دشمن فلسطینی ها کیست؟ اسرائیل یا حکومت اسلامی در ایران

کشورهای خاورمیانه با اقدام تاریخی «پیمان ابراهیمی» بدنبال انزوای هر چه بیشتر رژیم حاکم بر ایران هستند

ناخدا محمد فارسی

خالد ابو طعمه، پنجشنبه ۱۷ سپتامبر، مقاله ای در خبرگزاری گیت استون (۱) منتشر کرده با تیتر «اعراب میگویند اسرائیل دشمن ما نیست». وی نگارش کرده «زمان» همه چیز را تغییر داده بجز فلسطینی ها که هنوز هم تصور میکنند اسرائیل دشمن آنها است. او میگوید سران فلسطین در چندین سال گذشته باعث بدبختی مردم فلسطین هستند. سران فلسطینی بفکر مردم فلسطین نیستند، تنها بدنبال قدرت خود میباشند و نه رفاه مردم آواره فلسطین. سران فلسطینی این افکار را در مردم فلسطین جا انداخته اند که اسرائیل بدنبال سرزمین موعود یهود است که از کرانه رود نیل تا کناره رود فرات را شامل میشود، و تا به این هدف تاریخی نرسد ساکت نخواهد ماند. این در حالی است که اسرائیل هنگامی سرزمین های اعراب را اشغال کرد که عبدالناصر، رئیس جمهور مصر در سال ۱۹۶۷ به اسرائیل لشگر کشی کرد و به دنبال آن بود که اسرائیلی ها را به دریا بریزد و تکلیف ایران را هم همزمان روشن نماید. جمله معروف که گفته بود «صبحانه را در تل اویو خواهد خورد و نهار را در تهران». ولی اینطور نشد و اسرائیل در این جنگ پیروز و بسیاری از سرزمین های اعراب را به تسخیر خود درآورد.

درحالی که رژیم ایران با ایدئولوژی اسلام سیاسی افراطی بدنبال نفوذ در کشورهای خاورمیانه است تا قادر شود امپراطوری شیعی را در منطقه برقرار کند. این هدف را رژیم اسلامی از طریق نیروی های نیابتی شبه نظامی ای که در خاور میانه بوجود آورده است دنبال میکند. نیروهای شبه نظامی نیابتی رژیم ایران هم اکنون در لبنان، عراق و یمن عملیات ایذایی انجام میدهند تا دولتهای خود را تحت نفوذ خود درآورند و به بی ثباتی این کشورها دست یازند. ترکیه هم خواب خوش امپراطوری عثمانی را می بیند و میخواهد از طریق نفوذ خود در شمال آفریقا مانند لیبی و در راستای دریای سرخ سیاست تجدید امپراطوری عثمانی را به حقیقت تبدیل نماید. این خوش خیالی رژیم ولایی ایران و اسلامی اردوغان در ترکیه، کشور های عرب صلح دوست که در حال توسعه کشورهای خود بودند و به آسایش و رفاه مردم خود نیز فکر میکردند نگران کند و راه حلٌ مشکل را سازش با اسرائیل بدانند.

بسیاری از مردم فلسطین پس از گذشت ۵۵ سال بی خانمانی، بدون یافتن راه حل سیاسی در کمپ های آوارگی زندگی میکنند، و سران فلسطینی کماکان همان روش های شکست خورده را ادامه میدهند و مردم فلسطین نیز در کمپهای آوارگان شاهد ادامه زندگی رقت بار خود هستند. تحلیل گر سیاسی و نویسنده سعودی فهد الشکیران، در تاریخ ۱۶ سپتامبر در شرق الاوسط نوشته است مردم فلسطین باید سران کشور خود را مورد مؤاخذه قرار دهند و از انها بخواهند در این ۵۵ سال برایشان چکار کرده اند؟ چرا بدبختی آنها ادامه دارد، اسرائيل در سرزمین های اشغالی برای یهودیان که به اسرائیل مهاجرت میکنند خانه و کاشانه میسازد. اقتصاد اسرائیل بسیار شکوفا و اکنون نیز امارات و بحرین پس از مصر و اردن با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرده اند؟

مراسم برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات و بحرین با اسرائیل طی مراسمی پرشکوه در کاخ سفید در روز سه شنبه ۱۵ سپتامبر، انجام شد که در رسانه های جهانی با عنوان قدمی برای ایجاد صلح در خاور میانه باز تاب یافت. این نشاندهنده آن است که مسلمانان سنی مذهب به نتیجه رسیده اند که اسرائیل دشمن مسلمانان نیست و سران رژیم اسلامی در ایران است که ۴۱ سال است که تخم تنفر بین مسلمانان و اسرائیل را در خاورمیانه کاشته و آنرا هر روزه با خون جوانان عرب، ایرانی، افغانی، پاکستانی و دیگر کشورهای اسلامی آبیاری میکند. نویسندگان عرب تا پیش از برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات و بحرین با اسرائیل قادر نبودند، بعلت ترس از اعمال تروریستی برعلیه خود، در باره جنایات رهبران اسلامی ایران و فلسطین پیرامون برقراری صلح مسلمانان با اسرائیل نگارشی داشته باشند. وحشت از اینکه تروریستهای نیابتی در خاورمیانه این نویسندگان را اگر در کشور های خود میزیستند تهدید به مرگ میکردند. اکنون این تابو به پایان رسیده است و از این پس شاهد خبرهای های امید بخش در خاورمیانه و بخصوص برای فلسطینیان خواهیم بود، تا نقشه راه صلح اسرائیل و فلسطین به فرجام برسد و اجرایی شود.

