نامه ۱۴۰۰ فعال مدنی و شهروندان ایرانی به رییس سازمان بهداشت جهانی : “ما هشدار می دهیم که این فاجعه انسانی فقط در درون مرزهای ایران نخواهد ماند و نه تنها تمامی کشورهای منطقه و خاورمیانه بلکه تمامی مردم جهان را درگیر خواهد نمود.”

روز سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، هزار و چهارصد نفر از فعالان و شهروندان ایرانی ، نامه ای خطاب به رئیس سازمان بهداشت جهانی نوشته و ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از وضعیت انتشار کرونا ویروس و میزان بالای ابتلاء شهروندان ایرانی به این بیماری و درصد مرگ و میر بالا، از این مقام، جهت مبارزه با بیماری کرونا درخواست کمک کردند.

در این نامه آمده است که با توجه به ناتوانی جمهوری اسلامی در مهار کروناویروس، پنهانکاری و انتشار آمار و ارقام نادرست از تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری، نیاز مبرمی به دخالت سازمان بهداشت جهانی احساس می شود.

متن کامل نامه به شرح زیر است :

حضور ریاست محترم سازمان بهداشت جهانی،

با سلام و احترام

همانطور که‌مستحضر هستید بیش از یک‌ماه است که ویروس کرونا از طریق مسافران چینی که با پروازهای شرکت ماهان ایر ، به ایران سفر کرده بودند ، وارد شهر قم و سپس دیگر شهرهای ایران شده است.

در این مدت، هواپیمایی ماهان با علم به اینکه مسافران چینی ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشند ، نه تنها پروازهای دوطرفه خود را به چین متوقف نکرده است بلکه هیچ کدام از مسافران قرنطینه نشده‌ و بدون هیچ گونه پیشگیری یا تمهیدات بهداشتی وارد جامعه ایرانی و بالاخص شهر قم شدند.

شهروندان قمی اولین گروه از ایرانیان بودند که به این‌ ویروس آلوده شدند ولی حکومت ایران که ذره ایی جان انسانها برایش اهمیت ندارد و به فکر حفظ منافع خود و استمرار حاکمیت خویش است، خبر انتشار بیماری را پنهان‌کرده و هیچ تمهیداتی برای جلوگیری از انتشار بیماری و حفظ جان شهروندان قم انجام نداده است.

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا، همه شهرهای ایران از مبتلا شدن مردم به این بیماری خبر میدهند ولیکن رژیم حاکم همچنان در حال پنهانکاری و ارائه آمار دروغ به مردم‌ و جامعه جهانی است.

با وجود تلاشهای شبانه‌روزی و ایثارگرایانه کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان‌های سراسر ایران، کمبود تجهیزات لازم و نبود مديريت صحیح برای مهار این بیماری سبب گسترش سریع آن به همه نقاط کشور شده است و از آنجاییکه، رژیم جمهوری اسلامی نه توان مبارزه با کرونا ویروس را دارد، نه تجهیزات و امکانات لازم برای مبارزه با این بیماری را در اختیار دارد، لذا ما شهروندان ایرانی ، ضمن تشکر از ارسال کمکهاي انسان دوستانه سازمان بهداشت جهاني، خواهان نظارت بر توزیع و استفاده از آن و سرکشی برای استخراج میزان واقعی تلفات و شرایط بيماران مي باشيم و از اين رو از سازمان بهداشت جهانی می خواهیم که در جهت کنترل انتشار ویروس کرونا، درمان بیماران مبتلا به این ویروس و تهيه آمار واقعي، هرچه سریعتر تیم متخصصی به ایران اعزام نموده و جلو یک فاجعه انسانی بزرگ و‌میلیونی در سطح جهانی را بگیرند.

ما هشدار می دهیم که این فاجعه انسانی فقط در درون مرزهای ایران نخواهد ماند و نه تنها تمامی کشورهای منطقه و خاورمیانه بلکه تمامی مردم جهان را درگیر خواهد نمود.

با احترام،
امضاء كنندگان :

محمد ملکی
گیتی پورفاضل
محمد سیف زاده
علیرضاجباری
عبدالحمید معصومی تهرانی
قاسم شعله سعدی
حمید آصفی
اسدالله فخیمی

و ١۴۰۰ نفر از فعالین و مردم ایران

سه شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۸