کارگران پیمانی صنعت نفت: در حمایت از فراخوان همکاران رسمی خود به تجمع در ٤ بهمن بر خواستهایمان تاکید داریم

حمایت کارگران صنعت نفت

پیام از طرف کارگران پیمانی صنعت نفت ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران ‍

 

ما کارگران پیمانی صنعت نفت، ما ٢٥ هزار کارگری که در مرداد ماه اعتصاب کردیم و با وعده های داده شده سر کار بازگشتیم ولی هنوز هم جوابی نگرفته ایم. ما به اجرایی نشدن وعده های داده شده اعتراض داریم و ضمن اعلام حمایت از فراخوان همکارانمان کارگران رسمی برای تجمع در روز چهارم بهمن و دفاع از مطالباتشان بر خواستهای زیر تاکید داریم:

١-قراردادهای موقت و پیمانی باید به قراردادهای دائم و مستقیم با نفت تبدیل شود و به پاسکاری ما بین پیمانکاران مفتخور خاتمه داده شود.

٢-حقوقهای ما همانطور که در مرداد ماه اعلام کرده کفاف زندگی مان را نمیکند و باید به رقم بالای خط فقر اعلام شده دولت یعنی بالای ١٢ میلیون افزایش یابد. هیچ کارگری نباید کمتر از ده میلیون مزد دریافت کند.

٣-حقوقهای ما هر ماه بموقع پرداخت شود. و طلبهایمان در همه جا به فوریت پرداخت گردد.

٤-ما کارگران غیر رسمی از امکانات درمانی رایگان در نفت برخوردار شویم و همانطور که همکاران رسمی ما اعلام کرده اند سطح آن ارتقاء یابد.بویژه پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با بیماری مرگبار کرونا در همه مراکز اجرایی شود و امکانات لازم پیشگیری به رایگان در اختیار همه قرار گیرد. ما کارگران نفت نیز همصدا با همه کارگران، بازنشستگان ، معلمان و بخش های مختلف جامعه اعلام میکنیم واکسن استاندارد باید خریداری شود و واکسیناسیون رایگان بدور از هرگونه تبعیضی به رایگان و سراسری در اختیار همه قرار گیرد.

۵- به فضای امنیتی در نفت و مراکز وابسته به آن خاتمه داده شود. حق تشکل، حق تجمع، حق اعتراض ، حقوق پایه ای همه کارگران است.

@ettehad