سفره خود را با کارگران اعتصابی تقسیم کنیم

هشتگ حمایت از اعتصابات کارگران جنوب ایران نخستین گام است!

حال که کارگران جنوب ایران، رویه اعتصاب را در پیش گرفته اند، شیوه و رویه ای که در همان بدو آغاز و انجام آن نفی قدرت پوشالی حکومت آخوندی و در عین حال، مبارزه تدافعی کارگران را به اعتراضات تهاجمی در چهارچوب نافرمانی مدنی به خوبی نشان می دهد.

در اصل با آغاز اعتصابات منطقه ای کارگران، مبارزات پراکنده آنان شکل و صورت جدیدی به خود می یابد و خواهیم دید که مطالبات حداقلی به مطالبات حداکثری و حتی سیاسی هم کشیده خواهد شد. همانطور که کارگران نیشکر هفت تپه به درستی بعد از پنجاه روز اعتصاب استعفای استاندار خوزستان و فرماندار شوش را خواستارند.

با به راه انداختن هشتگ حمایت از کارگران اعتصابی، زمینه های گسترش اعتصابات کارگری افزون تر خواهد شد. بنابر این با تکیه به دنیای مجازی می توان اعتصابات را در دنیای واقعی و عینی تقویت کرد. بعلاوه ما نیازمندیم که به خوبی بدانیم که دیگر اقشار و طبقات جامعه تا چه اندازه با مطالبات نیروی کار ایران و دغدغه های او همراهند.

لذا هشتگ حمایت از اعتصاب کارگران جنوب تا حدی نشان خواهد داد که ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه جامعه ما تا چه اندازه به مطالبات طبقاتی و اقتصادی نیروی کار اهمیت می دهد. در اصل عدم اقبال و یا اعلام همبستگی با کارگران اعتصابی در جنوب ایران، نشان خواهد داد که امر حیاتی نان در جنبش سیاسی اجتماعی ایران تا چه اندازه ای جایگاه دارد و نقش ایفا میکند.

#اعتراض_اعتصاب_تسخیر _خیابان

#اعتصاب_رهایی

رضا شیرازی، عضو کارگروه کارگران، مزدبگیران و فرودستان شورای مدیریت گذار

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.