اکنون رسانه های عربی صحبت از صلح بین اسرائیل و اعراب دارند و صحبت از آن دارند که بزودی کشورهای شیخ نشین عمان و قطر نیز به صف کشورهایی که با اسرائیل روابط حسنه دارند بپیوندند و چه بسا کشور عربستان سعودی هم در این صف قرار گیرد. بعضی از تحلیل گران سیاسی کشورهای عرب هنوز پیرامون روابط دیپلماتیک و صلح بین اسرائیل و اعراب محتاطانه عمل میکنند ولی اقدام امارات و بحرین آن تابو را شکسته است. احتمالاً کشور های عرب که طی بیش از پنجاه سال گذشته به حرکت فلسطین کمکها آزاد جهان در ویلاهای خود مشغول عیش و نوش هستند، عمال اجیر ی مالی داده اند از خود بپرسند که نتیجه آن چه بوده است؟ سران فلسطین از این اعانات سوء استفاده کرده و در کشورهای شده آنان هر چند صباحی چند تا موشک هم به طرف اسرائیل پرتاب میکنند تا به اعراب پشتیبان نشان دهند سرمایه گذاری آنها بی نتیجه نبوده است! در صورتیکه مردم فلسطین کماکان در فقر و بی خانمانی زندگی میکنند. در این راستا میتوان اعمال تروریستی کرانه غزه را یادآور شد که هر گاه پولی از رژیم ایران و یا اعراب متمول دریافت میکنند چند تا موشک به طرف اسرائیل پرتاب میکنند و اسرائیل هم با استراتژی پیش گیری که در مقابل آنها دارد، خانه و کاشانه مردم بی دفاع را بمباران میکند.

کافی است به اقدامات شبه نظامیان تروریست حشد شعبی در عراق توجهی داشته باشیم، این شبه نظامیان مسئولیت آنرا دارند که نگذارند مردم عراق دولتی ملی برای خود انتخاب کنند که برای رفاه مردم عراق قدم بردارد و هرگاه رژیم ولایی تهران از آنها بخواهد عملیاتی بر علیه آمریکا انجام دهند چند عدد موشک کاتیوشا به طرف پایگاهای نطامی عراق که نظامیان آمریکا در آن قرار دارند پرتاب مینمایند. پس از برقراری روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و امارات و بحرین، سران رژیم در تهران سران این کشور ها را تهدید به نابودی کردند و در روز مراسم برقراری «پیمان ابراهیمی» در کاخ سفید بیش از ده موشک کاتیوشا به طرف مواضع آمریکایی ها پرتاب کردند.

پس از روی کار آمدن رژیم اسلامی در ایران کشورهای عرب خاور میانه کوشش کرده اند با رژیم ایران روابط حسنه داشته باشند. ولی رژیم ایران برنامه دیگری داشته است، رژیم بدنبال بی ثبات کردن این کشورها بوده تا بتواند آمال واهی خود را که همان امپراطور شیعی است در منطقه برقرار کند. کشورهای عرب متوجه اهداف پلید رژیم ایران شده اند و به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل دشمن آنها نیست بلکه رژیم ولایی مستقر در ایران است که طی بیش از ۴۰ سال گذشته باعث بی ثباتی منطقه بوده و با علم کردن مشکل فلسطین بدنبال سرنگونی دولت های عربی بوده است. کشورهای عربی به نتیجه رسیده اند که رژیم ایران از طریق تروریستهای نیابتی خود مانند حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی به دنبال انحلال دولت هایشان است و هرروزه شاهد بمب گذاری، خونریزی و اغتشاشات در کشورهایشان میباشند. بنابراین اسرائیل را دشمن خود نمیدانند بلکه رژیم اسلامی ولایی در تهران را دشمن خود می بینند. سران کشورهای عربی به نتیجه رسیده اند که برقراری صلح با اسرائیل و در نتیجه داشتن روابط بهتر با آمریکا میتواند به پیشرفت اقتصادی آنها کمک کرده و قدرت نظامی کشور اسرائیل در خاورمیانه نیز میتواند در مقابل تهاجم رژیم اسلامی ایران از آنها حمایت کند. اسرائیل پیشرفته ترین دفاع هوایی را در اختیار دارد و پیشرفت تکنولوژی این کشور در راستای پدافند هوایی یکی از پیش رفته ترین سیستم های دفاعی است، مانند سیستم پدافند رافائل. سیستم های پدافند هوایی اسرائیل به چندین کشور آزاد جهان هم صادر شده است. کشور های حاشیه خلیج فارس امیدوارند با نصب چنین سیستم های پدافند هوایی پیش رفته در مقابل تهدید های رژیم اسلامی در ایران از خود دفاع کنند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس از بیحرمتی فلسطینی ها در مقابل کمک های مالی آنها در چندین دهه گذشته بسیار ناخشنودند، زیرا مشاهده کرده اند که به عوض قدردانی، فلسطینی ها خود را در راستای سیاست های رژیم تروریست پرور اسلامی در تهران قرار داده اند؛ این بیحرمتی آنها باعث توقف کمک های انسان دوستانه آنها نیز گردیده است. طی ۶۰ سال گذشته کشورهای مصر، سوریه، اردن، لبنان، عربستان سعودی، عراق و دیگر کشورهای عربی کمکهای بسیاری به فلسطینی ها کرده اند و در جنگهای بسیاری بر علیه اسرائیل هم در کنار آنها ایستاده اند ولی بدون نتیجه؟ اکنون که امارات و بحرین با اسرائیل روابط حسنه برقرار کرده اند، محمود عباس رئیس حکومت خود مختار فلسطین در کرانه باختری نیز سران این کشورها را همگام با رژیم اسلامی ایران به باد انتقاد و توهین گرفته است، تا حدی که کشورهای عربی از محمود عباس خواسته اند دست از این اظهارات ناهنجار برعلیه اعراب بردارد. نویسنده ای از عربستان سعودی، عثمان یمانی نوشته است دشمن ما اکنون اسرائیل نیست بلکه رژیم ایران و اردوغان ترکیه است.

اقدامات رئیس جمهور آمریکا در راستای برقراری روابط دیپلماتیک بین اعراب و اسرائیل در تبلیغات انتخابی او بسیار مؤثر بوده است تا حدی که اکنون از رقیب انتخاباتی خود جو بایدن پیشی گرفته است. بخصوص اعراب منطقه خاورمیانه به این نتیجه رسیده اند که بدون کمک های نظامی آمریکا و اسرائیل نمیتوانند در مقابل تهدیدهای رژیم اسلامی درایران بایستند، و فرصت برقراری رابطه حسنه با اسرائیل ثبات دولتهای آنها را تأمین خواهد کرد. در مراسمی تاریخی که در کاخ سفید برقرار شد و نام تاریخی «پیمان ابراهیمی» بر خود نهاد، وزیر امورخارجه امارات، در سخنرانی بعد از مراسم گفت: قدم صلح آمیز برداشتن غیرت میخواهد تا بتوان آینده خردمندانه ای پیش بینی کرد. «پیمان ابراهیمی» نتیجه از دست دادن امید کشورهای منطقه در ۵۰ سال تلاش بی وقفه بوده است که بجز یأس و ناامیدی پیامد بهتری نداشته است. وزیر امور خارجه امارات بدون ذکر نام از رژیم اسلامی انتقاد کرد که در طول ۴۰ سال گذشته باعث بی ثباتی و ناآرامی منطقه خاورمیانه توسط تروریستهای نیابتی خود بوده است. وی میگوید بسیار کوشش گردیده است که رژیم ایران تغییر رویه دهد ولی تمام کوشش ها بی نتیجه مانده است. وی بصراحت میگوید که اقدامات تروریستی رژیم توسط تروریستهای نیابتی اش باعث برقراری این پیمان گردیده است. از طرفی اسرائیل هم پس از چندین سال جنگ و خون ریزی و علارغم ایدئولوژی یهودیت خسته شده و به آرامش نیاز دارد. امید است کشور های عربی از تکنولوژی پیشرفته اسرائیل در تمام زمینه های رفاهی و امنیتی استفاده نمایند تا صلحی پایدار در منطقه خاورمیانه بوجود آید و مردم منطقه در آرامش و آسایش زندگی کنند.

کشورهای خاورمیانه با این اقدام تاریخی «پیمان ابراهیمی» بدنبال انزوای هر چه بیشتر رژیم حاکم بر ایران هستند. رژیم تهدید به انتقام برعلیه سران دولتهای عرب کرد، ولی توخالی. مردم شریف ایران هم امیدوارند در اینده ای نه چندان دور بتوانند از این فرصت تاریخی استفاده کرده و از طریق مقاومت مدنی، اعتصابات، اعتراضات خود را از شرٌ رژیم فاسد که منفور جهان بخصوص همسایگان کشور ایران است رها سازند. آن روز خواهد رسید.

۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰

https://www.gatestoneinstitute.org/16518/arabs-israel-enemy  (۱)