واکنش برخی کاربران توییتر در خصوص ممنوعیت خرید واکسن امریکایی و بریتانیایی

رضا حقیقت نژاد: خامنه‌ای با اعلام ممنوعیت واردات واکسن انگلیسی و آمریکایی، بهترین فرصت را برای قاچاقچیان دارو فراهم کرد. کارکرد رهبر مافیا همین است: رونق قاچاق.

بیژن کیان: ضحاك با اعلام ممنوعيت ورود واكسن امريكايي و انگليسي فرمان قتل عام مردم را صادر كرد. انجمن وكلاي دعاوي رسما غير قانوني بودن چنين فرماني را بررسي كنند و علنا نتيجه را به مردم اعلام كنند. نگوييم كه چه؟ همين ياس و ترس از لو لو كار را به اينجا رسانده. شقاوت تا كجا؟ بيتفاوتي تا كي؟

ایرج مصداقی: فتوای جنایتکارانه #خامنه‌ای در مورد ممنوعیت واکسن آمریکایی،‌ انگلیسی و آلمانی در حالی است که نوه خودش محصول انگلیس است. #مجتبی_خامنه‌ای و همسرش در سال ۶۹ برای حل مشکل نازایی دوماه در لندن ساکن بودند. از قرار معلوم خامنه‌ای آن موقع نگران توطئه انگلیسی‌ها نبود.

علیرضا افشار (@alireza48466967): این قضیه ممنوعیت ورود #واکسن_آمریکایی، فقط یک حسن داشت: ملت دانستند که تمام تصمیمات اساسی و مهم مملکت را فقط یک نفر می‌گیرد، پس مسبب واقعی اوضاع فعلی همان یک نفر است!

کیوان عباسی (@kayvanabbassi):‌ پادوهای جمهوری اسلامی باید از ممنوعیت ورود واکسن امریکایی و انگلیسی توسط «رهبر» ، که متاسفانه منجر به مرگ هزاران ایرانی در ماه های آینده خواهد شد، احساس شرم کنند. لجبازی و غرب ستیزی به قیمت جان مردم تا کی؟

اردشیر۰۰۳(@ARDESHIR003): از دوران اقتصاد مال خر است ؛رسیدیم به دوران سیاست بفرمانِ خر است(بلا نسبت خر)

نیما (@Nima_Challenger): ولایت وقاحت: خامنه ای کارش بجایی رسیده که حتی برای جان ایرانیان تصمیم می گیرد؛ و واکسن انگلیسی و آمریکایی را برای یک ملت تحریم میکند. حکومت اسلامی، دشمن جان همه مردم ایران است. به #حکومت_فردی_نه می گوییم، به مافیای سپاه تروریستی پاسداران نه می گوییم.

@napors12345:‌ حسن روحانی هم امروز بدون ماسک ظاهر شد، وقاحت آخوند اونقدر زیاد شده که دیگه ظاهر سازی هم نمیکنن، اینها واکسن زدن و خیلی خیالشون راحته.

احسان سلطانی(@ehsan_soltani): سوال این است، اگر هدف‌تان از همان اول نخریدن «واکسن آمریکایی» و اعمال «ممنوعیت» بر آن بود، چرا پس آن جنجال را بر سر خریدش راه انداختید و گفتید تحریم هستیم و نمی‌توانیم؟ چرا این همه وقت تلف کردید؟ چرا تا کنون مانند امارات و ترکیه برای «واکسن چینی» هیچ درخواستی ثبت نکرده‌اید؟

محمدعلی کامفیروزی: رهبری در دیدار دانشجویان در سال ۱۳۹۵: «براساس قانون و منطق، رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های جزئی و اجرایی وارد شود.»

هانیه: جنابان واکسن پنومونی، واکسن هپاتیت A، واکسن آنفلوآنزا، واکسن HPV موجود در بازار ایران همین الان آمریکاییه. چرا جمعش نمیکنید؟ سه تا از این واکسنها ساخت فایزره.

محمدجواد معتمدی‌نژاد: چرا یک “نفر” باید برای یک “ملت” تصمیم بگیرد؟ #واکسن_بخرید

عادل برکم: واکسن آبله را «ادوارد جنر» انگلیسی کشف کرده بود ولی در ایران هزاران نفر براثر آبله می‌مردند. وقتی «امیرکبیر» فرمان واکسن عمومی داد، دعانویس ها شایعه کردند با این دسیسه کفار جن وارد خون می‌شود. گرچه خیلی‌ها نزدند و مردند؛ اما بیچاره ملتی که محکوم به تکرار تاریخ است، بدون امیرکبیر.

حسین شهبازی‌زاده: در چه حوزه، موضوع، کار و مساله ای هست که دخالت نمی‌کنی؟ در چه حوزه، کار، و مساله ای هست که پاسخگویی؟

علی ابوطالبی: به #واکسن آمریکایی و انگلیسی اعتماد ندارند؛ اما به اجرای سیاست‌های اقتصادی آمریکایی و انگلیسی (ریگانیستی و تاچریستی) مانند خصوصی‌سازی و مقررات‌زدایی در کشور اهتمام دارند. جا دارد تکرار کنم: منازعهٔ جمهوری اسلامی و امپریالیسم، هژمونیک است نه ایدئولوژیک.

محمدصادق طاهری: وقتی #مستعان_۱۱۰ داریم دیگه چه نیازی به واکسن هست؟

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»