اعتراف روحانی به نسل‌کشی کرونا در ایران

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران می‌گوید براساس برآوردها تاکنون “۲۵ میلیون ایرانی از جمعیت حدودا ۸۳ میلیونی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند”.

آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است “۳۵ میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند”.

این ستاد یک نهاد اضطراری است که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می شود و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در آن عضویت دارد و درباره محدودیت یا کاهش محدودیت های ملی برای مبارزه با ویروس کرونا تصمیم گیری می کند.

در حالی‌ که شورای شهر تهران تایید کرد که از اول اسفند تا پایان روز شنبه ۲۸تیر۱۳۹۹، بیش از ۷ هزار و ۱۶۷ متوفی کرونای تهران در «بهشت زهرا» به خاک سپرده شده‌اند، متخصص اپیدمیولوژی و عضو «ستاد ملی کرونا» گفت که صحبت‌های «حسن روحانی» در روز ۲۸تیر۱۳۹۹ دال بر ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا به معنای اجرای سیاست «ایمنی گله‌ای» در ایران است و این در ادامه خود می‌تواند منجر به ابتلای ۳۵ میلیون ایرانی دیگر و در نهایت نسل‌کشی در ایران شود.

«محمدرضا محبوب‌فر»، عضو کمیته کشوری ستاد ملی پیشگیری از کرونا، با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی دال بر ابتلای ۲۵ میلیون نفر به کرونا در ایران گفت که صحبت‌های رئیس‌جمهور در جمع اعضای ستاد کرونا، تاییدی بر اجرای سیاست ایمنی گله‌ای در ایران بود. رییس‌جمهور پیش‌تر در جلسه‌ای در جمع تعدادی از وزرای کلیدی اذعان کرده بود که با ادامه محدودیت‌ها، کشور دچار بحران‌ خواهد شد و میلیون‌ها نفر در کف خیابان‌ها اعتراض خواهند کرد. در این شرایط، بازگشایی‌ها موجب شد که مطابق برآوردها ۲۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به کرونا شدند، اما برای ایمنی گله‌ای حدود ۳۵ میلیون نفر دیگر نیز باید به این بیماری مبتلا شوند.

منابع: بی بی سی فارسی و اخبارروز