مردم شهرهای اهواز، اصفهان، شیراز، بندر عباس، کرج و تهران در واکنش به افزایش سه برابری قیمت بنزین در ایران، در برخی پمپ بنزین ها تجمع و نارضایتی خود را نشان دادند

با اعلام سه برابر شدن قیمت بنزین آزاد در ایران از امروز جمعه ۲۴ آبان ماه، در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی از تجمع های پراکنده مردم در پمپ‌ بنزین‌ها و نارضایتی آن‌ها از افزایش قیمت بنزین منتشر شده است. مردم در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای اهواز، اصفهان، شیراز، بندر عباس، کرج و تهران، در برخی جایگاه‌های سوخت، به طور پراکنده و خودجوش تجمع و نارضایتی خود از افزایش قیمت بنزین را بیان کرده اند. برخی از شهروندان از حضور محسوس نیروهای انتظامی در جایگاه‌های سوخت در شهرهای بزرگ ایران نیز خبر داده‌اند.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران می گوید، براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سران قوا بنزین را برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی کرده است.

پیش از این مقام های ایران از اجتناب ناپذیر بودن سهمیه بندی قیمت بنزین خبر داده بودند.

در همین زمینه، وزیر نفت ایران بهمن‌ماه ۹۷ گفته بود، در زمینه سوخت، غیر از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت «راه دیگری وجود ندارد» و این افزایش قیمت در حد تحمل مردم خواهد بود.

منابع تهیه گزارش: رادیو زمانه و رادیو فردا