تشدید نگرانی خانواده ها از افزایش ابتلا به کرونا در مدارس

 مردم ناچارند از طریق اخبار پراکنده به اطلاعاتی در زمینه آمار مبتلایان به کرونا در مدارس دست یابند و این نگرانی خانواده ها را دوچندان کرده است.

 

در حالی که سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز چهارشنبه ۹ مهرماه اعلام کرد در ارتباط با ابتلا به کرونا ۱۵۸ شهر ایران در وضعیت قرمز هستند، نگرانی ها به ویژه از اوج گیری ابتلای دانش آموزان و کادر آموزشی در مدارس کشور افزایش یافته است.

در همین ارتباط روز چهارشنبه قاسم علی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ابتلای ۲۳۲ دانش آموز و ۲۴۴ نفر از معلمان و کارکنان مدارس و جان‌باختن ۲۱ معلم و ۵ دانش آموز در این استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. او اضافه کرد که آمار دقیقی از معلمان و دانش آموزان مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی وجود ندارد و ممکن است به دلیل اطلاع ندادن برخی خانواده ها تعداد ابتلای دانش آموزان بیشتر باشد.

روز  یکشنبه ششم مهرماه نیز ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد که از زمان ورود کرونا به ایران تا کنون بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و حدود ۲۰۰ نفر از آنان جان باخته اند.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت که در برخی استان ها تعداد قربانیان کرونا «بی‌سابقه و خیلی بیشتر از حدنصاب‌های قبلی» است و به صورت میانگین و بر اساس آمار یک هفته قبل از آن، هر ۷ دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کند. او اضافه کرد که در برخی استان ها احتمال بازگشت محدودیت‌ها و تعطیلی زیاد است و این احتمال در تهران بیش از سایر استان‌ها است.

از سوی دیگر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اگر چه در گزارش روز چهارشنبه خود گفت «حضور دانش‌آموزان در مدارس جدی نبوده و زیر ۱۵ درصد است»، اما اضافه کرد که وزارت بهداشت به دنبال تعطیل یک هفته‌ای برخی استان‌ها از جمله تهران است.

در سال تحصیلی جاری که دو هفته زودتر از معمول یعنی پانزدهم شهریور آغاز شد، سیاست های آموزشی متناقض دولت مورد انتقاد شدید مردم و کادر آموزشی مدارس قرار گرفت. در حالی که حسن روحانی خود به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس زنگ آغاز مدارس را به صدا درآورد، طبق اطلاع قبلی ادارات آموزش و پرورش خانواده ها مسئولیت حضور فیزیکی فرزندان خود در مدارس را بر عهده داشتند.

به دلیل عدم اعلام رسمی آمار مبتلایان به کرونا در مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش، مردم ناچارند از طریق اخبار پراکنده به اطلاعاتی در این زمینه دست یابند و این نگرانی خانواده ها را دوچندان کرده است.