آغاز موج چهارم کرونا در زندانها و درخواست های عاجل زندانیان اوین

بیانیه جمعی از زندانیان بند ۸ زندان اوین: زندان‌ها به قتلگاه تبدیل نشوند

موج چهارم کرونا همانند دیگر سطوح کشور در زندان‌ها نیز آغاز شده است و از هم‌اکنون علائم اولیهٔ آن در بند هشت زندان اوین به صورت ابتلای دست کم دو زندانی و سه نفر از پرسنل زندان مشاهده گشته است. زندانی سیاسی بکتاش آبتین نیز پس از پنج روز بستری شدن در محیط غیر ‌تخصصی بهداری زندان به رغم پایان نیافتن دوران درمان به بندی سیصد نفره بازگردانده شده است که این مسأله علاوه بر تشدید بیماری ایشان موجب انتقال به سایرین که اجباراً به صورت جمعی و در فواصل بسیار نزدیک با یکدیگر زندگی می‌کنند خواهد شد.

ما زندانیان اعم از سیاسی، مالی و غیره و حتی اتباع خارجی در بند هشت زندان اوین با توجه به پیک خطرناکی که پیش آمده و در راستای دستورات اکید ستاد مقابله با کرونا که هرگونه تجمع را ممنوع نموده است، بر ضرورت اعطای فوری و عاجل مرخصی ویژهٔ کرونا به همهٔ زندانیان اصرار می‌ورزیم و این اقدام را از مطالبات خانواده‌های هزاران زندانی در سراسر کشور می‌دانیم.

ما امضاکنندگان نیز به همراه هزاران زندانی که امکان ارتباط و جمع‌آوری امضای آنها را از سراسر کشور نداریم، پیگیری عاجل و ضروری اجرای ویژهٔ مرخصی را خواستاریم، پیش از آنکه اتفاق ناگواری را در زندان شاهد باشیم و پیامدهای سنگینی برای بستگان زندانیان به وجود آید؛ درضمن خواستاریم در این امر خطیر اقدامات لازمه مبذول گردد چرا که مسئولیت این امر در حیطهٔ اختیارات رئیس قوهٔ قضائیه می‌باشد و آنها در هر صورت می‌بایستی پاسخگوی همهٔ امکانات و اقدامات آتی باشند.

جمعی از زندانیان بند ۸ زندان اوین

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»