مصاحبه ايران اينترنشنال با مهندس حسن شريعتمداري دبير كل شوراي مديريت گذار

در این مصاحبه آقای شریعتمداری در رابطه با اعتراضات روزهای اخیر مردم ایران بر نکات زیر تاکید کرد:

– گرانی بنزين بهانه ای بود براي بروز خشم مردم، مردمی كه باندهای فساد و قدرت را می بينند كه خون آنها را می مكند، ولي گوش به حرفهاي ايشان نمي دهند.

– خامنه ای فرمان سركوب مردم را داده است و او متهمی است كه در دادگاه فردا روز، بايستی محاكمه شود و به اشد مجازاتی كه در هر دادگاه متكی بر حقوق بشر می توان برای يك نفر حكم صادر كرد، محكوم گردد.

– گروههای مخالف و اپوزسيون بايد صداي مردم در صحنه ي جهان باشند و با فشار به مجامع بين المللی كاری كنند تا اينترنت در ايران راه بيافتد و ايرانيان خارج از كشور بايد تجمع هاي اعتراضي جلوي سفارتهای جمهوري اسلامي برگزار كنند و مردم داخل اگر سختی هاي بسيار مي كشند بايد در كنار خيابان اعتصابات عمومی را راه بياندازند و به اشكال مختلف مقاومت مدنی دست بزنند.

– همه به مرور به اين جنبش می پيوندند و عمق اين جنبش خياباني را زياد مي كنند، اين جنبش شايد يك تنفسي بكند اما دوباره با تمام قوا شروع خواهد شد. مردمي كه استقامت كرده اند مهم اين است كه بدانند بايد اين تظاهرات و اعتصابات را به هم وصل كنند و علارغم كشته ها خواست خودشان پيش ببرند، قطعا پيروز ميدان بوده اند و بايد اين حكومت را وادار به تمكين كنند و به هيچ وجه نبايد گول فريبهای اين حكومت را بخورند.

– این حکومت هم معاش مردم را ضعيف كرده است، هم به كرامت و شخصيت مردم توهين كرده است.

ویدیوی کامل مصاحبه ایران اینترنشنال با دبیرکل شورای مدیریت گذار:

ه را ملاحظه کنید: