#اعتصابات_سراسری ، #نافرمانی_مدنی و مداومت در اعتراض خیابانی

این عکس مربوط به اعتصابات کامیون داران بود در ایران اما آنگونه که باید صدا به گوش همه‌ی ایران نرسید. چرا و چه باید کرد؟

 

چهل سال است که ما در یک جنگ نابرابر با‌حکومت هستیم. دستان خالی ملتی که در جستجوی عدالت و کرامت انسانی خویش است در مقابل نیروهای مسلح حکومتی که به آسانی می کشد، سرکوب میکند و هیچ خط قرمزی نمی شناسد به نظر شاید ضعیف می رسد. اما در بسیاری از نبردهای نابرابر، عوامل روانشناسی و سیاسی بر سلاح پیروز است.

در مبارزه ای که یک سمت آن برای جان، آزادی یا حقوقش می جنگد و سمت دیگر برای ماندن در قدرت، سلاح همیشه پیروز میدان نیست. هر چند در بازه های کوتاه سرکوب مردم پیروزی را غیر ممکن نشان دهد.

در تاریخ مبارزات نابرابر، مردم از کنش‌های مدنی دیگری مانند #اعتصابات_سراسری ، #نافرمانی_مدنی و مداومت در اعتراض خیابانی برای پیروزی استفاده کرده‌اند.

مردمی که امروز عزم گذار از این حکومت کرده اند می‌توانند گفتگوی ملی را آغاز کنند و در مورد اعتصابات ‌اعتراضات مدنی در جامعه آگاهی‌رسانی کنند.

مشارکت فعال در حلقه های مجازی مانند گروههای تلگرامی و گفتگو، استدلال آوری، آموزش حقوق شهروندی و رساندن دلایل و صدای اعتراض به آنها که توسط حکومت شستشوی مغزی شده اند تا در برابر هموطنان خود سلاح به دست بگیرند. باید ایستاد و روشنگری کرد، دعوت همبستگی در برابر حکومتی که حتی یک روز عمر اضافه‌اش به ضرر همه است حتی به ضرر خود موافقان همین حکومت که به هیچ کسی رحم ندارد.

#اعتصابات_سراسری

برگرفته از فیسبوک مسیح علی نژاد

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»