نسرین ستوده جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان را دریافت کرد

“ما می خواهیم تعهد بسیار چشمگیر او را در ایران ارج بنهیم و سرنوشت ستوده را بیش از پیش مورد توجه عموم قرار دهیم.”

روسای انجمن قضات آلمان، باربارا استوكینگر و یواخیم لوبلینگهاف روز چهارشنبه در برلین گفتند: “نسرین ستوده با شجاعت و تعهد خستگی ناپذیر خود به حقوق بشر و قانون به یك نماد جنبش حقوق مدنی ایران تبدیل شده است.”

“با جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان، ما می خواهیم تعهد بسیار چشمگیر او را در ایران ارج بنهیم و سرنوشت ستوده را بیش از پیش مورد توجه عموم قرار دهیم. به خصوص اکنون که او به حمایت گسترده بین المللی احتیاج دارد. ”

در حال حاضر نسرین ستوده در اعتراض به شرایط بازداشت در طی شیوع بیماری کرونا در اعتصاب غذا در بازداشت ایران به سر می برد. ایران تاکنون تعداد زیادی از بازداشت شدگان را در طی همه گیری آزاد کرده است.

اما ستوده و دیگر فعالان حقوق مدنی در پشت میله‌های زندان باقی مانده‌اند.

نسرین‌ ستوده ۵۷ ساله یکی از مشهورترین وکلای حقوق بشر ایرانی در سراسر جهان است. وی همچنین از شیرین عبادی، که در سال ۲۰۰۳ جایزه صلح نوبل دریافت کرد، دفاع کرد. اخیراً، ستوده در پشتیبانی از زنانی ایستاد که به حجاب اجباری اعتراض داشتند. پیش از این در سال ۲۰۱۰، وی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یازده سال زندان محکوم شد، اما پس از اعتراضات بین المللی در سال ۲۰۱۳ آزاد شد. طبق گزارش انجمن بین المللی حقوق بشر، وی اخیراً به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

 

انجمن قضات آلمان

*مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.