهده اپوزوسيون ميگذارد !

استراتژي كه ديگر اميدي به ياري اين حاميان بين المللي جمهوري اسلامي نميبايست بست .

استراتژي كه سره را از ناسره تفكيك كند !

استراتژي كه وارد مجادلات بين المللي قدرتها نشود ، و راه گذار را همسويي روشنفكراني قرار دهد كه سياست را در ألويت دوم قرار دهد و نجات مردمان ايران را در سر لوحه ، فرا حزبي ، فرا جناهي و ايديولوژيك عمل كند و ايدولهاي شخصي را كنار بگذارد و به خواست مردمان ايران براي گذار از كليت نظام با مردم ايران همصدا شود !

در مقابل ما دو راه و يا دو شعار بيشتر باقي نمانده پس از ٤١ سال فلاكت ، يا به مردم ايران گوش ميدهيم فرا !

اصول گرا اصلاح طلب ديگه تموم ماجرا

و در كنار حاميان اين پيام قرار ميگيريم ،

يا اينكه در كنار پيام نشست امنيتي مونيخ قرار بگيريد كه ميگويد ؛

اصول گرا اصلاح طلب ، تداوم داره اين ماجرا

بي خيال راي با راي بي راي ! حفظ توتاليتر تروريستي چيره بر ايران اولويت اولشان است

همراه شويد !

ديگر زمان دولا دولا سوار شدن براي سياسيون تمام شده !

مردمان ايران به بلوغ سياسي بدون بازگشت رسيده اند ، آنها را احمق و نادان و فقير و آواره فرض نكنيد كه تاوان آن عذاب وجدان است !

اگر انسانيت و وجدان هنوز برايتان اهميت دارد .

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»