مهران براتی: یکی از علائم آغاز فروپاشی رژیم  فاصله گیری ارتش از سپاه می باشد که شروع شده است

دکتر مهران براتی معاون سیاسی شورای مدیریت گذار در برنامه سه شنبه  ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ پنجره ای رو به خانه پدری با دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو نشست.

دکتر براتی در رابطه با لغو احتمالی ممنوعیت چند ساله معاملات اسلحه برای جمهوری اسلامی، در بیست هفت مهر ماه ۱۳۹۹، گفت: جمهوری اسلامی تلاش می کند که مانع تمدید تحریم معاملات اسلحه بشود، بویژه که بخشی از درآمدهای خود را از صدور اسلحه به برخی کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا از دست داده است.

مهران براتی معتقد است که جمهوری اسلامی در پی بازسازی نیروی هوایی خود است، از جمله از طریق خرید هواپیماهای چند منظوره سوخو از روسیه.

اما امریکا بدلیل احتمال وتو شدن درخواست تمدید تحریم های تسلیحاتی در شورای امنیت توسط چین و روسیه، سعی می کند که باج هایی به آنها بدهد و از این طرق مانع فروش اسلحه به جمهوری اسلامی بشود. در همین رابطه است که ترامپ پیشنهاد داده است که روسیه مجددا به گروه کشورهای گروه هفت بپویندد. و البته در کنار آن سعی می کند تمامی کانالهای مالی جمهوری اسلامی را مسدودتر کند. در این شرایط است که چین و روسیه سعی می کنند ته مانده ثروت ملی ما را بالا بکشند.

معاون سیاسی شورا در رابطه با شرایط سیاسی داخل کشور گفت: خامنه ای تصمیم گرفت است یک حکومت نظامی اسلامی با دیکتاتوری کامل برقرار کند، مجلس که یکدست شده و هر تصمیمی بگیرد انجام می شود. این نشانه ایست از آغاز فروپاشی این نظام. زیرا تجربه نشان می دهد که حکومت هایی که وحشت اشان از فروپاشی به حداکثر برسد، شروع می کنند به نظامی کردن تمام کشور. یکی از علائم آغاز فروپاشی رژیم  فاصله گیری ارتش از سپاه است که شروع شده است.

مشروح این گفتگو را در اینجا ببینید: