اعتراض نیروی کار ایران شدت می یابد!

باران متَاقی-

روند مبارزات جاری برعم همه افت و خیزها همچنان جاری ست و مخالفین وضع موجود با هر تفکر و گرایش، تبار و شیوه و تجربه ای، با حاکمیت سراپا ضدمردمی همچنان به جدال و کشاکش ادامه می دهند.

در حال حاضر مبارزات کارگران هم از جنبه صنفی و اجتماعی و هم از نظر طبقاتی در حال شعله ورشدن است. چرا که همه بحرانهای ریز و درشت در نهایت به این طبقه تحمیل می شود و همین روند ناعادلانه باعث جدالی ست که صف ها را کاملا روشن کرده و می کند. طوریکه حتی بخشی از حامیان بهره کشی و استثمار هم در ایران مجبورند به پایمال شدن حقوق کارگران اعتراف کنند! طوریکه همین چند روز پیش تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به تعیین دستمزد کارگران در سال جاری مخالفت خود را اعلام کردند. تعیین ناعادلانه دستمزد کارگران امری ست که ما به ازای اجتماعی برای جمهوری اسلامی در برخواهد داشت چرا که کارگران ایران دیگر فقر و فلاکت را برنمی تابند.

مسئله اصلی این است که نیروی کار ایران یعنی کارگران، معلمان و پرستاران بعنوان نیروی تعیین کننده در جنبش اجتماعی به منافع اش آگاه است به همین دلیل هر از گاهی جمهوری اسلامی تقلا می کند که با نام خصوصی سازی در پی تقویت مافیای ثروت و اقتصاد رانتی باشد و در همین رابطه طی روزها و هفته های گذشته هم بدنبال به حراج گذاشتن شرکت های شستا در بازار بورس بودند و هم تقلا کردند که در برخی از معادن در استان کرمان خصوصی سازی را اعمال کنند.

تجربه فلاکت بار روند طبقاتی و اقتصادی به نیروی کار ایران آموخته است که تنها با تکیه به نیرو و سطح آگاهی و تشکل یابی و قدرت اعتراضی اش می تواند از تعرض بیشتر حاکمیت جلوگیری کند. لذا جمهوری اسلامی در سیاست خصوصی سازی یعنی تقویت اقتصاد رانتی عملا شکست خورده است چونکه نیروی کار ایران به چنان درجه ای از آگاهی رسیده است که اجازه تحقق چنین سیاستی را نداده و نخواهد داد. بعلاوه روند همین مبارزات جاری ست که امکان شعله ور شدن خیزش اجتماعی را فراهم می کند و خواهیم دید که در بزنگاه و بطور غیرمترقبه هزاران هزار نیروی کار ایران به همراه طبقات فرودست و حاشیه نشین خیابان را تسخیر خواهند کرد و همچون خیزش دی و آبان، پایه های استبداد دینی را به لرزه خواهند افکند.

*مقالات مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»