یادآوری یک نکته ضرور

در مورد بازتاب نظرات مخاطبان در رسانه های شورای مدیریت گذار

به دنبال یک نظرخواهی در توییتر شورای مدیریت گذار درباره راه کارهای پیشنهادی مخاطبان برای گذار از جمهوری اسلامی و استقرار دموکراسی در ایران، موج گسترده ای از نظرات به وبسایت و رسانه های اجتماعی شورا رسید و انتشار یافت.

یکی از نظرات دریافتی مقاله ای مفصل بود با عنوان “منشور فهم تئوریک استراتژی یا شعار کنونی برای تحقق حداقل درخواست های مردمان ایران” که در بخش “اندیشه و نظر” وبسایت منتشر شد. این مقاله که با اشاره به برخی تحولات تاریخی، به اشکال مختلف حکومت در ایران به ویژه از انقلاب مشروطیت به بعد پرداخته و حاوی داوری ها و ارزشگذاری های شخصی نویسنده بود با نظرات انتقادی مختلفی روبرو شد.

در همین ارتباط ضروری می دانیم یادآوری و تاکید کنیم که انتشار نظرات مختلف در رسانه های اجتماعی شورا بر اساس اصل آزادی بیان و در چارچوب موازینی است که وبسایت و رسانه های اجتماعی شورا نسبت به آن متعهدند و از مخاطبان عزیز نیز انتظار می رود تا بر اساس اصل تحمل نظرات دیگران با آن برخورد کنند.

 همچنین بار دیگر توجه مخاطبان عزیز را به این نکته جلب می کنیم که مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار صرفا نظر نویسندگان آن است و شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند. در عین حال شورا از نقد منصفانه دیدگاه ها و سیاست های خود استقبال می کند و در این زمینه مطالبی را که حاوی توهین، نقض حریم خصوصی، تجاوز به حقوق قانونی افراد یا نهادها و گروه های اجتماعی خاصی نباشد را در رسانه های خود بازتاب می دهد.

تحریریه سایت فارسی شورای مدیریت گذار